Ik ga wel een vraag stellen, maar ik heb er toch maar een conversatie van gemaakt.
Dit met het idee : Hoe meer mensen kunnen meelezen hoe eerder ik (hopelijk) geholpen ben en hoe meer anderen (ook weer : hopelijk) potentieel geholpen zijn met de beantwoording van mijn vraag.
Goedenavond,
In april 2019 werd ik klant bij Robin Mobile.
In januari 2020 werd mij meegedeeld dat Robin Mobile voortaan zou doorgaan als Budget Mobiel.
Ik kan gewoon inloggen op “mijn Budget Mobiel” en daar al mijn gegevens inzien.
Tot zover, prima. Maaarrrr …
Binnen “mijn Budget Mobiel” staat nergens wat mijn klantnummer aldaar is.
Sinds 2 weken ben ik bezig om mijn 06-nummer te transporteren van Budget Mobiel naar BEN.
Ik heb bij BEN het verzoek tot nummer-behoud (uit Budget Mobiel) aangevraagd met het idee dat BEN dan automatisch mijn contract bij Budget Mobiel zou opzeggen.
Bij BEN ben ik al een tijd klant, wat BEN betreft kan ik idd prima mijn oude nummer (vanuit waar-dan-ook-maar) meenemen. Mijn abo bij Budget Mobiel is inm maandelijks opzegbaar, dus dat kan ook geen probleem zijn.
Ik gaf aan BEN de gegevens van het door mij te behouden 06-nummer (vanuit Budget Mobiel) en het nummer van mijn sim-kaart aldaar.
Nu komt de kern van het probleem.
Op 25 aug jl ontving ik van Budget Mobiel een uitzwaai-email met de strekking “jammer dat u weggaat als klant, uw nummer komt vrij (om door mij meegenomen te worden naar waar-dan-ook-maar)”.
En slechts één minuut later ontving ik van BEN per email de mededeliing “uw aanvraag voor nummer-behoud is door de (die andere) provider afgewezen”.
Na allerlei gesteggel met BEN, kwam eruit dat ik mijn klantnummer bij “die andere provider” had moeten aanleveren / dat de door mij geleverde code niet matcht met (wat toen bleek) mijn klantnummer bij Budget Mobiel.
Na nog meer gedoe, was de mededeling vanuit BEN “dat KPN hier niks mee kan” , terwijl er mij nooit door iemand was verteld dat KPN de partij is die daar over zou gaan.
Nóch vanuit Robin Mobile, nóch vanuit Budget Mobiel.
[ Ik ben overigens wel bekend met het principe dat alle mobiele-foon-maatschappijen gebruik maken van het netwerk van één van de drie grote aanbieders.]
DRIE punten hieruit gedestileerd
1
Indien mijn nummer-behoud, gepland op zo 11 sept 2022, zou mislukken door de ontstane situatie, ben ik dan het 06-nummer kwijt dat ik nu juist wilde behouden ?
Immers, Budget Mobiel heeft mij een uitzwaai-mail gestuurd.
2
Hoe kom ik in pot-jan-doosie's naam aan mijn klantnummer bij Budget Mobiel ?
Ik ben daar toch klant ?!
Waarom kan ik dat dan niet simpelweg in mijn “mijn Budget Mobiel” of op de facturen van deze partij terugvinden ?
3
Ten tijde van het aangaan van mijn contract bij Robin Mobile heb ik op een daarbijhorend kladje een code met 7 tekens opgeschreven á la “ RM***** “ . “RM” zal wel staan voor “Robin Mobile” .
Zou deze code van 7 tekens (RM + 5 cijfers) dan mij klantnummer kunnen zijn ?
Excuus voor het lange verhaal, ik had niet meer tijd om het korter op te schrijven.
Bij voorbaat hartelijk dank vanuit de Community / vanuit support van KPN.
I know, I know, ik BEN geen klant bij KPN, maar BEN blijft maar naar KPN verwijzen.
Support vanuit Budget Mobiel lijkt nog onmogelijker dan het hierboven beschrevene.
Ik hoop op een oplossing voor mijzelf en voor anderen die in een soortgelijke situatie zitten.
Vandaar dat ik de vraag publiekelijk plaats. Het is namelijk zeeerr frustrerend.
All the Best !
Groeten,
Frederik