Skip to main content

Volgende week mag ik een ander telefoon uitzoeken.

Graag zou ik de Samsung Fold 4 willen. Deze is niet te krijgen via jullie maar wel via een alternatief zoals belsimpel met een contract van jullie.

Als ik een nieuw nummer neem hoef ik geen eenmalige bijdrage te doen voor de telefoon.

Als ik mijn nummer wil behouden moet ik wel een eenmalige bijdrage doen voor de telefoon. 

Waarom krijgt een blijvende klant juist NIET deze korting?

 

Als je een telefoon koopt die kpn verkoopt krijg je de korting (tot enkele tientjes) die nieuwe klanten ook krijgen.

Bij Belsimpel (niet van kpn) krijg je alleen korting als je een geheel nieuwe aansluiting neemt. Dan krijgen zij van kpn een bonus voor het aanbrengen van een nieuwe klant. Die verrekenen ze dan deels in de toestelprijs.

Bij een verlenging krijgt Belsimpel geen bonus. Dan betaal je bij een derde partij dus hun volledige prijs.

LET OP NU: verlengen met nieuwe telefoon mag al van af 120 dagen voor dat je huidige abonnement ten einde is! Het nieuwe abonnement gaat pas lopen de dag na de laatste contractdatum van je huidige abonnement. Bij verlenging dus.

Als je een nieuw abonnement, met ook nieuw nummer met alle nadelen van dien (DigiD enzo) neemt, dan zal ook je huidige abonnement + lening nog 4 maanden niet stopgezet kunnen worden. En wég is waarschijnlijk de korting bij Belsimpel 😉.

Als je huidige telefoon nog gewoon werkt zou ik als ik jouw was gewoon wachten totdat je contract (bijna) ten einde is. Misschien heeft kpn over een maand of 4 ook wel de Fold 4! Dat splinternieuwe toestel loopt voorlopig niet weg.

En na de einddatum contract loopt je abonnement gewoon ook door. Het wordt dan per direct vernieuwbaar (=verlengen, kan dus met lening). Als je vernieuwt na de verloopdatum gaat het nieuwe contract ook per direct in. Lijkt mij fijner.