Skip to main content
Beantwoord

Wanneer wordt de CSD laag van het 2G netwerk uitgefaseerd?

• October 5, 2020
  • 8 reacties
  • 181 keer bekeken

Hallo,

Ik ben wel benieuwd naar wanneer de CSD laag van het 2G netwerk nu wordt uitgefaseerd. Want eerder heeft KPN gecommuniceerd dat dit wel degelijk 1-1-2021 betreft. Is hierin iets gewijzigd? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

@Dlandzaat, ik heb een duidelijk antwoord. Het 2G netwerk blijft wel actief, de CSD laag wordt wel, zoals je aangeeft, in januari 2021 uitgezet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• October 5, 2020

Hallo,

Ik ben wel benieuwd naar wanneer de CSD laag van het 2G netwerk nu wordt uitgefaseerd. Want eerder heeft KPN gecommuniceerd dat dit wel degelijk 1-1-2021 betreft. Is hierin iets gewijzigd? 

Hallo @Dlandzaat , zie onderstaand KPN blog:

https://www.kpn.com/zakelijk/blog/waarom-iot-onsterfelijk-is-maar-2g-niet-1.htm

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 5, 2020

Beste @JanD ,

Dank voor je bericht, dit is alleen geen antwoord op mijn vraag. 2G bestaat uit meerdere lagen (o.a. GSM, CSD, GPRS). Ik lees hier dat 2G als geheel in 2025 wordt beëindigd. 

Echter is er door KPN eerder aan klanten gecommuniceerd dat de CSD laag 1-1-2021 verdwijnt. Omdat hier op de officiële kanalen van KPN niets over te vinden is, stel ik hier de vraag om een specifieke datum.

• October 5, 2020

Hal,o @Dlandzaat ,dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2020

Toch bedankt!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 8, 2020

Hi @Dlandzaat, welkom hier. 

Ik vind hier het volgende:

Ik vraag het voor de zekerheid nog even na, ik zie namelijk dat het artikel uit 2018 is. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 9, 2020

@Dlandzaat, ik heb een duidelijk antwoord. Het 2G netwerk blijft wel actief, de CSD laag wordt wel, zoals je aangeeft, in januari 2021 uitgezet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 9, 2020

Beste Alex,

Dat is inderdaad een duidelijk antwoord 🙂

dank!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 10, 2020

Beste Alex,