Hoi @Gerard Valkenswaard
Welkom op de community van KPN.
De dekkingsgraad op de locatie waar je bent, zoals in jouw geval je woning en tuin, is sterk afhankelijk van hoever je van de dichtstbijzijnde KPN zendmast vandaan woont.
Ook spelen hoge gebouwen en bomen daarin een belangrijke rol.
De dekkingskaart die je kunt vinden op de website van KPN, is gebaseerd op computer berekeningen op basis van de standplaatsen van de KPN zendmasten.
In de praktijk kan dit dus afwijken, door verschillende factoren die hierbij van toepassing zijn, waardoor je dus nooit 100% af kunt gaan van de dekkingskaart.
Het is ook niets meer dan een indicatie van het bereik bij jouw in de omgeving.
Als je jouw woonplaats en een postcode kunt geven, kan ik nagaan waar voor jouw de dichtstbijzijnde KPN zendmast staat voor 4G en 5G??
Zelf heb ik toevallig binnenshuis ook twee streepjes ontvangst (5G netwerk) op mijn iPhone, maar kan probleemloos bellen, gebeld worden en internetten.
Bij 4G en 5G maakt het niet zoveel uit hoeveel streepjes ontvangst je ziet staan op je smartphone.
Binnenshuis speelt ook nog de isolatie sterk mee, hoe beter je woning is geïsoleerd hoe slechter het mobiele signaal nog naar binnenkomt.
Hieraan kan voor de rest niets gedaan worden helaas, en wordt ook geadviseerd om gebruik te maken van “Bellen via WiFi”.
Er is een KPN monteur bezig geweest met zendmasten en die heeft iets met de hoek gedaan maar dat leverde niets op ,de mast die staat op Jaques Kanenpad en staat gericht naar zuid westen.
Ik weet dat isolatie en HR glas dempers zijn voor telefoon signaal en gebouwen maar in de straal hemels breed staan alleen drie hoog gebouwen dus dat zal wel goed zijn.
Ik was er vanuit gegaaan dat ze kleinere masten bij zouden zetten om de nieuwe 5G een betere dekking te geven maar helaas.
P.S het bellen en interneten gaat wel, maaar ze zeggen optimale dekking te geven maar dat is wel erg overdreven.
Vriendelijke groet, Gerard Valkenswaaard
Hoi @Gerard Valkenswaard
Ik ben eens voor je op onderzoek gegaan, en kan je vertellen dat de dichtstbijzijnde KPN zendmast ten opzichte van de Jaques Kanenpad in Valkenswaard op de volgende locatie staat:
- Voetbalvereniging De Valk, Tufberg, Valkenswaard
Langs de Jaques Kanenpad zelf staan geen zendmasten van geen één van de drie mobiele netwerken.
Op de KPN zendmast van VV De Valk zit zowel 4G als 5G, al kan het inderdaad zo zijn dat de zendantennes in een bepaalde richting zenden, wat net ten ongunstig kan zijn ten aanzien van jouw woning.
De KPN zendmast staat op het sportveld langs de Bosstraat in Valkenswaard, dus dan kun jezelf uitrekenen hoever deze zendmast vanaf jouw woning staat.
Als dat rond de 700 meter is, dan kan het op zich kloppen dat je 2 streepjes ontvangst hebt binnen in je woning (in verband met isolatie), buiten zou je 1 streepje meer ontvangst kunnen hebben.