Skip to main content
Beantwoord

Wat kost een SMS sturen naar een semafoon nummer?

• July 11, 2025
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

De titel zegt het al, ik heb achterhaald dat de verzender betaald voor het versturen van een bericht naar een semafoon. Nu vroeg ik mij af omdat semafonie aan KPN is uitbesteedt of het te zeggen is wat het tarief is wat gehanteerd wordt (voor alle providers?)?

Beste antwoord door SD123

Er staat 

“€ 0,075 - € 1,40 per gesprek óf een starttarief van € 0,0454
en een minuuttarief van € 0,01 - € 0,90 + regulier tarief
(telt mee binnen de bundel)”

Dit is nogal een brede marge. 

Maar ik heb antwoord, ik heb het opgevraagd bij Semafoonwinkel en die geven aan rond de 1.25 euro per oproep en een SMS wordt gezien als oproep. 

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

Waar las je dat precies? Voor zover ik lees zijn de semafoon-nummers al een jaar of tien gekregen verlopen. De frequenties zijn destijds overgenomen, maar ik weet niet hoe het met de bereikbaarheid zit. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2025

Voor zover ik lees zijn de semafoon-nummers al een jaar of tien gekregen verlopen. De frequenties zijn destijds overgenomen, maar ik weet niet hoe het met de bereikbaarheid zit. 

Semafoon bestaat nog steeds : 

https://www.semafoonwinkel.nl/06-nummer-semafoons

@SD123 

De kosten zijn niets anders dan voor een andere sms. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 11, 2025

Ok dat zou goed nieuws zijn. Is het dan ook zo dat bij een onbeperkt sms bundel ik onbeperkt naar een semafoon kan sturen?

Ik kwam overigens zojuist dit topic tegen:

Het is wel belangrijk voor me om te weten, aangezien het me tussen de paar en honderden euros per maand kan gaan kosten. De semafoon tarieven staan niet op internet of iets. Ik kan proberen contact op te nemen met de semafoon winkel voor meer info.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 12, 2025

O, dat wist ik niet. Als dat nummer van jou ook onder die 066-range valt. Tsjaa, dan wordt het kennelijk anders in rekening gebracht. Vreemd hoor….

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 12, 2025

Er lijkt toch wel een verschil te zijn met de geposte link, immers het zou hier gaan om een oproep naar een semafoon nummer, niet om een SMS. Als iemand mij helderheid kan geven hierin. 

Ok dat zou goed nieuws zijn. Is het dan ook zo dat bij een onbeperkt sms bundel ik onbeperkt naar een semafoon kan sturen?

Ik kwam overigens zojuist dit topic tegen:

Het is wel belangrijk voor me om te weten, aangezien het me tussen de paar en honderden euros per maand kan gaan kosten. De semafoon tarieven staan niet op internet of iets. Ik kan proberen contact op te nemen met de semafoon winkel voor meer info.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 12, 2025

Als je de mobiele tarieven er op naslaat bij KPN, staan de prijzen voor het sturen van berichten naar Pagers gewoon in de lijst.

Ze bestaan nog steeds en worden hooifdzakelijk beroepsmatig gebruikt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Er staat 

“€ 0,075 - € 1,40 per gesprek óf een starttarief van € 0,0454
en een minuuttarief van € 0,01 - € 0,90 + regulier tarief
(telt mee binnen de bundel)”

Dit is nogal een brede marge. 

Maar ik heb antwoord, ik heb het opgevraagd bij Semafoonwinkel en die geven aan rond de 1.25 euro per oproep en een SMS wordt gezien als oproep. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@SD123, ik begrijp dus dat ze bij de Semafoonwinkel jouw vraag van een antwoord hebben voorzien?