Skip to main content

Ook ik wacht op de ondersteuning van roaming op de Apple Watch, ik snap alleen niet zo goed waarom dit nog niet werkt?

 

 Je neemt toch een duo esim, gekoppeld aan je huidige abonnement!? En je betaalt er ook nog eens 5,- per maand extra voor?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Ik wil dit ook graag weten, zou prettig zijn om ook op vakantie af en toe de smartphone niet mee te hoeven nemen


Hallo @JAJB ,

Bedoel jij data-roaming?, dat wordt nog niet ondersteund door KPN. 

Jij doelt mogelijk op dit : 

https://support.apple.com/en-us/HT207578

 

Zodra KPN dit gaat ondersteunen , wordt het zeker bekend gemaakt op het forum. 


Ik denk dat @JAJB en @BobJns duiden op het gebruik van Multisim, het gebruik van de Watch zonder dat de mobiele telefoon in de buurt is.

Het Multisim abonnement werkt niet het buitenland. Jouw smartwatch blijft wel gekoppeld aan je telefoon via bluetooth. Je telefoon moet dan in de buurt blijven voor de bluetooth verbinding.

bron:

Mocht dit veranderen, dan zal het daar zeker worden gemeld.


Het lijkt nu actief te zijn want er is een setting voor roaming verschenen in de Mobiele Netwerk instellingen 😀


Het lijkt nu actief te zijn want er is een setting voor roaming verschenen in de Mobiele Netwerk instellingen 😀

Ben benieuwd of kpn dit kan bevestigen!?


@albert2110 ,

 

 wat is deze instelling bijgekomen? onder je watch instellingen?


Side button, 4g aanklikken, daar staat nu Mobiel Netwerk,Mobiele Date en Dataroaming


Oké, bedankt voor je reactie. Wacht kpn bericht geven even af!


Side button, 4g aanklikken, daar staat nu Mobiel Netwerk,Mobiele Date en Dataroaming

Die opties zijn er toch al geruime tijd, daar is toch niets aan gewijzigd?


Ik heb dit sinds de update van gister( was misschien al in WatchOs 10) pas voor het eerst gezien..eerder stond er alleen mobiel netwerk en data..

roaming is al wel mogelijk met de Samsung Watch Multisim las ik dus ik hoop dat het nu voor de Apple Watch ook zo is..


Hoop dat KPN hier zsm op reageert in dit topic


roaming is al wel mogelijk met de Samsung Watch Multisim las ik 

Waar heb je dat dan gelezen want naar mijn weten wordt dat door KPN nog niet ondersteund.

 

Ik heb dit sinds de update van gister( was misschien al in WatchOs 10) pas voor het eerst gezien..eerder stond er alleen mobiel netwerk en data..

Volgens Apple is deze optie er al sinds WatchOS 9.1.


Op de multisim pagina bij de vraag of je het kunt gebruiken in het buitenland..


Op de multisim pagina bij de vraag of je het kunt gebruiken in het buitenland..

Dan lees ik blijkbaar heel iets anders. 🤔

Bron


Als je op die eerste link klikt bovenaan( multisim bij kpn) en dan helemaal naar beneden staat het er..


Bron KPN

 

Je kunt Multisim internet op je Samsung Galaxy Watch in het buitenland gebruiken. Let wel op dat je buiten de EU niet vanuit je eigen bundel kunt roamen. Voor bellen geldt dat dit in het buitenland alleen mogelijk is via het zogeheten ‘VoLTE’ (voice over LTE, dus over 4G), niet via het 2G en 3G netwerk. Als je er voor kiest om roaming in het buitenland uit te zetten op je telefoon (bijvoorbeeld tijdens een reis naar een ander continent), vergeet dan niet om ook roaming op je watch uit te zetten.

Voor Apple Watch met Multisim is roaming in het buitenland niet mogelijk en switch je in het buitenland naar een bluetooth verbinding met je telefoon.

 


Afgelopen weekend de Apple Watch Ultra 2 gehaald, ben internationaal chauffeur, dus heb het gelijk uit getest!

 

 In België werkte de data! Maar zo gauw ik in Luxemburg kwam was het klaar, ook in Frankrijk geen data!


Volgens Iculture ( en een woordvoerder van KPN) is internationale roaming sinds WatchOs 10 inderdaad actief bij KPN 😁👍🏽


@albert2110 ,

 

 toch nog niet helemaal, zoals vermeld werkt het nog niet in Luxemburg en Frankrijk!

 

 Vanochtend weer terug in België gekomen, dan heb ik wel weer data verbinding. 
 

zou fijn zijn als iemand van kpn support zou reageren hier op dit topic. 


@JAJB Wat @albert2110 zegt klopt inderdaad. 

Sinds WatchOs 10 is roaming inderdaad actief op de Apple watch. 

Op het moment dat je geen verbinding hebt zou je kunnen proberen handmatig een ander netwerk te kiezen. 

Of wellicht vind je op de pagina van Apple nog andere tips. 


@Rutger_ , volgens mijn heb je op de Watch zelf geen optie om handmatig een netwerk te kiezen?


@Rutger_ , volgens mijn heb je op de Watch zelf geen optie om handmatig een netwerk te kiezen?

Beste @JAJB,

Het is inderdaad niet mogelijk, om op je Apple Watch handmatig een mobiel netwerk te selecteren als je in het buitenland bent.

Dit doet je Apple Watch volledig automatisch, ook via de Watch app op je iPhone kun je dat niet instellen.

Hopelijk brengt Apple nog een update uit voor WatchOS, waar deze mogelijkheid wel beschikbaar komt, al is daar nog helemaal niets over bekend.


Ben in Frankrijk nu maar hier werkt roaming op de Apple Watch niet helaas.

Zou handig zijn als kpn een overzicht kan delen van in welke landen het wel en nog niet werkt.


Ik ben aankomende maandag ook weer in Frankrijk, zal dan nog eens kijken. 
 

@Otto73 , heb je geprobeerd op de Watch eens opnieuw op te starten? Misschien dat hij dan wat settings opnieuw laad?


Het is misleidend, en ik heb het aangekaart bij de Reclame Code Commissie. KPN zegt “altijd en overal”. Voor mij is het met een internationaal beroep JUIST voor het buitenland. En zoals ik het begrijp, is het een implementatie van KPN, niet de Apple Watch die het onmogelijk maakt.

 

 


Reageer