Skip to main content

Ik ga wel een vraag stellen, maar ik heb er toch maar een conversatie van gemaakt.

Dit met het idee : Hoe meer mensen kunnen meelezen hoe eerder ik (hopelijk) geholpen ben en hoe meer anderen (ook weer : hopelijk) potentieel geholpen zijn met de beantwoording van mijn vraag.

 

Goedenavond,

 

In april 2019  werd ik klant bij Robin Mobile.

In januari 2020 werd mij meegedeeld dat Robin Mobile voortaan zou doorgaan als Budget Mobiel.

Ik kan gewoon inloggen op “mijn Budget Mobiel” en daar al mijn gegevens inzien.

Tot zover, prima.   Maaarrrr …

Binnen “mijn Budget Mobiel” staat nergens wat mijn klantnummer aldaar is.

 

Sinds 2 weken ben ik bezig om mijn 06-nummer te transporteren van Budget Mobiel naar BEN.

Ik heb bij BEN het verzoek tot nummer-behoud (uit Budget Mobiel) aangevraagd met het idee dat BEN dan automatisch mijn contract bij Budget Mobiel zou opzeggen.

 

Bij BEN ben ik al een tijd klant, wat BEN betreft kan ik idd prima mijn oude nummer (vanuit waar-dan-ook-maar) meenemen.  Mijn abo bij Budget Mobiel is inm maandelijks opzegbaar, dus dat kan ook geen probleem zijn.

 

Ik gaf aan BEN de gegevens van het door mij te behouden 06-nummer (vanuit Budget Mobiel) en het nummer van mijn sim-kaart aldaar.

 

Nu komt de kern van het probleem.

Op 25 aug jl ontving ik van Budget Mobiel een uitzwaai-email met de strekking “jammer dat u weggaat als klant, uw nummer komt vrij (om door mij meegenomen te worden naar waar-dan-ook-maar)”.

En slechts één minuut later ontving ik van BEN per email de mededeliing “uw aanvraag voor nummer-behoud is door de (die andere) provider afgewezen”.

Na allerlei gesteggel met BEN, kwam eruit dat ik mijn klantnummer bij “die andere provider” had moeten aanleveren / dat de door mij geleverde code niet matcht met (wat toen bleek) mijn klantnummer bij Budget Mobiel.

 

Na nog meer gedoe, was de mededeling vanuit BEN “dat KPN hier niks mee kan” , terwijl er mij nooit door iemand was verteld dat KPN de partij is die daar over zou gaan.

Nóch vanuit Robin Mobile, nóch vanuit Budget Mobiel.

o Ik ben overigens wel bekend met het principe dat alle mobiele-foon-maatschappijen gebruik maken van het netwerk van één van de drie grote aanbieders.]

 

DRIE punten hieruit gedestileerd

 

 1

Indien mijn nummer-behoud, gepland op zo 11 sept 2022, zou mislukken door de ontstane situatie, ben ik dan het 06-nummer kwijt dat ik nu juist wilde behouden ?

Immers, Budget Mobiel heeft mij een uitzwaai-mail gestuurd.

 

 2

Hoe kom ik in pot-jan-doosie's naam aan mijn klantnummer bij Budget Mobiel ?

Ik ben daar toch klant ?!  

Waarom kan ik dat dan niet simpelweg in mijn “mijn Budget Mobiel” of op de facturen van deze partij terugvinden ?

 

 3

Ten tijde van het aangaan van mijn contract bij Robin Mobile heb ik op een daarbijhorend kladje een code met 7 tekens opgeschreven á la  “ RM***** “ .  “RM” zal wel staan voor “Robin Mobile” .

Zou deze code van 7 tekens (RM + 5 cijfers) dan mij klantnummer kunnen zijn ?

 

Excuus voor het lange verhaal, ik had niet meer tijd om het korter op te schrijven.

Bij voorbaat hartelijk dank vanuit de Community / vanuit support van KPN.

I know, I know, ik BEN geen klant bij KPN, maar BEN blijft maar naar KPN verwijzen.

 

Support vanuit Budget Mobiel lijkt nog onmogelijker dan het hierboven beschrevene.

 

Ik hoop op een oplossing voor mijzelf en voor anderen die in een soortgelijke situatie zitten.

Vandaar dat ik de vraag publiekelijk plaats.  Het is namelijk zeeerr frustrerend.

