Skip to main content
Antwoord

Wat is de snelste manier om mijn iPhone bestelling te annuleren en een nieuwe te plaatsen?

• September 20, 2025
  • 8 reacties
  • 140 keer bekeken

Hallo,

Ik bestelde gisteren een iPhone Air, deze is vandaag bezorgd, maar omdat ik niet thuis was gaat het pakket naar een PostNL pakketpunt. Deze kan ik maandag afhalen.

Ondertussen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een iPhone 17 Pro wil. Wat is de snelste manier om de order te annuleren zodat ik opnieuw kan verlengen?

Moet ik het pakket bij PostNL weigeren in het pakketpunt? Of toch aannemen en via het retourformulier terugsturen? Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk in de wachtrij voor de iPhone 17 Pro.

Bedankt!

Beste antwoord door Maja van KPN

Moet ik het pakket bij PostNL weigeren in het pakketpunt?

Ik heb het inter even voor je nagevraagd ​@N82, en het wordt wel aangeraden om naar het PostNL punt toe te gaan om daar aan te geven dat je het pakket weigert. Dan gaat hij direct retour en duurt alles het minst lang! Het is inmiddels dinsdag dus weet niet of dit bericht te laat komt en je gisteren al actie ondernomen hebt 😅

8 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 20, 2025

Weigeren of terugsturen maakt volgens mij niet uit, beide gaan even snel terug, tenzij je het gewoon niet ophaalt. In dat geval duurt het 7 dagen voordat het toestel retour gaat. Aanvaarden en terugsturen kan ook, maar dan ligt het verzendrisico bij jou. Persoonlijk zou ik hem dus weigeren, dan draagt KPN het retour risico. Het duurt sowieso een paar weken voordat alles verwerkt en geannuleerd is. Reken maar op zeker drie weken.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 21, 2025

De levertijden lopen helaas lekker op voor de 17 pro modellen. Bij Coolblue staan ze nu weer in de winkels op 24 November. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 21, 2025

Hoi ​@N82 
Als je weigert heb je geen bewijs dat je die geweigerd hebt.
Haal hem maandag op en stuur hem gelijk terug en bewaar het bewijs van postNL.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 21, 2025

Ik heb nog niets besteld 😃 

Ik wacht rustig af tot de 17 Pro Max leverbaar is bij kpn.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 21, 2025

Hoi ​@N82 
Als je weigert heb je geen bewijs dat je die geweigerd hebt.
Haal hem maandag op en stuur hem gelijk terug en bewaar het bewijs van postNL.

Je hebt er nooit voor getekend en het staat gewoon in de link dat je hem geweigerd hebt. Meer dan dat heb je niet nodig.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Moet ik het pakket bij PostNL weigeren in het pakketpunt?

Ik heb het inter even voor je nagevraagd ​@N82, en het wordt wel aangeraden om naar het PostNL punt toe te gaan om daar aan te geven dat je het pakket weigert. Dan gaat hij direct retour en duurt alles het minst lang! Het is inmiddels dinsdag dus weet niet of dit bericht te laat komt en je gisteren al actie ondernomen hebt 😅

• Auteur
  • October 3, 2025

Dank voor het checken, Maja! Ik heb inderdaad het pakket op maandagmiddag geweigerd, op donderdag was het door KPN geannuleerd, maar moest er wel even voor bellen. Uiteindelijk nog snel opgelost!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 6, 2025

Ah kijk aan, mooi dat het snel op is gelost ​@N82 en ook bedankt dat je het nog even hebt laten weten! 😊