Skip to main content
Vraag

Waarom kost toestel via Belsimpel meer bij verlenging dan bij nieuw abonnement?

• January 16, 2025
  • 5 reacties
  • 225 keer bekeken

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 16, 2025

Mobiele telefoonnummer is te zien in de afbeelding. Eindigt op 32. Waarom zou het behouden van je/een telefoonnummer kosteloos moeten zijn???? 😐

• January 16, 2025

Dit is al jaren zo. Zo'n externe telefoonverkoper krijgt een flinke bonus voor een nieuwe klant. Voor een klant die verlengt krijgt die geen bonus.

Die bonus profiteert de nieuwe klant van in de vorm van korting/lagere toestel prijs. Als jij verlengt ben je geen nieuwe klant. Dus geen korting voor jou.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 16, 2025

Screenshots van Belsimpel zo te zien.

Neem hierover contact met hen op. Dit is een prijsopgave van toestellening via Belsimpel, niet kpn.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie dat de community je al voorzien heeft van antwoord, ​@HJD. Hopelijk beantwoord dit ook jouw vraag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

Ik kom dit topic weer tegen. 

En ik denk dat het te maken heeft met de bonus die ze krijgen bij nieuw abonnement en dus nieuwe klant voor kpn. (screenshot rechts). Daar heeft de nieuwe klant ook voordeel van. 

Bij verlengen brengen ze geen nieuwe klant aan. Geen bonus; geen voordeel. 

Ook met een vaste aansluiting is het voordeel groter als nieuwe klant dan als verlengende klant.