Skip to main content

Sinds kort heb ik een SuperUnlimited abonnement bij KPN. Ik ben voor een langere tijd in Frankrijk en gebruik voor mijn internetgebruik enkel KPN. Nu kom ik op het punt dat ik waarschijnlijk over de 75GB heen ga, omdat ik veel gebruik maak van uploaden van video’s. Mijn vraag is: Wat is de snelheid van het internet buiten de 75GB? oftewel: Kan ik buiten mijn bundel nog volledig gebruik maken van internet (streamen, uploaden etc.) 

 

Ik heb met de klantenservice gebeld, maar er was geen concreet antwoord op deze vraag.

Nee. Video streamen gaat echt niet meer lukken. Een WhatsApp berichtje komt misschien nog binnen. Als het alleen tekst is. Meer niet.


De snelheid wordt heel stevig geknepen:

Hoe werkt Unlimited Data in Europa?

Afhankelijk van je type Unlimited abonnement kan je tot maximaal 75GB roamen in de EU.

Gebruik je meer?
Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 kb/s downloadsnelheid en 32 kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar. Om weer de maximale internetsnelheid te krijgen kun je een extra EU bundel kopen: €1,99 voor 1.500 MB.

bron: Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN | Kennisbank - KPN Community 


Hmm. Zo enthousiast zou ik een maand bundel niet gebruiken. Ook al is het 75 GB.

Daarna moet je de rest van de maand doen met de prehistorische snelheid van 64 Kb/s down en 32 Kb/s up inderdaad. Daar kan je al bijna niet mee WhatsApp-en.

💡 Gebruik zoveel mogelijk wifi verbindingen voor die video bestanden! 😉

Extra bundel is duur. Zeker met zo'n verbruik. 

1 GB voor € 7,99.

sms dan 1GB AAN naar 1266

 


Hmm. Zo enthousiast zou ik een maand bundel niet gebruiken. Ook al is het 75 GB.

Daarna moet je de rest van de maand doen met de prehistorische snelheid van 64 Kb/s down en 32 Kb/s up inderdaad. Daar kan je al bijna niet mee WhatsApp-en.

💡 Gebruik zoveel mogelijk wifi verbindingen voor die video bestanden! 😉

Extra bundel is duur. Zeker met zo'n verbruik. 

1 GB voor € 7,99.

sms dan 1GB AAN naar 1266

 

Hoi @PeterG 

 

Bij de nieuwste Unlimited abonnementen van KPN, betaal je binnen de EU nadat je bijbehorende EU databundel (40 GB , 50 GB of 75 GB) op is, maar 1,99 euro voor de extra 1,5 GB EU databundel!

De 1 GB bundel waar jij naar verwijst, is alleen nog geldig voor de oude Unlimited abonnement, van voor de nieuwe 3-delige Unlimited abonnementen.

Bij de nieuwe betaal je dus een stuk minder als je binnen de EU wilt aanvullen, en je krijgt daarbij ook nog eens 500 MB meer ten aanzien van de oude data aanvuller.


​​​​​De 1 GB bundel waar jij naar verwijst, is alleen nog geldig voor de oude Unlimited abonnement, van voor de nieuwe 3-delige Unlimited abonnementen.

Bij de nieuwe betaal je dus een stuk minder als je binnen de EU wilt aanvullen, en je krijgt daarbij ook nog eens 500 MB meer ten aanzien van de oude data aanvuller.

Nee @Michel.uit.Arnhem , je betaalt bij de oude Unlimited ook €1,99 alleen krijg je daar maar 1GB.

De dure bundel van €7,99 voor 1GB is voor de niet-unlimited abonnementen en geldig in NL en EU.


Dank je @Michel.uit.Arnhem 

De 1,5 GB bundel staat niet op http://kpn.com/buitenland. Ik wist dus niet anders. Maar nu wel! Dank 👍🙂.


Hoi @RBxx 

Hartelijk dank voor je extra toelichting.
Je betaald bij alle Unlimited abonnementen (oud en nieuw) dezelfde prijs van 1,99 euro per extra EU databundel, bij de nieuwe abonnementen krijg je 1,5 GB en bij de oude Unlimited 1 GB.

Bij de overige mobiele abonnementen, met een databundel, betaal je wel 7,99 euro voor de extra databundel.

Het is opgeslagen, zodat ik het ook bij toekomstige vragen over dataverbruik in het buitenland, kan meenemen in mijn reactie.