Skip to main content

Ik ben net naar kpn overgestapt, en heb een sim only met nr behoud. Alles is goed gekeurd maar ik ontvang geen datum met de sms.  Wanneer begint het? Ik ben al afgesloten van mijn vorige sim. Maar ik kan niet bellen met de nieuwe(kpn) simkaart.

Ik hoor iedere keer dat ik niet ben aangesloten door administratieve redenen? 

Ik ben net naar kpn overgestapt, en heb een sim only met nr behoud. Alles is goed gekeurd maar ik ontvang geen datum met de sms.  Wanneer begint het? Ik ben al afgesloten van mijn vorige sim. Maar ik kan niet bellen met de nieuwe(kpn) simkaart.

Ik hoor iedere keer dat ik niet ben aangesloten door administratieve redenen? 

Heb je de simkaart wel geactiveerd? De activatiecode tref je aan in de e-mail met als onderwerp "Uw activatiecode en contract”. Deze activatiecode moet je invullen op deze pagina.

Je kunt ook eventueel je bestelling controleren via deze link hiervoor heb je het bestelnummer uit de ontvangen e-mail nodig en ter bevestiging wordt je postcode gevraagd. Hier zou je moeten zien wat de status is van je simkaart en bestelling.

Zodra je nummer bij je oude provider niet meer werkt, kan je de simkaart van KPN in je toestel stoppen en is deze direct te gebruiken. Werkt dit alsnog niet?

Bel dan doordeweeks tussen 8:00 en 20:00 naar 0800-0402 of vul je profiel in met je gegevens (klantnummer, postcode, huisnummer) etc. zodat een moderator (KPN Medewerker) in je order kan duiken en misschien iets voor je kan betekenen.


Hallo @Rustybrook 

Wanneer heb je het nieuwe contract met KPN afgesloten? Is de opzegtermijn van 1 maand bij de oude provider al voorbij? Eerder kan KPN het nummer niet overnemen.


Hallo @Rustybrook 

Wanneer heb je het nieuwe contract met KPN afgesloten? Is de opzegtermijn van 1 maand bij de oude provider al voorbij? Eerder kan KPN het nummer niet overnemen.

Opzegtermijn geldt lang niet altijd, nummerbehoud uitvoeren tijdens lopende contract kan vaak ook zonder problemen alleen krijg je dan naderhand van je ouder provider netjes een eind factuur met alle resterende kosten.

Maar sowieso “Ik ben al afgesloten van mijn vorige sim.”, dus lijkt mij dat opzegtermijn al geen probleem (meer) is.


Hi @Rustybrook, welkom hier. 

Is het inmiddels gelukt? En heb je de simkaart ook geactiveerd?