 

All the Best  !

Groeten,

Frederik

 

Hallo @Frederik1234 

 

Zo moeilijk is dat toch niet:

 

En dat is via deze link: https://www.budgetthuis.nl/mobiel/klantenservice


Zojuist getest.

 

De phony chat werkt  NIET  ! !


Hier wat “resultaten” vanuit de chat

 

·  Buddy

Hi! Ik ben Buddy, digitale assistent en ik help je graag verder.

·  Kom ik er niet uit, dan breng ik je direct in contact met een medewerker.

·  Je zit nu op de pagina waarin alles draait om mobiele abonnementen.

·  Gaat je vraag daarover?

·  Jij

wat is mijn klantnummer

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?

·  Jij

Robin Mobile

·  Buddy

Ik begrijp je niet goed. Kan je je vraag misschien op een andere manier stellen?

·  Jij

Budget Mobiel

·  mobiel

·  Buddy

Helaas begrijp ik het niet. Wil je het nog een keer proberen?

·  Jij

dit slaat nergens op

·  Buddy

Helaas begrijp ik het niet. Wil je het nog een keer proberen?

·  Jij

klantnummer

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?

·  Jij

budget mobiel

·  bellen

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?

·  Jij

nummer-behoud

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?

·  Jij

nummer behoud

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?

·  Jij

telefonie

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?

  •  


SPREEKT TOCH VOOR ZICH ?  OF NIET ?!


Hallo @Frederik1234 , voor jouw vragen moet je bij jouw provider zijn. KPN(forum) kan hier niets mee.

Succes.

 


als de vraag komt over welk product het gaat moet je op het knopje mobiel in de chat drukken, dan geeft ie het goede antwoord en kun je chatten met een medewerker over je klantnummer


Hier wat “resultaten” vanuit de chat

 

·  Buddy

Hi! Ik ben Buddy, digitale assistent en ik help je graag verder.

·  Kom ik er niet uit, dan breng ik je direct in contact met een medewerker.

·  Je zit nu op de pagina waarin alles draait om mobiele abonnementen.

·  Gaat je vraag daarover?

·  Jij

wat is mijn klantnummer

·  Buddy

Over welk product gaat je vraag?


SPREEKT TOCH VOOR ZICH ?  OF NIET ?!

 

Spreekt i.d.d. voor zich, als jij geen antwoord geeft op de vragen die de chatbot stelt zal je er nooit doorheen komen.

Die chatbot werkt prima.

 


Hallo @GeSp , maak je niet druk om de klant van een andere provider, wij en KPN kunnen hier niets mee.

 


Dank ieder van jullie (op één na dan) voor jullie pogingen, misschien klopt er niet in mijn functionaliteit zoals de chatbot bij mij werkt.

 

Ik ga morgen maar eens aan wat andere touwtjes trekken dan tot voorheen.

Dat verhaal van Youp van 't Hek van ca. 10 jaar geleden blijkt echt over de hele linie te gelden, is misschien tijdelijk minder geweest, maar steekt doch duidelijk weer overal de kop op.

Vanaf nu ga ik alle gesprekken met klantenservices vastleggen, komt binnen een paar jaar vast een mooie podcast uit.  En terecht.

 

JanD, als je gelezen had, had je gezien dat oorzaak dat ik HIER mijn vraag stel volgt uit de pertinente verwijzing door BEN die mij steeds opnieuw te kennen geeft dat KPN de drempel vormt.

Het onnodig betuttelen van GeSp maakt de betuttelaar alleen maar belachelijk.


Hall9 @Frederik1234 , nogmaals, KPN als provider kan hier niets mee, KPN Wholesale is een partij die capaciteit verhuurt aan diverse providers, maar daar heb jij als particuliere klant geen toegang toe, alleen de providers, in jouw geval je eigen provider, dus daar moet je zijn.

Succes.

 


Goedemiddag @Frederik1234. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat er al verschillende mensen geprobeerd hebben om je te helpen. Zoals aangegeven kunnen wij je hier niet mee helpen. Het nummer is namelijk niet van ons en het netwerk waar BEN op zit is ook niet van ons. Ik vind het dan ook bijzonder dat ze je doorverwijzen naar ons. Je zult hiervoor echt bij je eigen provider moeten zijn.