Skip to main content

1½ jaar geleden in mei startte ik een onbeperkt mobiel abonnement bij KPN en ik maakte de vergissing, kuch, voor 2 jaar te kiezen. Nu zijn de kosten van dat abonnement gestegen tot €34.69 per maand. Had ik voor 1 jaar gekozen dan was ik nu met het nieuwe Unlimited50 een stuk goedkoper uit geweest.

Wat moet ik doen als ik wil verlengen?

Toch maar weer 2 jaar als dat in eerste instantie goedkoper lijkt net als vorige keer, of nu 1 jaar?

Hoi ​@PPT. Bedankt voor je vraag over het verlengen van je mobiele abonnement bij KPN!

Je kunt je abonnement eenvoudig verlengen via onze verlengshop. Wil je graag advies op maat over je verlenging? Dan kun je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. We bellen je graag terug op een moment dat jou goed uitkomt. Liever persoonlijk advies? Bezoek dan een van onze KPN-winkels, waar mijn collega's je graag verder helpen.

Ik hoop dat dit je verder helpt! Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het ons gerust weten.

Ik denk dat ik begin januari maar eens naar een winkel ga. Misschien kan ik voor elkaar krijgen dat ik al eerder kan omzetten naar unlimited50. 

Ik denk dat ik begin januari maar eens naar een winkel ga. Misschien kan ik voor elkaar krijgen dat ik al eerder kan omzetten naar unlimited50. 

@PPT 

Zoals je eigenlijk zelf al aangeeft. Is verlengen met één jaar vaak slimmer. Want dan kun je na één jaar alweer gebruik maken van de dan geldende tarieven. Kies je voor twee jaar, dan heb je ook tweemaal te maken met een prijsverhoging per 1 oktober. 

Dan lijkt het erop dat niet alleen het nieuwe Unlimited50 een factor is maar als ik daarvoor kies en blijf kiezen kan 1 jaar uiteindelijk goedkoper zijn. Ik ben heel erg tevreden met de kwaliteit die ik krijg maar dit is dan wel een vreemde strategie van KPN. 

1½ jaar geleden in mei startte ik een onbeperkt mobiel abonnement bij KPN ...

Wat moet ik doen als ik wil verlengen?

Eerst nog een half jaar wachten.

Misschien kan ik voor elkaar krijgen dat ik al eerder kan omzetten naar unlimited50. 

Dat kan je vergeten. KPN zou wel gek zijn.

Mijn huidige abonnement tot 27 april kon ik niet per direct laten omzetten naar het goedkopere Unlimited50, het verhaal was dat daar nog een telefoonkrediet aan vast zit.

Wel een kleine tegenvaller, waar een wil is is een weg en dan zou dat krediet toch overgezet moeten kunnen worden. Ik heb nu toch maar voor 2 jaar gekozen per 27 april sim only unlimited50 voor €26.50 per maand. Ik verwacht deze keer niet dat nieuwe abonnementen in 2026 goedkoper zullen zijn wat ik dan zou mislopen.

Mijn huidige abonnement tot 27 april kon ik niet per direct laten omzetten naar het goedkopere Unlimited50

Logisch hé? Contract is contract. Dat moet je gewoon uitzitten. De volle 2 jaar. KPN gaat dat niet ontbinden en omzetten naar een goedkoper abonnement. Dat kost hun geld. Dus waarom zouden ze? KPN is geen liefdadigheidsinstelling ofzo. 

Logisch, logisch…

"Je kan nu voor 2 jaar gaan, als je dat doet lijkt het goedkoper maar als je voor 1 jaar kiest is het volgend jaar zo veel goedkoper dat dat je voordeligste keus is." Op deze manier je klanten verleiden voor het schijnbaar goedkopere 2 jaar contract vind ik niet echt logisch. Flexibelere introductie van de Unlimited Series zou ik logisch vinden voor de trouwere klanten met langer durende contracten. 

KPN bied verschillende mogelijkheden aan. Je moet zelf kiezen wat je wil. Als je voor 1 jaar kiest, dan word het toestelkrediet ook 1 jaar.  

In jouw situatie is het nu zo dat je beter voor 1 jaar had kunnen kiezen. Maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn.

Reageer