Skip to main content

Lang, heel lang geleden (zo’n 15 jaar) hadden mijn ouders voor mij een SGH-X640 gekocht met een Telfort abonnement. Recent heb ik die weer eens opgegraven, wetende dat er nog foto’s op zouden moeten staan van lang geleden, maar helaas kom ik er niet meer in.

Zonder een simkaart erin wordt er gevraagd om een simkaart. De originele simkaart heb ik niet meer, die zat er niet in, maar met mijn huidige simkaart (van Vodafone) erin wordt mij om een wachtwoord voor de ‘netwerkblokkering’ gevraagd. En die weet ik niet.

Aldus internet zou het ofwel 00000000 moeten zijn, en dat is het niet, ofwel moet ik de provider vragen waarbij het originele abonnement afgesloten is. Het Telfort forum verwees mij hiernaar, dus ik hoop dat ik hier geholpen kan worden :)

Hallo @Justist 

Dat klinkt als een zgn. simlock, waarbij het toestel alleen gebruikt kan worden met een simkaart van één provider (de provider waar dit toestel is verkregen). Dat was in die tijd nog gebruikelijk.

KPN verkoopt al zo’n 8 jaar geen telefoons meer met simlock. Daarom is KPN begin 2020 gestopt met het verstrekken van unlock codes.

Je bent nu aangewezen op een telefoonwinkel bij jou in de buurt om te vragen of zij het toestel nog simlockvrij kunnen maken. 

bron


HI Justist, welkom hier. 

RBxx legt die goed uit, je zult nu een telefoonwinkel moeten zoeken bij jou in de buurt die dit voor je kan regelen. Die code heb ik helaas niet meer voor je.