Skip to main content
Antwoord

Waarom kan mijn preorder (iPhone 17) niet naar een winkel worden geleverd?

• September 18, 2025
  • 20 reacties
  • 295 keer bekeken

Ik heb de nieuwe iPhone besteld maar ben morgen en zaterdag niet thuis. Waarom kan ik het toestel niet naar een KPN winkel laten leveren en daar ophalen? Andere providers bieden die mogelijkheid wel.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Robert8891, welkom allereerst op onze community. 

Wat een goede vraag en voorstel. Zelf ben ik ook voorstaander van bezorgen op afhaalpunten of de winkel zelf. Ik neem dit mee en geef het intern door, ik heb het eerder ook voorbij zien komen. Concreet kan ik hier nog niets over zeggen dus. 

Dankjewel voor de genomen moeite om dit hier te melden. 

20 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 18, 2025

Hallo ​@Robert8891 ,

Dat doet KPN al jaren niet meer. Vanwege de veiligheidsrisico’s heeft KPN geen voorraad van dure telefoons in de winkel liggen. Alleen een aantal goedkopere telefoons worden in de winkel verkocht. 

Als je een nieuwe iPhone 17 koopt, dan kan die alleen maar bij jou thuis worden bezorgd.

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Hallo ​@Robert8891 ,

Dat doet KPN al jaren niet meer. Vanwege de veiligheidsrisico’s heeft KPN geen voorraad van dure telefoons in de winkel liggen. Alleen een aantal goedkopere telefoons worden in de winkel verkocht. 

Als je een nieuwe iPhone 17 koopt, dan kan die alleen maar bij jou thuis worden bezorgd.

Sorry, maar het risico voor de consument is veel groter bij verzending. Zowel de kans op beschadigingen, het niet (of laat) aankomen van pakketjes, of lege doosjes ontvangen. Daarnaast is er ook nog eens de consumenten ervaring die er op achteruit gaat omdat je er thuis voor moet blijven wat soms echt geen optie is en pas de avond ervoor een berichtje krijgt van PostNL... Wellicht de winkels beter uitrusten? 

Vorig jaar via Belsimpel een preorder geplaatst. Kon ook gewoon in de winkel worden opgehaald. Waarom kan het bij hen wel? 

• September 18, 2025

Sorry, maar het risico voor de consument is veel groter bij verzending.

Maar KPN is niet de consument. KPN denkt eerst aan zichzelf. En aan de medewerkers die misschien een pistool tegen het hoofd gezet krijgen als er een voorraad dure iPhone’s in de winkel ligt. En daarna pas aan jou. En het risico dat je je speelgoed misschien een paar dagen later krijgt.

https://www.ad.nl/rivierenland/vuurwapen-in-beslag-genomen-bij-aanhouding-overvallers-kpn-winkel-in-gorinchem~a5008fcb/

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Sorry, maar het risico voor de consument is veel groter bij verzending.

Maar KPN is niet de consument. KPN denkt eerst aan zichzelf. En aan de medewerkers die misschien een pistool tegen het hoofd gezet krijgen als er een voorraad dure iPhone’s in de winkel ligt. En daarna pas aan jou. En het risico dat je je speelgoed misschien een paar dagen later krijgt.

https://www.ad.nl/rivierenland/vuurwapen-in-beslag-genomen-bij-aanhouding-overvallers-kpn-winkel-in-gorinchem~a5008fcb/

Toch zou ik graag eens statistieken zien hoevaak dit in de laatste 10-15 jaar is voorgekomen. Dit is een artikel van 2019. Tevens dan ook een vergelijking met generieke tech winkels (zoals Coolblue enz) en winkels binnen dit kader waar je je telefoon wel gewoon op kunt halen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 18, 2025

KPN heeft inderdaad al zeker sinds 2019/2020 dit beleid. Maar koop jouw telefoon inderdaad gewoon bij BelSimpel. Zelf heb ik daar in hun winkel ook al tweemaal een nieuwe iPhone gekocht. 

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

KPN heeft inderdaad al zeker sinds 2019/2020 dit beleid. Maar koop jouw telefoon inderdaad gewoon bij BelSimpel. Zelf heb ik daar in hun winkel ook al tweemaal een nieuwe iPhone gekocht. 

Wat ik gewoonweg niet begrijp is dat als KPN zon policy volgt, ze ten minste geen optie geven om een leverdatum, na de preorder datum natuurlijk, te kiezen. Dit zou zo'n simpele optie zijn geweest. 

• September 18, 2025

... statistieken ...

Die zijn niet relevant. KPN wil gewoon dat het nooit meer gebeurt en gaat daarin niet een bepaald risico lopen ofzo.

