Skip to main content

Hoe kan het dat er 's nachts internetgebruik van mijn mobiele telefoon afgaat?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Murof , omdat je je telefoon aan laat staan, onnodig, want je slaapt toch?

Op de achtergrond is je telefoon a ltijd iets aan het doen d.m.v. apps die internetverbruik veroorzaken.

 


Hi @Murof! Ik zie dat JanD het antwoord al geeft op jouw vraag en dat klopt volledig. Wanneer je jouw data aan laat staan zullen er op de achtergrond apps en processen doorlopen waarbij data gebruikt wordt. Deze gebruikte data zal dan dus ook van jouw bundel af gaan. De enige manier om er zeker van te zijn dat je geen data gebruikt is door je data uit te zetten op deze momenten.


Hallo JanD. en Robyn.

Het gaat hier wel om een aantal nachten op precies hetzelfde tijdstip en een gemiddeld gebruik van 58 Mb per keer. Dat lijkt me als achtergrond apps en processen nogal veel??  


@Murof Het kan goed zijn dat bepaalde apps onderliggend een vast tijdstip hebben waarop deze zichzelf bijwerken. Afhankelijk van de app en wat er gedaan wordt aan bijwerken, kan dat uitlopen naar hogere MB-aantallen. De beste tips die ik je daarin kan geven zijn het uitzetten van de data wanneer je dit niet gebruikt en instellen bij apps (via de App/Play Store) dat er alen bijgewerkt of gedownload mag worden wanneer je verbonden bent met wifi.