Skip to main content

Is het mogelijk (of kan deze optie gecreëerd worden) dat je bij een  langer verblijf in het buitenland (buiten EU) wel je abonnement kan behouden, maar niet de volle mep hoeft te betalen voor je abonnement? 

Bijvoorbeeld een kleine vergoeding per maand voor het behoud van het nummer voor een x-periode? 

Hallo @littlemissyoga 

 

Er zijn wel opties, afhankelijk of je op dat moment nog binnen je contract zit en de abonnementsvorm kan je misschien je abonnement aanpassen/verlengen naar het goedkoopste abonnement, op dit moment is het goedkoopste abonnement wat je af kan sluiten € 14 (0GB data en 150 belminuten/SMSjes).

De goedkoopste optie is waarschijnlijk om je abonnement om te zetten naar prepaid (kan alleen buiten de contractsperiode), je moet er dan alleen voor zorgen dat je er minimaal 1 keer per 6 maanden gebruik van maakt door ermee te bellen, een sms te versturen, te internetten of het beltegoed op te waarderen.

 


Dank voor je antwoord. Nog steeds betaal je de volle mep voor iets dat je niet gebruikt. Het zou dus mooi zijn om bijvoorbeeld € 2 per maand te betalen voor je nummerbehoud, zonder een actief abonnement. En zodra je het nodig hebt, dat je het direct kan activeren. 

 

@ KPN: mogelijk iets om over na te denken ivm het digital nomad era? 


Koop een prepaid bij een andere provider en laat jouw nummer naar die prepaid porteren.

Ook bij het overstappen naar een prepaid telefoonkaart geldt dat je jouw telefoonnummer moet kunnen behouden.

Bron

Kijk wel goed naar de voorwaarden om die prepaid actief te houden. Zo moet je vaak elk half jaar minimaal één betaalde actie uitvoeren zoals een sms versturen of een telefoontje plegen.

 

Ik hoop dat een moderator antwoord kan geven of het ook mogelijk om een KPN prepaid te activeren en het nummer van jouw KPN abonnement over te laten zetten naar die prepaid.

Op deze site lijkt het erop dat dat alleen mogelijk is bij overstappen vanuit een andere provider maar ik denk dat dat, net als bij T-Mobile ook mogelijk is bij overstappen binnen KPN.


@wjb sterker nog, we kunnen prima een mobiel nummer omzetten naar prepaid. 🙂

@littlemissyoga de voorwaarde is wel dat je abonnement buiten contract is. Het best kan je hiervoor bellen naar 0800-0402. Een medewerker kijkt dan gelijk met je mee en overlegt de opties. Als je belt, spreek dan in dat het gaat om opzeggen. Dan krijg je gelijk de juiste afdeling aan de lijn. 


Dank voor alle informatie. Ik kan helaas niet bellen vanuit het buitenland, dat kost  zo’n $2 per minuut…

Ik laat het even zo voor nu, mocht het nodig zijn, dan weet ik nu wat ik kan doen. 

Jammer dat we nog zo gebonden zijn aan contracten, landen etc… imagine dat de wereld toch echt als een geheel kan samenwerken en dit allemaal niet nodig is. Maakt het toch veel makkelijker. 


@littlemissyoga ik heb nog even navraag voor je gedaan. In het formulier voor emigreren op onze website kan je aangeven dat je het abonnement wilt omzetten naar prepaid. 

Wel moet je daarvoor bewijs van uitschrijving in Nederland aangeven. 

Zoals hierboven aangegeven moet je wel 1 keer per 6 maanden het nummer gebruiken. Anders wordt deze alsnog opgezegd. 


@Bram_ Dankjewel! 


Dank voor je antwoord. Nog steeds betaal je de volle mep voor iets dat je niet gebruikt. Het zou dus mooi zijn om bijvoorbeeld € 2 per maand te betalen voor je nummerbehoud, zonder een actief abonnement. En zodra je het nodig hebt, dat je het direct kan activeren. 

 

@ KPN: mogelijk iets om over na te denken ivm het digital nomad era? 

Omzetten naar prepaid is het goedkoopstre, eens in de 6maanden een sms versturen van pakweg €0,30 (geen idee wat een sms tegenwoordig kost)