Skip to main content

Beste mensen,

Wat gebeurt er als ik boven mijn bundel bel. Heb een bundel van €7,50. Moet ik dan een boete betalen. Of betaal je daarna wat je meer hebt verbruikt?? Deze bundel wordt automatisch incasso gedaan.

Hallo @Beans ,

Je betaalt dan extra kosten voor de belminuten die je extra hebt gebeld. 

Aanvulling met dank aan @PeterG :

Kosten buiten de bundel:

Gewone NL nummers (vast en mobiel): € 0,23 per minuut (laatste minuut per seconde berekend)

09… nummers: tarief wordt vermeld bij start gesprek. Dit kan zijn van standaardtarief tot € 2 per minuut.

18…. nummers: € 1 per minuut ook bij doorverbinden

 

Je kunt jouw verbruik altijd inzien in MijnKPN: maak je daar ook gebruik van? Erg handig, inloggen in de MijnKPN app en je weet waar je aan toe bent. Daarnaast stuurt KPN bij 50%, 75% en 100% verbruik van je bundel een waarschuwing per SMS. Die notificaties stuurt KPN niet vooraf, maar worden automatisch verzonden als het betreffende percentage van de bundel verbruikt is. 

Bel je vaker meer dan jouw bundel? Is het eventueel een idee om het abonnement om te zetten naar onbeperkt bellen en SMS binnen de EU? Dan heb je er geen omkijken naar. 


Nou ik dacht dat ik een boete zou krijgen. Als ik meer zou verbruiken dan mijn bundel. Maar dat is niet zo zoals ik het lees. Je moet alleen bijbetalen. Zo lees ik het wat je hebt geschreven hebt. Groetjes Beans


Voor 7,50 (da's een oud abo) zul je een 100 min/sms bundel hebben. Dus per sms verzenden (eigenlijk per 160 tekens) gaat er ook een minuut van af.

Kosten buiten de bundel:

Gewone NL nummers (vast en mobiel): € 0,23 per minuut (laatste minuut per seconde berekend)

09… nummers: tarief wordt vermeld bij start gesprek. Dit kan zijn van standaardtarief tot € 2 per minuut.

18…. nummers: € 1 per minuut ook bij doorverbinden


Maar wat moet ik dan normaal betalen binnen de bundel??


7,50 / 100 minuten = 7,5 cent per minuut. 


Binnen de bundel betaal je uiteraard niks extra (uitgezonderd betaal nummers 09…. en 18….). Dat valt binnen je maandbedrag en is niet geheel te specificeren. Binnen je bundel is het uiteraard wel veel minder dan 23 cent per minuut.

En nog dit: Binnen jouw abonnement zal bellen naar andere E.U. landen niet binnen je bundel zijn. Maar € 0,23 buitenbundelkosten per minuut.

Ook deze pdf.


Ik ben helemaal op de hoogte. Vriendelijke bedankt. Mvg André Beerten.