Skip to main content
Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn esim als ik mijn telefoon reset?

• February 19, 2025
  • 6 reacties
  • 194 keer bekeken

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb op het moment de galaxy S25 plus. Ik heb destijds smart switch gebruikt. 

Nu merk ik dat tegen wat zaken loop en de telefoon naar fabrieks instellingen wil zetten. 

Echter ik heb nu een esim. Kan ik deze gewoon terug installeren of hoe gaat dat in zijn werk? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@satshow 

Als je jouw Samsung Galaxy S25+ terug wilt zetten naar fabrieksinstellingen, dan zal ook de Esim verwijderd worden, al geven sommige toestelen (zoals de iPhone) ook de mogelijkheid om de Esim te behouden, terwijl je de rest terug zet naar fabrieksinstellingen.

Of je die melding ook krijgt bij een Samsung smartphone weet ik eerlijk gezegd niet, maar daar kom je gauw achter als je jouw Samsung Galaxy S25+ terug gaat zetten naar fabrieksinstellingen.

Wordt de Esim verwijderd, dan kun je hem gewoon weer terug zetten op jouw Samsung via de Mijn KPN App, aangezien het systeem het IMEI nummer onthoud van jouw Samsung Galaxy S25+ en hem dus direct herkend zodra je de Esim weer op jouw Samsung wilt installeren.
Hierbij is één activatiecode niet nodig.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@satshow 

Als je jouw Samsung Galaxy S25+ terug wilt zetten naar fabrieksinstellingen, dan zal ook de Esim verwijderd worden, al geven sommige toestelen (zoals de iPhone) ook de mogelijkheid om de Esim te behouden, terwijl je de rest terug zet naar fabrieksinstellingen.

Of je die melding ook krijgt bij een Samsung smartphone weet ik eerlijk gezegd niet, maar daar kom je gauw achter als je jouw Samsung Galaxy S25+ terug gaat zetten naar fabrieksinstellingen.

Wordt de Esim verwijderd, dan kun je hem gewoon weer terug zetten op jouw Samsung via de Mijn KPN App, aangezien het systeem het IMEI nummer onthoud van jouw Samsung Galaxy S25+ en hem dus direct herkend zodra je de Esim weer op jouw Samsung wilt installeren.
Hierbij is één activatiecode niet nodig.

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 19, 2025

En wat kan ik doen mocht het toch mis gaan. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

En wat kan ik doen mocht het toch mis gaan. 

Hoi ​@satshow 

Mocht het in het ergste geval mis gaan, wat ik niet verwacht, dan kun je bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, een vervangende fysieke simkaart ophalen.
Deze krijg je dan direct geactiveerd mee naar huis.

Stop deze fysieke simkaart dan in jouw Samsung Galaxy S25+, en vraag vervolgens via de Mijn KPN App de Esim aan, waarna je de verificatiecode per sms binnen zult krijgen (via de fysieke simkaart).
Nadat de Esim volledig geactiveerd is, kun je de fysieke simkaart er weer uithalen en weggooien.

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 22, 2025

Inmiddels heb ik de telefoon gereset. Vlak voor het resetten kreeg ik de melding  om de esim te verwijderen. 

Het vinkje staat standaard uit, had het aan moeten vinken om deze te verwijderen. 

Dus is goed gegaan. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@satshow 

Ik had niets anders verwacht.
Fijn om te horen de de rest van het resetten goed is verlopen.

• February 22, 2025

Wel handig hierbij is om vooraf 2FA uit te zetten. Want anders kan je denk ik niet de MijnKPN app installeren na de reset. Omdat je dan nog geen SMS kan ontvangen. Denk ik...