Skip to main content
Antwoord

Wanneer kan ik mijn iPhone 17 256gb sage verwachten?

• October 16, 2025
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

beste 

helaas vind ik het onderhand wel erg jammer dat de iPhone er nog steeds niet is. 
Met het bestellen ervan werd dit dus niet aan gegeven nu ik mijn oude telefoon door zou geven aan m’n zoon zijn verjaardag en dit nu zoals ik verwacht niet meer kan voor z’n verjaardag gevolg zoon teleurgesteld.

wat zijn nu de exacte levertijden ervan? Geen onzin erover duur dit nog 6 weken of is dit echt nu binnen 2 weken? 
Manders annuleren we de bestelling en gaan we toch een winkelbezoek doen in onze omgeving. 
jaren lang klant maar dit vind ik echt vervelend zo. 
graag een duidelijk antwoord terug hoe lang nog? 
bedankt 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Antwa, welkom bij onze community. 

Gefeliciteerd allereerst met je nieuwe toestel, hoewel ik er ook van baal dat je hier nog even op moet wachten. Dank aan Michel voor zijn uitgebreide uitleg over de schaarste. 

Je voelt het aankomen: ik kan helaas geen duidelijke datum aangeven waarop je je toestel gaat krijgen, we zijn afhankelijk van de leveringen vanuit de fabrikant. Op onze pagina over de levertijden van de iPhone 17 kun je de huidige verwachting zien, op basis van model en besteldatum. Ik verwacht wel dat dit voor jou korter zal zijn. 

Als alternatief kun je zelf ook de statuspagina van de bestelling in de gaten houden, dit wordt live bijgewerkt. Uiteraard krijg je van ons bericht op het moment dat je toestel klaar is om geleverd te worden.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Antwa 

Welkom op de community van KPN.

De iPhone 17 is momenteel bij veel verkooppunten (zowel online als fysieke winkels) tijdelijk uitverkocht, omdat de iPhone 17 veel harder over de toonbank gaat dan gedacht.
Het nu al het best verkochte model sinds de iPhone 17 serie op de markt kwam.
Apple heeft daarin een schattingsfout gemaakt, waardoor de iPhone 17 bij veel verkooppunten tijdelijk uitverkocht is, maar heeft nu wel de assemblage bedrijven (fabrieken van Apple) opdracht gegeven op de productie te verhogen.

Dit schrijft Bright.nl erover:

De nieuwe iPhone 17-serie is pas sinds kort te koop, maar de vraag is nu al zó groot dat zelfs Apple verrast is. De techgigant heeft naar verluidt de assemblagemedrijven gevraagd om de productie van het basismodel iPhone 17 flink op te voeren.

Vraag overtreft vorige serie van vorig jaar

Dit is opvallend, want op de eerste verkoopdagen zijn het meestal de Pro-modellen die de aandacht trekken. Analist Ming-Chi Kuo van TF International Securities bevestigt echter dat de vraag naar bijna alle modellen in de iPhone 17-serie die van vorig jaar overtreft. Dat geldt voor zowel de high-end als de low-end varianten. De populariteit van het basismodel is zo groot dat Apple hierop niet had gerekend en de productie met 30 procent of meer moet verhogen, volgens een onbevestigd rapport van The Information.

Daarnaast geldt ook nog het volgende:

• Hoge vraag: 

De populariteit van nieuwe iPhone-modellen zorgt er elk jaar voor dat de levertijden oplopen, omdat er meer vraag is dan aanbod.

• Onzekere voorraad: 

Webwinkels en providers hebben geen exacte controle over de levering van hun voorraad van Apple, wat leidt tot onzekerheid en vertragingen, vooral bij de start van de verkoop.

• Specifieke model-voorkeur: 

Sommige varianten, zoals de Pro-modellen, zijn aantrekkelijker vanwege verbeterde functies, wat resulteert in een nog grotere vraag en langere wachttijden voor die specifieke modellen.

Dus KPN, maar ook andere verkooppunten, kunnen dus niet exact aangeven wanneer ze van een bepaald iPhone 17 model weer voorraad hebben, dat hangt volledig af wat Apple daadwerkelijk gaat uitleveren aan KPN.
En dat is pas bekend op de dag dat er een nieuwe levering komt vanuit Apple.

Dus of het nu verstandig is om je huidige bestelling te annuleren, ik denk zelf van niet.
Ook omdat andere verkooppunten ook vrijwel door de voorraad heen zijn, op een enkele exemplaren na.
Ook zei wachten op een nieuwe voorraad vanuit Apple.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Hi ​@Antwa, welkom bij onze community. 

Gefeliciteerd allereerst met je nieuwe toestel, hoewel ik er ook van baal dat je hier nog even op moet wachten. Dank aan Michel voor zijn uitgebreide uitleg over de schaarste. 

Je voelt het aankomen: ik kan helaas geen duidelijke datum aangeven waarop je je toestel gaat krijgen, we zijn afhankelijk van de leveringen vanuit de fabrikant. Op onze pagina over de levertijden van de iPhone 17 kun je de huidige verwachting zien, op basis van model en besteldatum. Ik verwacht wel dat dit voor jou korter zal zijn. 

Als alternatief kun je zelf ook de statuspagina van de bestelling in de gaten houden, dit wordt live bijgewerkt. Uiteraard krijg je van ons bericht op het moment dat je toestel klaar is om geleverd te worden.