Skip to main content
Beantwoord

Waarom krijg ik minder data in de EU als ik mijn abonnement verleng?

• August 10, 2025
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

Op dit moment zou ik mijn mobiele sim only abonnement kunnen verlengen. Op zich was ik daartoe bereid en was al, online, aan het invullen totdat ik zag dat ik bij verlenging van mijn, onbeperkte data bundel, wel een snelheid verhoging krijg, echter moet ik dan minimaal 25 Gb inleveren. Mijn huidige Europabundel is nu 75 Gb en dan ga ik terug naar 50 Gb. Dit is, als we met de camper weg zijn, best wel een dingetje. Hoe zit dit en waarom ??

Beste antwoord door Anneke-Anna

Hoi ​@hekatubo, je hoeft niet perse te verlengen, het is niet verplicht. Je kan je huidige abonnement zo laten als het is. 

*Ik vind de nieuwe “aanbiedingen” ook niet gunstig in mijn voordeel dus ik verleng ook niet. 

8 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 10, 2025

Hoi ​@hekatubo, je hoeft niet perse te verlengen, het is niet verplicht. Je kan je huidige abonnement zo laten als het is. 

*Ik vind de nieuwe “aanbiedingen” ook niet gunstig in mijn voordeel dus ik verleng ook niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2025

Het SuperUnlimited abonnement heeft buiten Nederland 75 GB per maand. Dus als je daarmee verlengt.... ​@hekatubo .

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@hekatubo, de mobiele abonnementen zijn veranderd inderdaad, waardoor bundels anders kunnen zijn dan wat je hebt. Wat het beste bij jou aansluit kan je alleen zelf bepalen, zoals je aan de reacties van Anneke-Anna en Peter ziet zijn er verschillende manieren waarop je 75 GB in de EU kunt houden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

PeterG en Jasper van KPN: wel € 10,- duurder.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 12, 2025

Of niet verlengen, dan blijft de prijs hetzelfde. Verlengen is geen verplichting. Uw abonnement veranderd automatisch van een 1 of 2 jarig contract naar een maandelijks opzegbaar abonnement met de zelfde voorwaarde. Eventuele maandelijkse toestel betaling (lening) vervalt als deze is afbetaald.

• August 12, 2025

SuperUnlimited kost € 27,50 als je ook internet thuis hebt. En dat heb jij zie ik in je profiel. 

Heb jij nu een Unlimited abonnement van € 17,50?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2025

Dan houd je toch gewoon je huidige abonnement 🙄

Ik heb er ooit een gehad voor 8¾ jaar!

Jasper van KPN
Moderator

Je bent inderdaad niet verplicht om te verlengen, als van de beschikbare opties blijkt dat je huidige abonnement het beste bij jouw wensen aansluit kan je die gewoon behouden 🙂