Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik als bestaande klant niet upgraden naar Unlimited Plus?

• April 7, 2025
  • 19 reacties
  • 210 keer bekeken

Waarom kan ik als bestaande klant van een unlimited abonnement niet upgraden naar unlimited plus? Ik zou graag een nog betere klant worden maar het lijkt of KPN dat niet van mij wil. 

Groet

Rolf

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Rolf TK ,

Dat is pas mogelijk nadat jouw abonnementsperiode is afgelopen. Je kunt dan verlengen en dan kun je wel over op SuperUnlimited+. 

Zie ook : 

Let op: als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement nietautomatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Ik heb nu al een KPN Mobiel abonnement. Wordt mijn huidige bundel of abonnement automatisch aangepast als er nieuwe bundels beschikbaar komen?

Als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Hallo ​@Rolf TK ,

Dat is pas mogelijk nadat jouw abonnementsperiode is afgelopen. Je kunt dan verlengen en dan kun je wel over op SuperUnlimited+. 

Zie ook : 

Let op: als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement nietautomatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Ik heb nu al een KPN Mobiel abonnement. Wordt mijn huidige bundel of abonnement automatisch aangepast als er nieuwe bundels beschikbaar komen?

Als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Ik begrijp niet waarom ik pas over 20 maanden een betere klant kan worden. Ik weet dat het zo is, dat hoeft niet herhaald te worden, ik begrijp alleen niet waarom.  Dus....waarom????

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2025

Omdat KPN dat zo bepaald heeft. Meer valt er niet over te zeggen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Er valt heel veel meer over te zeggen. Bijvoorbeeld door de vraag te beantwoorden waarom KPN geen interesse heeft in mijn verbeterde klandizie of, anders gezegd, waarom ik als bestaande klant, geen recht heb op hun beste product. Dat voelt als klant niet bepaald lekker. Dus alle reden om er meer over te zeggen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 7, 2025

Als je abonnement gestart is als sim only dan kun je na 4 maanden alweer verlengen naar een nieuw abonnement.

I.c.m. lening moet je de héle door jou (!) overeengekomen periode (2 jaar voor je dus) uitzitten voordat je kunt vernieuwen.

• April 7, 2025

Contract is contract. Tijdens de contract periode blijft alles hetzelfde. Zo simpel is dat. Dat gaat KPN niet open breken.

Als jij toegang zou hebben tot Unlimited+, dan zou KPN misschien meer aan je verdienen. Maar dan zou je daarmee ook toegang hebben tot de goedkopere Unlimited varianten. Bijvoorbeeld Unlimited50. En misschien pas jij dan na een paar maanden je abonnement daar naar aan. Of misschien jij niet maar andere klanten wel. Dat zou KPN geld kosten. Wat schiet KPN daarmee op?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Voor de duidelijkheid:

1) ik heb geen lening. 

2) ik heb nu wat half december het beste was nl. unlimited met onbeperkt bellen en sms-en. Alleen Toen was er geen unlimited plus. Anders had ik dat toen gekozen

3) Ik kan iedere maand mijn abonnement wijzigen, ook in iets kleiners en/of goedkopers. Ik kan dus wel downgraden, maar niet upgraden

Groet Rolf

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 7, 2025

Als je nooit een toestellening bij het abonnement hebt gehad zou je vanaf half april naar al naar de nieuwe propositie moeten kunnen. Dit kan alleen in een kpn winkel van steen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Dit hoor ik voor het eerst. Waarom zou daar wel kunnen wat in MijnKPN of via het callcenter niet kan? Hoe weet jij dat?

Groet Rolf

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 7, 2025

Hoe weet jij dat?

Groet Rolf

Jarenlang op het forum actief zijn. 11 jaar inmiddels. Het is inderdaad geen ding wat algemeen bekend is.

Maar waarom zou je een nog duurder abonnement willen. De dagbundel is hetzelfde namelijk. 20 GB.

Voor 1 telefoontje is zelfs 50 Mb/s als voldoende. Je gaat er geen grote bestanden op downloaden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2025

Ok. Ik ga het proberen en laat nog weten wat het geworden is.

Groet Rolf

• April 7, 2025

Als je nooit een toestellening bij het abonnement hebt gehad zou je vanaf half april naar al naar de nieuwe propositie moeten kunnen. Dit kan alleen in een kpn winkel van steen.

Vogens mij moet je er dan wel een toestel bij nemen. Dan kan het. Zonder toestel zie ik niet in waarom ze het zouden doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

@PeterG ik begrijp je opmerking niet. Het impliceert dat voor KPN het Unlimited Plus abonnement alleen lucratef is als er een toestel bij verkocht wordt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2025

Dat vermeldt Marlon92.

Lucratief is het verkeerde woord. Hij vermeldt 'vernieuwen naar huidige propositie alleen mogelijk in combinatie met toestel. 

Dus niet van oud sim only naar nieuwe sim only.

Dat kun je dus inderdaad nog informeren bij kpn.

Koop je er eventueel een goedkope telefoon bij. 

Maar wat is er mis met je huidige abonnement? Waarom nu een duurder. Ik vind het maar een vreemd argument "betere" klant. Geen Hollands argument. We komen hier eigenlijk alleen klanten tegen die juist minder willen betalen. 

Heb je het überhaupt wel nodig.

De plus abonnementen hebben vrij zinloze snelheden voor een telefoon. En de bundels buiten de EU. Ga je die gebruiken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Het gaat mij vooral om het overhevelen van 100GB naar mijn data sim in de 5g router op mijn zeilboot. Ik loop nu nog wel eens tegen de limiet van 75 GB aan. Het is natuurlijk allemaal geen ramp, ik moet dan vaker mijn telefoon als hotspot gebruiken en dus ook vaker opladen en aan boord is elektriciteit schaars.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2025

Een solar charger aanschaffen?

75 per maand is best al veel. Kijk je ook veel tv via internet? Huur er een digitenne bij dan. In combinatie met itv is dat maar € 6 per maand en kan na je vakantie weer stop gezet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Ik heb 164watt aan panelen. Maar dat is niet genoeg om al het stroomverbruik bij te houden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2025

Met nog meer data ga je nog meer stroom gebruiken dan toch. Waarvan je aangeeft dat die stroom er maar beperkt is. 😯🙄🤓

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

5g router serviced ook het hele boordnet met wifi en werkt rechtstreeks op de accu's die bijgeladen worden door zonnepanelen tijdens het zeilen. Telefoon verbruikt meer stroom oa  door extra oplaad cyclus en bovendien routeet een hotspot niet. Maar goed we dwalen af. Ik weet genoeg en sluit hierbij af.