Skip to main content

Telfort gaat over 4 weken over naar KPN. Op de lijst staan uitsluitend Samsung, Huawei en iPhones.

 

Wanneer komt VoWiFi beschikbaar voor de Telfort migratie klanten? En voor Android One?

 

Ik heb een Nokia 4.2.

 

Ja ik weet dat dit topic meer dan een jaar oud is, evenals de laatste reactie. Ik hoop dus dat reageren mag. Kwam via Google op dit topic.

 

Ik woon in een nieuwbouw woning waar geen masten op gericht zijn, met 3 dubbelglas. Geluid hapert geregeld

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Welkom hier @wouteran. Je mag altijd reageren, maar in dit geval hebben we jouw reactie afgesplitst naar een nieuw topic.

Op de lijst van toestellen voor mobiel bellen via wifi van KPN kun je zien welke er ondersteund worden. Na de migratie van de Telfort naar KPN zal VoWiFi beschikbaar zijn, echter zal je daarvoor wel een andere simkaart nodig hebben. Maar zoals je zelf ook al aangeeft is de lijst met beschikbare toestellen nog beperkt. Je ziet dat de ondersteuning voor VoLTE al heel sterk groeit, maar VoWiFi is op dit moment dus nog wat exclusiever. Ik kan je niet zeggen wanneer het mogelijk wordt voor Nokia/Android One.


Hallo @wouteran , even een aanvulling op hetgeen @Paul_  schreef:

nà 26 januari 2020 kun je gratis een KPN-simkaartwissel aanvragen, online of in de lokale KPN-winkel.

 


@Paul_ en @Jan-D bedankt voor jullie antwoorden. De e-mails waren in de spamfolder beland. Excuses.

 

Ik hoop dan dat Android One ook snel wordt toegevoegd. Dan kunnen alle nerds ook bellen via KPN bij slecht bereik.

 

Anders zal ik moeten overstappen naar T-Mobile.


Vandaag nieuwe simkaart binnen gekregen. Mijn telefoon heeft nu inderdaad de instelling voor spraak via 4G.

 

Echter gaat ie terug naar 3G als ik ga bellen. De lijst op de KPN site stopt bij toestellen gereleased in januari 2019. Alleen Samsung iPhone Huawei.

 

Ik kan mij echt niet voorstellen dat VoWiFi en VoLTE moeilijker zijn bij de Standaard Android dan de bagger versies met merk skin en bloatware.

Feit blijft dat bellen bij mij binnenshuis niet naar behoren functioneert.

Ik ben naar de KPN winkel toegestuurd. Als zij het probleem niet kunnen oplossen ga ik er vanuit dat ik eerder weg kan met mobiel, en dan zal ik mijn aanvraag voor KPN glasvezel ook annuleren.

Tot mijn verhuizing was er niks aan de hand. Er werd zelfs toegezegd dat het bereik na de verhuizing verbeterd zou worden. Later werd dit niet toegezegd.

Vervolgens zou het na de migratie worden opgelost. Ik ben eigenlijk bang dat ik mijn keuze al heb