Skip to main content

Op 5 februari heb ik een bestelling geplaatst voor een Iphone8 (ordernummer AMOR 532322-1) en het overstappen naar KPN mobiel met nummerbehoud. Op 7 februari zou mijn toestel geleverd worden. Ik heb hiervoor de middag vrij genomen. Helaas is mijn telefoon niet geleverd. De bezorgdienst kwam met het verhaal dat ze geen telefoon in ontvangst hebben genomen en dus niet konden leveren. Later kreeg ik te horen dat het pakketje zoek is. Ze zouden een onderzoek starten en er hoefden geen contact met KPN te worden opgenomen. Maandag nog steeds niets gehoord dus heb ik contact met KPN gezocht. Zij raden mij aan een nieuw bezorgmoment aan te vragen. Op 11 februari zou mijn telefoon worden bezorgd. Maar op 11 februari werd ik door de bezorgdienst gebeld dat de telefoon niet geleverd kan worden omdat hij nog zoek is. Dus ik weer contact opgenomen met KPN. Tot mijn verbazing moest KPN ook een onderzoek starten. Bijzonder Revive en KPN onderling geen contact hebben. Het onderzoek zou circa 48 uur duren. Maar hoe meer mensen je spreekt hoe wisselender de berichten want het onderzoek schijnt ook 6 weken te kunnen duren. Dit zou betekenen dat ik 6 weken op mijn telefoon zou moeten wachten! Enfin, na 72 uur nog steeds geen bericht dus ik belde weer. Ik wilde mijn bestelling in zijn geheel annuleren maar zolang het onderzoek loopt kan dat niet. Ik kan pas annuleren na ontvangst van mijn telefoon!? Betekent dit dan mijn abonnement dan pas ingaat wanneer ik mijn telefoon ontvang?

Eindelijk kreeg ik een medewerker te spreken die met mij een creatieve oplossing wilde zoeken ipv te zeggen dat het systeem het niet toelaat. We zouden een nieuwe bestelling voor een telefoon plaatsen en een nieuw abonnement aanvragen. Ik zou vervolgens de telefoon die zoek is weigeren bij ontvangst (overigens werd aangegeven dat de kans klein was dat de telefoon gevonden zou worden en daardoor de eerste bestelling op termijn geannuleerd zou worden). Helaas bleek deze creatieve oplossing geen oplossing te zijn. Ik kreeg namelijk na afloop een bericht van het systeem dat ik niet een nieuwe bestelling kon plaatsen. Het systeem heeft dus de tweede bestelling met ordernummer ARMOR-564321 geannuleerd. Alleen nu is het nummerbehoud van de eerste bestelling wel geannuleerd welke vreemd genoeg niet kan worden gedeactiveerd en is de ingang van mijn abonnement nu met 2 weken vertraagd. Dus blijkbaar kan je wel je bestelling tijdens het lopend onderzoek aanpassen?!  Er loopt nu een aanvraag voor een abonnement zonder nummerbehoud terwijl mijn abonnement bij mijn huidige provider niet is stopgezet vanwege de annulering van het nummerbehoud.

Nu zou ik natuurlijk zelf kunnen opzeggen bij mijn huidige provider, maar dan heb ik een nieuw nummer en dat wil ik juist niet. Bovendien weet ik niet zeker wanneer mijn abonnement bij KPN ingaat, dus loop ik ook het risico helemaal geen provider te hebben als ik wel zelf opzeg.

Wat ik niet snap is waarom de bestelling tijdens het onderzoek niet geannuleerd kan worden terwijl het onderzoek loopt, maar het nummerbehoud wel geannuleerd kan worden?! Nu weet ik niet wat er met mijn huidige provider is afgesproken want misschien is er vorige week toch opgezegd bij de aanvraag van nummerbehoud.

Ik heb in de afgelopen week circa 7 uur met de klantenservice gebeld, en ben eigenlijk slechter af dan toen ik begon (en ben er paar grijze haren verder). Ik heb nu geen telefoon, geen nummerbehoud en mijn abonnement gaat later in dan in eerste instantie (1 maart versus 15 maart) en ik krijg een nieuwe telefoonnummer. Ik snap er niets meer van. Wel of geen Sim only nu? Heb nergens een bevestiging geplaatst voor een abonnement met nieuw nummer dus wat is nu de status? Zojuist weer Revive gebeld omtrent de status van hun onderzoek. Zij gaan na het weekend kijken of ze het onderzoek kunnen vrijgeven zodat ze een nieuwe order kunnen aanvragen en ik alsnog mijn telefoon krijg. Maar ze kon mij niets vertellen over het termijn.

