Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kan ik overstappen van Odido naar KPN?

• January 1, 2026
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Op dit moment heb ik een abonnement bij Odido dat loopt tot halverwege april. Ik wil graag overstappen naar KPN Mobiel. Wanneer ik dit kan doen zonder dubbele kosten te betalen, en hoe deze overstap in zijn werk gaat?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Yhide en welkom bij de KPN Community! Hopelijk ook welkom bij KPN binnenkort. 💚

Fijn dat je al zoveel reacties hebt gekregen! Dank voor het helpen allemaal! 😄
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben over je KPN abonnement, je kunt hier altijd weer een topic aanmaken. 🙂

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Je zit sowieso nog tot half april aan Odido vast.

Een maand eerder bij kpn abonnement met nummerbehoud aanvragen. 

Dus half maart. Kpn zegt je abonnement op bij Odido, maar er is wel een maand opzegtermijn. Maar dan gaat je nummer dus half april naar kpn.

• January 1, 2026

https://www.kpn.com/overstapwekker#customer-leads|lead-fixed-cm

Je kan natuurlijk de overstap wekker van KPN gebruiken. Uit mijn hoofd geschreven kan je tegenwoordig al vanaf 120 dagen dus 4 maanden voor afloop de overstap al in gang zetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Ja, 4 maanden kan.

Maar ik raad het niet aan! Je kunt dan net weer een aanbieding of gunstiger abonnement missen omdat je je al net eerder hebt vastgelegd. 

Daarom zeg ik altijd: houd gewoon die ene maand aan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 1, 2026

Ja, 4 maanden kan.

Maar ik raad het niet aan! Je kunt dan net weer een aanbieding of gunstiger abonnement missen omdat je je al net eerder hebt vastgelegd. 

Daarom zeg ik altijd: houd gewoon die ene maand aan.

Betaal ik dan geen dubbele kosten omdat mijn Odido abonnement tot april loopt? 

• January 1, 2026

Je kan 3 maanden van tevoren overstappen, maar het abonnement bij Odido stopt niet eerder. Dat loopt gewoon door tot half april. Dus je schiet er niets mee op.

Het enige wat je er mee bereikt is dat je het toestel eerder krijgt. Want dat krijg je van KPN meteen. Als het op voorraad is. Maar dat houd ook in dat het toestel dus al 3 maanden oud is als het abonnement bij KPN start.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Dubbele kosten heb je niet met nummerbehoud (overstapservice)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 1, 2026

Super bedankt voor jullie berichten! Als ik het dus goed begrijp kan ik nu al gebruik maken van de overstap service en een nieuw abonnement (+telefoon) afsluiten bij KPN. Ik ontvang mijn telefoon maar heb tot halverwege april bij databundel van Odido, nadat deze afgelopen is gaat mijn abonnement in van KPN? 
Hoe zit dit dan met de kosten van de telefoon die ik dan zou gaan gebruiken van KPN?   

• January 1, 2026

Je gaat pas betalen zodra het abonnement ingaat ook voor de telefoon, ik zou net als PeterG aangeeft ook pas vanaf 6 weken voor de einddatum rondkijken.

De telefoon is niet van KPN die is meteen van jouw alleen is het een lening die je via KPN afbetaald.

Naast de telefoon krijg je van KPN vaak ook vrij snel een simkaart die zal je moeten bewaren. Deze sim heeft in eerste instantie een tijdelijk nummer totdat je huidige nummer is geporteerd. Zou je dat nummer gebruiken krijg je al meteen buitenbanden kosten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Bij Rowi 

Buitenbanden = buiten bundel 😉

• January 1, 2026

Bij Rowi 

Buitenbanden = buiten bundel 😉

Hmm inderdaad domme spellingcontrole.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 4, 2026

Hi ​@Yhide en welkom bij de KPN Community! Hopelijk ook welkom bij KPN binnenkort. 💚

Fijn dat je al zoveel reacties hebt gekregen! Dank voor het helpen allemaal! 😄
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben over je KPN abonnement, je kunt hier altijd weer een topic aanmaken. 🙂