Skip to main content

Let op!!!    Kpn waarschuwt hier niet voor (normaal) 

bij omzetten fysieke Sim kaart naar e-sim ben je 12 uur lang geblokkeerd bij je bank, automatisch. Je kunt met je telefoon GEEN betalingen doen en inloggen bij je bank. 
kpn vind het dus niet nodig om dit te vermelden, ofschoon ze overeenkomsten hebben met de banken.

toont de betrokkenheid van kpn met de klanten!!

Er zullen, behalve banken, nog wel meer diensten niet bereikbaar zijn als je telefoon niet werkt. Moet KPN dat allemaal melden ?

Je kan nog altijd betalen met je bankpas. Voor het inloggen op de website van mijn bank heb ik de telefoon ook niet nodig.


Geen last van gehad. 


Klopt ik heb dat ook gehad toen ik me nieuwe telefoon in gebruik nam.

KPN hoeft ons daar niet voor te waarschuwen. KPN regelt onze telefoniezaken niet onze bankzaken. Je bank hoort je daarvoor te waarschuwen en feitelijk doen ze dat ook. ING heeft er zelfs een pagina voor.

 


Ik heb vorige week de overstap gemaakt van Sim  naar e-Sim. En bij mijn bank bleef alles direct gewoon werken. Ook geen sms'jes of zo; die kreeg ik wel toen ik contactloos betalen met smartphone en - watch activeerde, maar ook dat werkte direct. Het is dus inderdaad geen kpn dingetje, maar iets van de banken, waarbij de ene bank blijkbaar moeilijk doet en de andere niet. 


“ . KPN regelt onze telefoniezaken niet onze bankzaken. “.  Kort door de bocht:  als je door de kpn (niet waarschuwen) geen bankzaken meer kunt doen🤣

er is dus een agreement met de banken waarvoor niet tijdig gewaarschuwd word. Pas als de switch sim naar e-sim is gedaan, komt de bank zich melden. Leuk, maar je ligt er 12 uur uit.  En daar is kpn in gebreke gebleven door niet vooraf te attenderen. Dat is een zwakte van kpn. 


Het is dus inderdaad geen kpn dingetje, maar iets van de banken, waarbij de ene bank blijkbaar moeilijk doet en de andere niet. 

Het is inderdaad een dingetje van de bank en ook alleen van de ING. De ING verstuurt immers de TAN codes per SMS en dat is de reden dat de ING het telefoonnummer 12 uur blokkeert.

Bron

Andere banken hebben hier geen last van immers daar speelt sms geen rol in het authorisatieproces.


“ . KPN regelt onze telefoniezaken niet onze bankzaken. “.  Kort door de bocht:  als je door de kpn (niet waarschuwen) geen bankzaken meer kunt doen🤣

er is dus een agreement met de banken waarvoor niet tijdig gewaarschuwd word. Pas als de switch sim naar e-sim is gedaan, komt de bank zich melden. Leuk, maar je ligt er 12 uur uit.  En daar is kpn in gebreke gebleven door niet vooraf te attenderen. Dat is een zwakte van kpn. 

Over kort door de bocht gesproken; je kan het ook omdraaien en eerst eens naar jezelf kijken in dit geval. Je kan 12 uur geen bankzaken doen -mede- omdat jijzelf geen onderzoek heb verricht. Je kan ook zelf proactief dingen uitzoeken/opzoeken in plaats van je passief te laten informeren.

Kennelijk heb jij iets tegen KPN, die kunnen bij jou sowieso niks goed doen zo te lezen. 

Zoals wjb heeft uitgezocht geldt dit alleen voor ING. KPN weet in principe niet dat jij ING heeft (alleen als je daar je abonnement van laat afschrijven) en/of je überhaupt de ing bankieren gebruikt.
Kortom, een klein percentage zou wat hebben aan die waarschuwing. De rest zal dan weer zeggen, wat ik heb ik aan die nutteloze info van KPN.


 


Kortom, dit geldt alleen voor ING-klanten, en niet alleen bij kpn maar ook bij alle andere providers zoals T-Mobile, Vodafone etc. Dus i.p.v. te fulmineren tegen kpn kan TS wellicht beter een andere bank zoeken. 🤔😇😉


Het maakt maar weer duidelijk hoe afhankelijk velen zijn van een werkende mobiele telefoon.
Als het na 12 uur weer gewoon werkt dan kan dat toch niet echt een probleem zijn ?
En het zal wel  van veiligheid zijn vermoed ik.

Overigens, ik doe mijn overschrijvingen zonder mobiele telefoon en om niet afhankelijk van 1 bank hebben we rekeningen bij verschillende banken, daar hadden we al weer een aantal malen gemak van bij een vakantiereis.

Over ING :
https://forum.kpn.com/mobiel-15/bericht-van-kpn-dat-automatische-incasso-is-mislukt-489602?postid=981787#post981787

:/

 


Het maakt maar weer duidelijk hoe afhankelijk velen zijn van een werkende mobiele telefoon.

 

Hoezo “velen”? Er is er maar één in dit topic die erover zit te brullen en dat is de TS.