• September 18, 2025

Als het pakketje niet bezorgd kan worden, dan komt het bij een pakketpunt te liggen en kan je het de volgende dag daar zelfs ophalen. Dus ik snap niet wat je probleem is.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

@Robert8891 Heb je al een mail gehad dat deze geleverd gaat worden?

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Als het pakketje niet bezorgd kan worden, dan komt het bij een pakketpunt te liggen en kan je het de volgende dag daar zelfs ophalen. Dus ik snap niet wat je probleem is.

Omdat ik zelf ook liever geen risico loop. Zou niet de eerste keer zijn dat een pakketje niet aankomt of zoek is geraakt bij een ophaalpunt (eigen ervaring). Als ik iig thuis kan zijn dan hoeft het pakketje iig niet meer naar een punt. Scheelt ook weer impact op het klimaat. 

• September 18, 2025

Och... die bus van PostNL rijd toch wel hoor. Of jouw pakketje wel of niet meerijdt maakt daarvoor niets uit. Als jij echt iets wilt doen voor het klimaat, dan kan je beter helemaal geen smartfoon aanschaffen. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

Coendo83
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Ik heb de nieuwe iPhone besteld maar ben morgen en zaterdag niet thuis. Waarom kan ik het toestel niet naar een KPN winkel laten leveren en daar ophalen? Andere providers bieden die mogelijkheid wel.

Dan was het misschien handiger geweest deze niet bij KPN te bestellen, volgens mij is dat vooraf vrij duidelijk voordat je op bestellen klikt. 😉

Maar goed nieuws, die iPhone komt vanzelf bij je. PostNL levert hem vast ergens voor je af wanneer er niemand thuis is. Mocht daar een probleem ontstaan, dan is mijn ervaring dat dit keurig wordt opgelost.

En als dat langer duurt dan gewenst, dan weet je voor een volgende keer dat je niet meer op ‘Bestellen’ moet klikken bij KPN als je al weet niet thuis te zullen zijn. Het is niet heel fair om nu KPN te verwijten het niet in een winkel af te willen leveren, terwijl je daar zelf prima op voorhand een oplossing voor had kunnen vinden. 

Hoe dan ook, veel plezier met je nieuwe iPhone alvast, want uiteindelijk gaat het daarom! 👍🏻

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Ik neem het ze ook niet kwalijk. Ben gewoon verbaast, dat is alles. Toen ik de bestelling plaatste wist ik nog niet dat ik er niet zou zijn. Voor de zekerheid pak ik echter bij voor artikelen met waarde altijd de optie om hem in de winkel op te halen

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 18, 2025

@Robert8891 zie ook;

KPN, Vodafone en T-Mobile halen alle dure telefoons uit winkels
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5264312/ziggo-vodafone-kpn-tmobile-smartphones-telefoon-mobieltje-winkels-waardevol

Dit is geen KPN beleid maar eigenlijk van alle providers gezamenlijk omdat het probleem van (steeds agressievere) overvallen groter en groter was.

Toen ik nog in de winkel werkte heb ik nooit een overval mee gemaakt, maar helaas ken ik wel collega’s van KPN welke hebben gewerkt en zijn overvallen en dit heeft een mega impact op je leven. Ik ben dus ook groot voorstander van dit beleid. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 22, 2025

Hallo ​@Robert8891 ,

En ​@Robert8891 ,

Hoe kom je nu aan jouw iPhone? Heb je een afspraak kunnen maken over de datum van ontvangst? 

Marlon ben jij in het echte leven ook zo vreselijk chagrijnig of is dat enkel online zo? Het is niet normaal hoe jij in veel topics raar loopt te reageren.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 22, 2025

Goedenavond ​@Luie_ambtenaar. Ik denk dat het niet nodig is om een dergelijke opmerking te maken. Dit is primair een platform waarbij klanten elkaar helpen en dat moet ook het uitgangspunt zijn. We hoeven elkaar niet allemaal even aardig te vinden maar hou de posts wel inhoudelijk. 

Mocht je van mening zijn dat een bepaalde post niet voldoen aan onze huisregels, meldt dat dan even via de raporteerknop bij een moderator en dan kijken we er graag even na. 

Ik wens iedereen een fijne avond!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Hi ​@Robert8891, welkom allereerst op onze community. 

Wat een goede vraag en voorstel. Zelf ben ik ook voorstaander van bezorgen op afhaalpunten of de winkel zelf. Ik neem dit mee en geef het intern door, ik heb het eerder ook voorbij zien komen. Concreet kan ik hier nog niets over zeggen dus. 

Dankjewel voor de genomen moeite om dit hier te melden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

KPN, Vodafone en T-Mobile halen alle dure telefoons uit winkels

Het is niet mogelijk om een winkel binnen te lopen een een duur telefoon te kopen, maar wel mogelijk telefoons te bestellen en op te halen, b.v. bij Odido