Skip to main content

Ik heb een KPN ( XS4ALL) account voor TV en Internet
Daarbij gekregen een simkaart voor mobiel internet. Ik heb gratis de beschikking voor 1 GB.
Simkaart ontvangen die in mijn telefoon gedaan maar om te activeren heb ik ook een mobiel nummer nodig. En die heb ik niet. Want op mijn ontvangen simkaart staat alleen een simkaartnummer en pukcode.

Hoe kan ik die kaart activeren?

Hallo @frans van Eijk ,

Stop de (data)SIM in een mobieltje en daarna deze code bellen: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31970. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

En dan kun je daarna meteen de simkaart activeren in dat mobieltje.  

 


Hallo @frans van Eijk ,

Stop de (data)SIM in een mobieltje en daarna deze code bellen: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31970. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

En dan kun je daarna meteen de simkaart activeren in dat mobieltje.  

 

Helaas dat werkte ook niet. Maar bedankt voor het meedenken.

 


Hallo @frans van Eijk ,

Stop de (data)SIM in een mobieltje en daarna deze code bellen: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31970. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

En dan kun je daarna meteen de simkaart activeren in dat mobieltje.  

 

Helaas dat werkte ook niet. Maar bedankt voor het meedenken.

 

Wat raar,

Dan zou ik ermee teruggaan naar de KPN-winkel. Dan krijg je daar direct een ander exemplaar mee. 

 


Als het goed is staat het op de facturen. 

Het is data only dus ermee bellen, zodat een ander het nummer ziet, is daardoor geen optie. 

Overigens vind ik via Google een iets andere code: *149#

*#61# schijnt ook te kunnen. 

https://www.bellen.com/mobiel/eigen-nummer-opvragen

 


Hi @frans van Eijk, welkom hier. 

Is het inmiddels gelukt om de kaart te activeren? Eventueel via ons gratis nummer 0800 0402?


Hallo @frans van Eijk ,

Stop de (data)SIM in een mobieltje en daarna deze code bellen: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31970. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

En dan kun je daarna meteen de simkaart activeren in dat mobieltje.  

 

Helaas dat werkte ook niet. Maar bedankt voor het meedenken.

 

Wat raar,

Dan zou ik ermee teruggaan naar de KPN-winkel. Dan krijg je daar direct een ander exemplaar mee. 

 

@frans van Eijk

Heb je inmiddels een ander werkend exemplaar opgehaald in de winkel of besteld via 0800-0402? Â