Skip to main content

Ik heb de Galaxy S20 5G aangeschaft via 2 jaar verlenging van mijn mobiele abonnement. Nu kreeg ik bericht dat het nieuwe abonnement pas op 17 november 2020 in gaat. Betekent dat dat ik dan pas 5G heb?

Hallo @Mhlkpf , 5G werkt op het moment dat het beschikbaar is in jouw regio.

 


Ik heb de Galaxy S20 5G aangeschaft via 2 jaar verlenging van mijn mobiele abonnement. Nu kreeg ik bericht dat het nieuwe abonnement pas op 17 november 2020 in gaat. Betekent dat dat ik dan pas 5G heb?

Dit betekent dat jouw abonnement op die dag in gaat. Nu heb je dus nog de voorwaarden van jouw oude abonnement. Maar als dat een KPN-abonnement is: 

KPN schrijft : Al onze abonnementen zijn klaar voor 5G!

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement.htm

Mobiele abonnementen vergelijken bij KPN

Zit jij met je telefoon non-stop op mobiel internet, of ken je juist alle wifi hotspots? Bel of sms je veel of juist weinig? Wij hebben aan iedereen gedacht, dus ook aan jou. Kies het abonnement dat bij jou past.  Al onze abonnementen zijn klaar voor 5G!

 

 

5G is op dit moment nog niet in het hele land beschikbaar. Op deze kaart kun je zien waar 5G nu beschikbaar is.

https://www.kpn.com/netwerk/5g.htm

 


Ik heb gebeld met Kpn en ik krijg de 5G pas op 17 november, dan krijg ik een nieuwe SIM kaart. Ben een beetje teleurgesteld omdat dit tijdens het verlengen van het abonnement nergens duidelijk vermeld werd.


Als ik op het kaartje kijk zou 5G in Rotterdam-Lombardijen actief moeten zijn.
Zie echter op mijn S20+ 5G dat de mobiele verbinden op 4G blijft staan, niet op 5G.

Is 5G nou actief in Rotterdam-Lombardijen of niet?


Heb je ‘t in je toestel ook op 5G gezet? (hij werkt ‘t dan ‘af’ van 5G → 4G → 3G → 2G.)

In mijn A40 (maar zal niet veel verschillen):

Instellingen → Mobiele netwerken → Netwerkmodus


Jazekers...maar totaal geen 5G verbinding hier buiten...weet dat de echte 5G snelheid pas later tot stand gaat komen, maar had wel verwacht een 5G verbinding te krijgen. Dat is dus niet het geval…


Op onze website zie ik dit: Let op: de 5G-frequentie die hogere snelheden mogelijk maakt is pas in 2022 beschikbaar voor Nederlandse telecomaanbieders. Vanaf dan kun jij ook genieten van de hoge internetsnelheid van 5G..  Het zal dus nog niet zoveel uitmaken of je het ziet of niet. 

 

@Mhlkpf het klopt inderdaad dat jouw abonnement en daarmee dan ook 5G pas in november ingaat. 

 

@Reusla je kunt gebruik maken van het 5G-netwerk als je dit als extra optie hebt. Dat wordt bij ons automatisch aangezet bij nieuwe abonnementen en verlengingen. Nog niet op lopende abonnementen. In jouw geval kan jij er dus geen gebruik van maken nog inderdaad. 

 

 


Op onze website zie ik dit: Let op: de 5G-frequentie die hogere snelheden mogelijk maakt is pas in 2022 beschikbaar voor Nederlandse telecomaanbieders. Vanaf dan kun jij ook genieten van de hoge internetsnelheid van 5G..  Het zal dus nog niet zoveel uitmaken of je het ziet of niet. 

 

@Mhlkpf het klopt inderdaad dat jouw abonnement en daarmee dan ook 5G pas in november ingaat. 

 

@Reusla je kunt gebruik maken van het 5G-netwerk als je dit als extra optie hebt. Dat wordt bij ons automatisch aangezet bij nieuwe abonnementen en verlengingen. Nog niet op lopende abonnementen. In jouw geval kan jij er dus geen gebruik van maken nog inderdaad. 

 

 


Zie je antwoord vermelden : “Nog niet op lopende abonnementen.” Dat gaat wel gebeuren mag ik aannemen? Ik zie namelijk vaak genoeg de kreet van KPN “al onze mobiele abonnementen zijn klaar voor 5G.” Mag toch aannemen dat dit voor lopende abonnementen ook zal gaan gelden?


al onze mobiele abonnementen zijn klaar voor 5G

Daar worden de Hussel abonnementen mee bedoeld. Men krijgt 5G bij Hussel en een geschikte telefoon. Heb je geen Hussel dan zul je moeten verlengen naar/met Hussel.

Of en wanneer de abonnementen van voor Hussel 5G krijgen is nog niet te zeggen. Zo'n oud abo als ik had, van 2012, zeker niet.

