Skip to main content
In februari 2019 is er in Saasveld een KPN mast geplaatst, echter hij werkt nog steeds niet, wanneer treed deze mast in werking ? Ik heb sinds mei dit jaar een KPN abonnement maar heb hier nu niks aan, ik heb totaal geen bereik, hoe kan ik dit oplossen
Hallo @saskolm, welkom! Dat is een hele goede vraag, leuk dat je 'm hier stelt! Ik ga m'n best voor je doen om dit te achterhalen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Als je hier laat weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.
Gegevens ingevuld
Bedankt! Ik zie dat de planning staat voor de zomer. Dat is nu, dus ik hoop dat het niet heel lang meer gaat duren. Een exacte datum heb ik helaas nog niet. Klopt het dat je ook gebruik kunt maken van VoWifi? Dat adviseer ik op dit moment nog steeds. Zo ben je thuis ook gewoon bereikbaar! Hopelijk word je snel verblijd met een werkende mast, voor nu is dat toch nog even afwachten 😞.
Ik heb de telefoon wel ingesteld op bellen via WIFI maar nog geen goed bereik. Hoe kan dat dan?
Je bedoelt dat je nog steeds niet goed kunt bellen/gebeld worden als je via Wifi belt? Klopt het dat je je vaste diensten niet bij ons afneemt? Dan zou je bij de betreffende provider eens na kunnen gaan of je verbinding daar optimaal is.
contact gehad met mijn provider( Caiway) er zijn geen problemen met de internet verbinding. alles komt goed door. het probleem ligt volgens hen bij KPN
Welk model iPhone XS heb je? Volgens onze website kan je gebruik maken van VoWifi met:


  • Apple iPhone XS (Model A1920)
Zie jij ook dat je de laatste iOS, 12.1., hebt? En zie je het wifi logo ook in beeld als je belt?



Ik ben stiekem ook benieuwd of iemand in jouw omgeving vaste diensten van KPN afneemt. Zou je daar dan eens kunnen testen of je daar wel kunt bellen via VoWifi? Dan sluiten we echt uit dat het aan de vaste lijn thuis ligt.
Ik heb iemand gevonden wie de vaste diensten afneemt van KPN en inderdaad daar kan ik bellen via WIFI
Marcia, is hier documentatie van? Ik neem aan dat de telefoon een SIP verbinding door een tunnel opbouwt richting KPN en op die manier belt? Welk protocol / poort gebruikt dit dan?
Sorry voor de late reactie! Ik heb navraag gedaan of we hier iets over kunnen roepen.



Ik heb iemand gevonden wie de vaste diensten afneemt van KPN en inderdaad daar kan ik bellen via WIFI

Dan weet je dat in ieder geval! Hopelijk wordt de mast gewoon snel werkend!
Ik heb nog geen reactie ontvangen. Wel heb ik zelf nog gevonden dat Mobiel over Wifi gebruik maakt van de UDP poorten 500 en 4500. Zou je verder nog iets willen weten @RobinFlikkema? Dan stel ik die expliciete vraag alsnog een keer.
Ah, dan bouwt het dus hoogstwaarschijnlijk een IPSec tunnel naar KPN om daaroverheen er telefonie verkeer te sturen.



Dankjewel! Mocht je iets meer te weten krijgen, hoor ik dat graag!