 

Ik zat altijd bij Ben maar omdat mijn man zo enthousiast was over KPN en we alles verder bij KPN hebben toch besloten om over te stappen. Dit is helaas de beloning die je daarvoor krijgt! L

Beste @Denise0712, welkom! Wat een verhaal zeg.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent. Zelf adviseer ik altijd om het PostNL onderzoek af te wachten, ook al kan dit wat langer duren. Dit gedoe met orders wel of niet geannuleerd blijft je dan bespaard.

 

Het goede nieuws is dat we tegenwoordig nummers kunnen importeren op bestaande abonnementen. Dus ook al heb jij nu een nieuw telefoonnummer, daar kunnen we alsnog nummerbehoud van je oude Ben nummer op aanvragen. Wil jij in je forumprofiel het betreffende 06-nummer vermelden? Dus degene die je wilt behouden? Laat even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, is het inmiddels opgelost? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 


Sorry voor de late reactie. Werd tussendoor geopereerd dus had even wat anders aan mijn hoofd. Geen idee of het is gelukt. Iemand van de klantenservice zou het weer aanvragen op naam van mijn man en ik heb via hem een smsje    ontvangen en mer Ja beantwoord. Zou u kinnen kijken wat nu de status is? Bvd!


Sterkte met het herstel! Ik zie inderdaad dat er een nieuwe aanvraag voor het betreffende nummer gedaan is en die lijkt nu te lopen. Wanneer heb je die sms verstuurd? Is dat op of na 29 februari geweest? Dan moet dit helemaal in orde komen. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen of niets meer horen, trek dan vooral weer aan de bel. 


Smsje heb ik op 29 februari verstuurd maar kreeg het bericht dat het niet geslaagd was: Operation failed.

Hoor graag wat de status is. Robin zou mij hierbij helpen en ik heb hem ook een mail gestuurd met mijn vragen, maar helaas nog geen antwoord. 


Ik zie dat hij gisteravond nog geprobeerd heeft contact op te nemen met jullie, heb je inmiddels gesproken met hem? Ik heb zijn achternaam even uit je bericht verwijderd i.v.m. privacy. Hij zal vermoedelijk nog eens contact opnemen, dus ik adviseer om dat vandaag of morgen nog even af te wachten. Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan vooral even weten. Dan ga ik er opnieuw voor je achteraan. 


Dank voor het bericht. Heb hem nog niet gesproken. Ik heb ook slecht bereik thuis vandaar dat ik wil overstappen. Misschien is het handiger als hij mijn email beantwoord. Heb ik het meteen zwart op wit! Overigens excuus van het melden van zijn achternaam. Even niet aan gedacht dat het een openbare forum is…

 

i


Geen enkel probleem hoor! Ik heb Robin gemaild met het verzoek om je te mailen óf mij te laten weten of er nog iets nodig is. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!


Bedankt voor de moeite. Helaas nog geen antwoord ontvangen en we zijn alweer een week verder. En kreeg ineens vanochtend een definitieve afwijzing voor mijn nummerbehoud van de directeur van jullie klantenservice met het bericht dat het niet nummerbehoud definitief is afgewezen omdat ik de aanvullende gegevens waarop niet heb geleverd. Dit klopt echter niet! Ik heb alle gegevens dezelfde dag (2 weken geleden) aan Robin gemaild. Hij gaf toen aan dat er een foutje zat ik de telefoonnummer die hij had doorgegeven en dat nu alles in orde was. Ik word hier onderhand wel moedeloos van. Wil iemand mij nou eindelijk uitleggen wat er aan de hand is en hoe verder?


Wat vervelend dit allemaal.. Ik heb begrepen dat wij op dit moment afhankelijk zijn van vertraging bij de logistieke partner. Het kan dus nog even duren voordat het administratief op orde is. Het goede nieuws is dat nummerbehoud later ook nog aangevraagd kan worden. Ik zal in ieder geval nog eens doorgeven dat je niet blij bent met de huidige situatie! 


Ik zie nog geen vooruitgang, hoe staat het er nu voor? Heb je nog contact gehad? Ik heb intern nog eens navraag gedaan hoe het er nu voor staat, dus daar hoop ik snel antwoord op te krijgen. 


Zojuist bericht gekrgen dat mijn issue is opgelost! Woohoo! Ik krijg vanaf april een KPN abonnement en heb dan eindelijk goed bereik.

 

Ik wil iedereen die met mijn ‘case’ te maken kreeg bedanken voor hun inzet! 

@Marcia_ bedankt dat je het in de gaten hebt gehouden, Erg fijn! 

@Robin: dank voor het meedenken en organiseren! Dankzij jou heb ik gelukkig mijn nieuwe telefoon al die tijd niet hoeven missen.

 

Excuses voor de spam van mijn kant. Wijze les voor mezelf: geduld! ;-)

 

 

 

 


Heel fijn! Ik las de mail van Robin dat ‘ie ook nog even de vinger aan de pols houdt en volgende maand opnieuw nog even contact opneemt. Superfijn om te lezen! Jij bedankt voor je geduld 😉.