Skip to main content
Beantwoord

Wat te doen met mobiel abonnement bij jaar naar het buitenland

  • July 25, 2020
  • 3 reacties
  • 485 keer bekeken

Mijn zoon gaat 1 jaar naar Amerika. Hij heeft nu een abonnement van 150 min bel/ sms. Wat kunnen we voor hem het beste doen als hij naar Amerika gaat qua abonnement? Tijdelijk een simkaart kopen (usa) of het abonnement aanpassen!

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Langdem ,

Dan zou ik daar ter plekke een Amerikaanse simkaart kopen. En kijken of je daar een goedkoop abonnement kunt afsluiten. Dat is veel goedkoper voor zo'n lange periode. Hier dan het abonnement stopzetten en over laten zetten naar prepaid. Want dan kan hij zijn nummer behouden blijven als hij (of jullie) zijn nummer eenmaal per half jaar gebruiken voor een sms-je, telefoontje of opwaardering.   

 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 25, 2020

Hallo @Langdem ,

Dan zou ik daar ter plekke een Amerikaanse simkaart kopen. En kijken of je daar een goedkoop abonnement kunt afsluiten. Dat is veel goedkoper voor zo'n lange periode. Hier dan het abonnement stopzetten en over laten zetten naar prepaid. Want dan kan hij zijn nummer behouden blijven als hij (of jullie) zijn nummer eenmaal per half jaar gebruiken voor een sms-je, telefoontje of opwaardering.   

 

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 25, 2020

Wat een leuke en spannende onderneming!

Van geen enkel abonnement is de bundel ook geldig buiten de E.U.

Hij kan het beste dáár een (prepaid) sim nemen. Heeft ie natuurlijk wel een ander, want Amerikaans, mobiel nummer.

Heeft ie een iPhone? Dan zal die daar ook niet zonder meer werken. Dient dan nog door een Apple-winkel (ter plaatse) regiovrij gemaakt te worden.

NL sim goed bewaren. In oude jampot ofzo, want het is maar een klein dingetje.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 31, 2020

Hoi @Langdem, dat is een leuke ervaring.  Ook spannend. Alleen wat is het handigst voor hem. 

Mocht hij buiten contract zitten zou ik zeker aanraden om het abonnement om te zetten in een prepaid aansluiting. Kan hij dat als hij terug is weer omzetten naar een abonnement. Zo verliest hij zijn nummer niet. Maar dat hebben de heren ook al gezegd. 

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten.