Skip to main content
Beantwoord

Wanneer ontvang ik de 3-cijferige code om KPN pakket in ontvangst te nemen?

• January 21, 2026
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

KPN en PostNL geven aan dat ik een 3 cijferige code moet geven bij afgifte.

Hij wordt vandaag bezorgt, maar ik heb nog geen mail van KPN met de code.

Hoeveel tijd voor ontvangst krijg je die meestal?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@joop2011 

Deze code ontvang je vanuit PostNL en dus niet vanuit KPN.
Het is een vrij nieuwe manier van PostNL, om te zorgen dat het pakketje wordt overhandigd aan de je juiste persoon die open doet.

Ik weet dat er wat problemen waren met het toesturen van zo’n code door PostNL, waardoor meer mensen geen drie cijferige code hebben ontvangen.

Maar ik zou je adviseren om de PostNL App te downloaden op je smartphone, en daar een account op aan te maken, zodat je volledig op de hoogte bent welke pakketen en poststukken jouw richting uitkomen.
In de app wordt ook de code vermeld, de je eveneens per mail zou moeten ontvangen.

Maar vanuit KPN krijg je in elk geval niet deze code, dat is echt een beveiligingslaag van PostNL in samenspraak met de providers.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@joop2011 

Deze code ontvang je vanuit PostNL en dus niet vanuit KPN.
Het is een vrij nieuwe manier van PostNL, om te zorgen dat het pakketje wordt overhandigd aan de je juiste persoon die open doet.

Ik weet dat er wat problemen waren met het toesturen van zo’n code door PostNL, waardoor meer mensen geen drie cijferige code hebben ontvangen.

Maar ik zou je adviseren om de PostNL App te downloaden op je smartphone, en daar een account op aan te maken, zodat je volledig op de hoogte bent welke pakketen en poststukken jouw richting uitkomen.
In de app wordt ook de code vermeld, de je eveneens per mail zou moeten ontvangen.

Maar vanuit KPN krijg je in elk geval niet deze code, dat is echt een beveiligingslaag van PostNL in samenspraak met de providers.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

@Michel.uit.Arnhem 

Hartelijk dank voor je antwoord.

De PostNL app heb ik op mijn telefoon en ik heb de code net ontvangen.

Moet dus helemaal goed komen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@joop2011 

Superfijn om te horen!
Kan er niets meer mis gaan, bij het ontvangen van je pakketje.