Skip to main content

Beste KPN,

Al langere tijd ervaar ik slechte 4G dekking en al helemaal geen 5G dekking in de buurt van de volgende 2 sites/masten.

  • Site 3403 (postcode 3956NB)
  • Site 5715 (postcode 3956CP

De dekking is deze omgeving (tussen Doorn en Leersum, in Leersum zelf en tussen Leersum en Maarsbergen) slechte 4G en 5G dekking. Ook met de naar school fietsende kinderen (NXT Maarsbergen 3953MG 22a) is het erg prettig als zij kunnen bellen/appen als er onderweg of bij school iets gebeurd. Dit geldt natuurlijk voor iedereen, er zijn namelijk veel bossen en donkere landwegen en hier wil je dan ook absoluut kunnen bellen wanneer er iets aan de hand is.

Van de week was ik aan het wandelen en stond ik geparkeerd bij de “Groene Entree Hoogstraat” 3956NA 4. Tijdens mijn wandeling en bij de auto gemerkt dat de dekking van 4G hier heel slecht is (meestal 1 of 2 streepjes) en GEEN 5G dekking. Nadat ik iets wilde opzoeken op internet en een foto wilde versturen merkte ik dat dit slecht ging. Middels een speedtest kwam ik erachter dat ik een max download snelheid had van 2mbit, soms iets lager en soms iets hoger. Daarom gekeken welke masten hier in de buurt staan en kwam erachter dat hier 2 oude masten staan met alleen 4G en beperkte frequenties hebben. Odido heeft bij Site 3403 wel een volledige mast staan met alle frequenties die ze hebben incl. 5G.

 

Kunnen jullie a.u.b. kijken wanneer deze 2 sites in de planning staan om te upgraden en anders dit bij het netwerkteam aankaarten?

 

Mocht ik iets moeten testen of onderzoeken hier in deze omgeving dan hoor ik het ook wel. Maar denk dat dit makkelijk te reproduceren is voor iedereen en dus ook voor KPN medewerkers.

 

Met vriendelijke groet,

Mike

Ha @Babbelpapegaai, je verhaal is helemaal duidelijk! Ik zie inderdaad behoorlijk wat gaten op de Dekkingskaart van KPN, maar zal kijken of ik informatie voor je kan vinden. 


Ik heb inmiddels onderstaande terugkoppeling van mijn collega van de technische dienst ontvangen. Niet dat waar je op hoopte, maar het verschaft wel wat duidelijkheid!

 

De zendmast tussen Doorn en Leersum (Hoogstraat en omgeving) heeft momenteel geen hoge frequenties. Dit zal ik de toekomst veranderen, maar hier is verder nog niets over bekend. Er kunnen momenteel geen wijzigingen gedaan worden op deze zendmast.

De plandatum voor de zendmast in Leersum is 25 december 2025. De verwachting op dit moment is dat we de plandatum gaan halen. Voor deze locatie kunnen wij met de huidige apparatuur geen aanpassingen ter verbetering uitvoeren.


Dank voor het navragen en voor het antwoord. Zoals je zelf al aangaf is het niet het antwoord waar ik op hoopte. Zeker gezien het een donkere, afgelegen maar drukke omgeving betreft met vele kinderen op de fiets die van en naar school gaan.