Skip to main content
Beantwoord

Wacht al 9 weken op reparatie, geen voortgang en wordt van kastje naar de muur gestuurd

• May 19, 2025
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Aangezien KPN mij maar van het kastje naar de muur blijft sturen doe ik mijn verhaal hier maar om hopelijk iets opgelost te krijgen….

Ik wacht inmiddels in totaal al 9 weken(!!) op de reparatie van mijn iPhone 15 Pro. Deze herstart constant uit zichzelf, tot wel 50x per dag. Het meeste komt het voor als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal. Ik denk zelf aan een probleem met de proximity sensor, dat komt ook terug uit de analyse van het Kernel Panic file. 

In maart heb ik de telefoon verzekerd opgestuurd naar KPN( á €17,50 op eigen kosten, wat al belachelijk is), deze ben ik ruim 2 weken kwijt geweest waarna ik deze vrolijk ongerepareerd heb terug kregen. KPN kon het probleem niet reproduceren.

Ondertussen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, de telefoon blijft constant herstarten, ook als deze gewoon op tafel ligt. Ik heb de iPhone volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen en geen back-up teruggezet, om een mogelijk software probleem uit te sluiten. Ook dan blijft het probleem.

Ik ben daarna naar The Phone Lab geweest, waar ze de Apple Hardware Test hebben gedraaid, waarbij direct een probleem met het moederbord naar boven kwam. Zij adviseerde mij garantie te claimen via KPN, want reparatiekosten zouden €600+ worden.

Ik heb de telefoon deze keer via de winkel wederom voor garantie opgestuurd. Daar ligt de iPhone inmiddels al weer ruim 6 weken. Ik heb al meerdere keren gebeld, maar wordt steeds aan het lijntje gehouden dat er een termijn is van 4 weken voor een reparatie na ontvangst en dat de reparatie echt bijna voltooid moet zijn. Deze termijn is inmiddels verstreken, dus vandaag maar weer gebeld… Wat blijkt? De telefoon ligt al die tijd al weer ongerepareerd daar. Ze kunnen wederom het probleem niet reproduceren en hebben een notitie gemaakt om mij te bellen voor meer info, maar dit zijn ze vergeten. Bovenstaande info heb ik allemaal al doorgeven bij het indienen van de reparatie en tijdens meerdere gesprekken met de klantenservice. Maar nu gaan ze écht aan de slag de reparatie…

Na 9 weken ben ik toch vrij geduldig geweest en na al deze loze beloftes is mijn vertrouwen in KPN wel weg… Vandaag gebeld dat ik deze week of een gerepareerde telefoon eis, of gewoon een nieuw werkend toestel en dat ik anders geen andere optie zie dan mij te wenden tot rechtsbijstand. Daar werd erg koel op gereageerd. Ik moest maar wachten tot het probleem was opgelost om restitutie te claimen en anders maar rechtsbijstand in te schakelen. Verder konden ze niks doen en wijzen naar de reparatie desk. Die wijzen weer naar KPN zelf, want zij doen alleen reparaties. Ik heb 0 vertrouwen meer in KPN en vind het jammer dat ik als trouwe klant met een sloot aan KPN producten zo wordt behandeld. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@jd1987, welkom op onze community! Wat een verhaal! Je zou denken dat ze het de eerste keer wel geconstateerd moeten hebben. Dit lijkt me typisch iets wat onder garantie valt.

Inhoudelijk kan ik je helaas ook niet echt mee helpen dit te bespoedigen, al het contact over je reparatie loopt via onze reparatiepartner. Op kpn.com/reparatie kun je daar meer over vinden. Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!
Een vervangend toestel of iets in die richting kan ik je ook niet mee helpen, als je je toestel verzekerd hebt zou je daar nog kunnen kijken.

Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar als je een iPhone hebt kun je het eerste jaar van je garantie ook voor dit soort reparaties direct bij apple terecht. Dit kan gewoon via een apple winkel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@jd1987, welkom op onze community! Wat een verhaal! Je zou denken dat ze het de eerste keer wel geconstateerd moeten hebben. Dit lijkt me typisch iets wat onder garantie valt.

Inhoudelijk kan ik je helaas ook niet echt mee helpen dit te bespoedigen, al het contact over je reparatie loopt via onze reparatiepartner. Op kpn.com/reparatie kun je daar meer over vinden. Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!
Een vervangend toestel of iets in die richting kan ik je ook niet mee helpen, als je je toestel verzekerd hebt zou je daar nog kunnen kijken.

Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar als je een iPhone hebt kun je het eerste jaar van je garantie ook voor dit soort reparaties direct bij apple terecht. Dit kan gewoon via een apple winkel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Hi thomas,

Dank voor je reactie! Als je de reviews van jullie reparatie partner na leest verbaasd deze gang van zaken mij helaas niet echt… Net bericht gekregen dat de telefoon wederom niet-gerepareerd is terug gestuurd… Graag in DM een oplossing hiervoor. Het is toch bespottelijk dat ik maandelijks betaal voor een telefoon, die kapot is en die KPN maar weigert te repareren… Na 9 weken ben ik toch echt vrij geduldig geweest. Dit moet nu opgelost worden of ik zet juridische stappen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Inhoudelijk kan ik je er hier niet echt mee helpen maar mijn advies zou dan zijn toch even langs een apple winkel te gaan om hem daar na te laten kijken. Dat kunnen ze misschien in de winkel zelfs al wel.