Skip to main content

Sinds ik mijn nieuwe mobiele telefoon heb, vraagt voicemail om een toegangscode. Ik bel niet vanuit het buitenland en gewoon met mijn eigen mobiele telefoon. In de instellingen heb ik gekozen om deze toegangscode alleen in het buitenland of wanneer ik met een ander toestel bel te moeten invoeren. Waarom moet ik nu dan toch steeds een toegangscode invoeren? Ik zou graag willen zien dat ik zonder code toegang heb tot mijn voicemail. 

Hoi @Willeke vdB, welkom bij ons op het forum. Als je de voicemail wilt afluisteren vanaf jouw eigen nummer zou je geen vraag om de code moeten krijgen inderdaad, gek dat jij die vraag wel krijgt. Heb je de voicemail al eens opnieuw geprobeerd in te stellen, blijft de code daarna ook nog komen?

Hier staat beschreven hoe je de voicemail uit kunt zetten en daarna weer aan: Voicemail instellen op een mobiele telefoon.


Bedankt voor het meedenken, Jasper. Ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt en de voicemail uit- en weer aangezet. Maar hij blijft vragen om een toegangscode...


Helaas, dan was dat dus niet de oplossing. Heb je jouw oude toestel nog? Zou je eens kunnen proberen of je daarin dezelfde vraag krijgt of dat het daarin wel zonder lukt?


Nee, het gaat niet meer lukken om mijn oude mobieltje nog te gebruiken... 


Dat is jammer, heb je eventueel een ander toestel waar je het in kunt testen? De reden dat ik dat vraag is dat we daarmee kunnen kijken of het toestelgebonden is, of dat het iets anders is. Daarmee kunnen de vervolgstappen duidelijker worden.


Ik heb vandaag geen tijd. Ik stuur een berichtje wanneer ik meer weet :-)