5G gaat pas écht van start in 2022. Dan komen frequenties vrij die voor zeer hoge snelheden (wel tot 500 Mb/s) kunnen zorgen.
5G komt nu nog tot 100 Mb/s. Dat kan met 4G+ nu ook al.


Dat gaat zeker komen! Maar zoals Peter aangeeft: ik weet nog niet precies wanneer. Dan gaan we hier echter zeker mee adverteren.


Helemaal duidelijk. Bedankt allen...


met  5 G krijg je nu met een 5G toestel 200 mb/ps of minder echter met een 4G toestel krijg je nu 500 mb/ps de side van KPN klopt dus niet zij zeggen 5 G 500 mb/ps tijdens de test van 5G masten was er wel 5G logo en 500 mb/ps gemeten met de OPPO Find  x2 5G.


Voor 5G is nu alleen de 700MHz band beschikbaar, als het toestel op die frequentie niet kan werken dan houdt het vooralsnog op.

Vraag van mij, wat is  de toegevoedge waarde van deze 5G band op 700MHz ?


wat is  de toegevoedge waarde van deze 5G band op 700MHz ?

@KeesYagi

Geen, naar mijn mening. Iemand heeft al geconstateerd dat de snelheid “maar” max. 200 Mb/s is en alleen internet. Voor bellen/sms is nog een 4G verbinding nodig. Tijdens bellen zal de telefoon daar ook op terugschakelen dus. VoLTE dus.

4G+ is al 300 Mb/s (nog steeds een idiote snelheid voor een smartphoontje natuurlijk, HD kijken via de ITV app is ong. 8 Mb/s; downloaden van grote bestanden doe je ook niet...)

Thuis gebruik ik VoWifi. Alle verbindingen voor de phone gaan dan via de internet-thuis-verbinding. Saillant: die is 50 Mb/s terwijl ik met de zendmast hier met 4G+ zelfs 300 Mb/s zou kunnen hebben. Maar een site is zo snel als ie wordt verzonden én alles ertussen telt ook mee.

Nota Bene

4G = tot 100 Mb/s; 4G+ = tot 300 Mb/s; 4G++ = tot 500 Mb/s. Super 4G haalt dus dezelfde snelheid als per 2022 met 5G mogelijk is!


Duidelijk, dat vermoedde ik al, vanwaar dan toch (in meerdere landen) al die moeite om de 700MHz vrij te maken ?

En hebben de toestellen 700MHz beschikbaar ?

In dit geval :

Ik heb de Galaxy S20 5G

 

 


Hoi, 

Ik heb nog geen 5G , al  hussel abonnement, mijn mobiel Oneplus Nord is geschikt voor 5G, hoe zit dat precies?

 

Alvast bedankt,

 

Grs A.H.


Hoi, 

Ik heb nog geen 5G , al  hussel abonnement, mijn mobiel Oneplus Nord is geschikt voor 5G, hoe zit dat precies?

 

Alvast bedankt,

 

Grs A.H.

Hallo @FriTon , via onderstaande link kun je precies zoen hoe het in jouw buurt er bij staat:

Dekkingskaart 4G & 5G voor mobiel bellen en internetten | KPN


Nee, blijkt dat Oneplus Nord,8 of 8T nog niet klaar voor , wat ongelooflijk. 

Via forum Oneplus , kan rooten en Policy files instellen om 5G te krijgen, wat ongelooflijk!

Na update Android 11 (niet beta) werkt het waarschijnlijk pas.

P.s. ik zit in den haag en Zoetermeer , volledige 5G dekking.


Hoi, 

Ik heb nog geen 5G , al  hussel abonnement, mijn mobiel Oneplus Nord is geschikt voor 5G, hoe zit dat precies?

 

Alvast bedankt,

 

Grs A.H.

Hallo @FriTon , via onderstaande link kun je precies zoen hoe het in jouw buurt er bij staat:

Dekkingskaart 4G & 5G voor mobiel bellen en internetten | KPN

Nee, blijkt dat Oneplus Nord,8 of 8T nog niet klaar voor , wat ongelooflijk. 

Via forum Oneplus , kan rooten en Policy files instellen om 5G te krijgen, wat ongelooflijk!

Na update Android 11 (niet beta) werkt het waarschijnlijk pas.

P.s. ik zit in den haag en Zoetermeer , volledige 5G dekking.

  •  

Nee, blijkt dat Oneplus Nord,8 of 8T nog niet klaar voor , wat ongelooflijk. 

Via forum Oneplus , kan rooten en Policy files instellen om 5G te krijgen, wat ongelooflijk!

Na update Android 11 (niet beta) werkt het waarschijnlijk pas.

P.s. ik zit in den haag en Zoetermeer , volledige 5G dekking.

  •  

Ben bang dat het in de oficiele 11 weer uit staat voor o.a. KPN, heb de Nord, met 11 beta 1&2 werkt 5G, Zoek nu een mogelijkheid de modem netwerk profielen uit te lezen, zodat ik die in de oficiele weer kan inladen.