Skip to main content
Beantwoord

Wanneer wordt mijn nummer vrijgegeven aan mijn nieuwe provider (Odido)?

• January 13, 2026
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik heb 4 dagen terug met iemand van KPN gesproken. Zij gaf aan dat binnen 2 dagen mijn nummer wordt ‘vrijgegeven’ zodat Odido dit kan overnemen. Nu zijn we 4 dagen verder en heb ik nog steeds geen service en kan ik dus ook niet bellen met iemand van KPN (daar moet ik eerst zijn).

Is er ene mogelijkheid om via Wifi te bellen of kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door JanD

Als je abo pas 8 februari ingaat heb je nu een tijdelijk administratief nummer van Odido, gebruik dat niet, valt onder geen enkele bundel en kost dus veel geld als je dat wel gebruikt ​@Ruben1991 .

Als je bij KPN ook een esim had, was het niet handig de esim van Odido te plaatsen waar je dus niets mee kunt,  beter dexesim van KPN weer terugplaatsen met je actieve nummer 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2026

Je simkaart van kpn zou het nog moeten doen. En er dus nog in moeten zitten. Per welke datum is je kpn abonnement contractvrij?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Hi Peter,

Deze is helaas verwijderd toen odido de E sim werd geactiveerd.. Abbo wordt per 8 feb over genomen maar volgens odido en KPN moet het eerst dus nog worden ‘vrijgegeven’, iets wat volgens mij al had moeten gebeuren.

Ik heb enkel toegang tot een nieuw E sim nummer van odido dat nog niet geactiveerd is..

Dank voor het meedenken.

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Als je abo pas 8 februari ingaat heb je nu een tijdelijk administratief nummer van Odido, gebruik dat niet, valt onder geen enkele bundel en kost dus veel geld als je dat wel gebruikt ​@Ruben1991 .

Als je bij KPN ook een esim had, was het niet handig de esim van Odido te plaatsen waar je dus niets mee kunt,  beter dexesim van KPN weer terugplaatsen met je actieve nummer 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 13, 2026

Ergo. Tot 8 februari loopt je abonnement nog via kpn. Ga dus nog naar een kpn winkel voor een fysieke kpn simkaart tot die tijd. Jammer dat je telefoon kennelijk niet twee e-sims ondersteund. Dan had je beter nog tot 8 februari gewacht met de Odido e-sim. 

(Ik ben een vervent tegenstander van e-sim. In veel situaties erg onhandig en onpraktisch. Dit is er één)

• January 13, 2026

Wezenlijk zou jij als klant hier niets over hoeven te vragen aan KPN, nummerbehoud regel je met de nieuwe provider in jouw geval Odido zij moeten dit met KPN regelen.

https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/overstappen/nummerbehoud

Als ik de procedure voor E-Sim bekijk is er iets misgegaan je hebt of te vroeg de Odido E-Sim geactiveerd of je hebt geen tijdelijk nummer gekregen, anders had je hoe dan ook service moeten hebben.

Terzijde als het abonnement bij KPN nog loopt moet die E-sim toch gewoon geheractiveerd kunnen worden? Ja dus volgens dit topic.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2026

Het is gelukt! Dank voor de reacties.