Skip to main content
Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn iPhone afbetaling als ik mijn abonnement verlaag?

• September 15, 2026
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb een vraag. Als ik bij een IPhone 17 het hoogste abonnement kies, en dus weinig aan de iPhone hoef bij te betalen, maar per maand afbetaal, hoe gaat het dan in z’n werk als ik het abonnement verlaag? Moet ik dan opeens een groot bedrag ‘nabetalen’? Of blijf ik hetzelfde bedrag per maand betalen aan de afbetaling van de telefoon en worden daarbij gewoon de kosten van het abonnement dat ik dan verlaag toegevoegd? Ik vind dit erg ingewikkeld maar zou het graag willen weten zodat ik kan kiezen wat ik ga doen.. bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Lot_6 ,

Het bedrag wat je betaalt aan de afbetaling van jouw telefoon wijzigt nooit bij een verhoging/verlaging van jouw databundel.

De afbetaling van jouw telefoon is dus een vast bedrag per maand en stopt automatisch na de afgesproken contractperiode. Het abonnementsgedeelte (dus zonder de toestelkosten) kun je maandelijks desgewenst aanpassen. En dat abonnement loopt na afloop van de contractperiode ongewijzigd door tenzij je verlengt of opzegt. 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 15, 2026

Hallo ​@Lot_6 ,

Het bedrag wat je betaalt aan de afbetaling van jouw telefoon wijzigt nooit bij een verhoging/verlaging van jouw databundel.

De afbetaling van jouw telefoon is dus een vast bedrag per maand en stopt automatisch na de afgesproken contractperiode. Het abonnementsgedeelte (dus zonder de toestelkosten) kun je maandelijks desgewenst aanpassen. En dat abonnement loopt na afloop van de contractperiode ongewijzigd door tenzij je verlengt of opzegt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2026

Bedankt voor je reactie!

dus als ik ervoor kies een hoger abonnement te nemen zodat ik mijn iPhone per maand kan afbetalen in plaats van in 1x een hoog bedrag te moeten afbetalen, en het abonnement daarna wijzig naar een lager abonnement, blijft het gedeelte dat ik afbetaal aan mijn toestel dus gelijk? Ik hoef dan niet alsnog een hoog bedrag voor de telefoon in 1x te betalen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2026

Bedankt voor je reactie!

dus als ik ervoor kies een hoger abonnement te nemen zodat ik mijn iPhone per maand kan afbetalen in plaats van in 1x een hoog bedrag te moeten afbetalen, en het abonnement daarna wijzig naar een lager abonnement, blijft het gedeelte dat ik afbetaal aan mijn toestel dus gelijk? Ik hoef dan niet alsnog een hoog bedrag voor de telefoon in 1x te betalen?

Klopt helemaal.