Skip to main content

Wat kost het als ik gebeld wordt via Whatsapp face-time vanuit zuid Afrika. Via Wi-Fi kost het me niets. Maar wanneer ik niet op het Wi-Fi netwerk zit gaat het dan alleen van mijn internetbundel af of krijg ik ook nog extra kosten? 

Alvast bedankt! Groetjes

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Via Whatsapp is het data-gebruik. Als je dus 4G bundel hebt gaat het daarvan af.

Videobellen via Whatsapp is ongeveer 5 Mb/s. Een gewoon gesprek (alleen audio dus) zal zo'n 1 à 1,5 Mb/s zijn.

1 MB is 8 Mb.

Het is dus 37,5 MB per minuut.


Bedankt voor je reactie. Dus buiten mijn internetbundel krijg ik geen extra kosten.. Maakt het niets uit dat het buiten de EU is?


Het is van belang waar JIJ je je bevind. Was jij op dat moment niet in een E.U. land? Ik neem aan dat je gewoon in Nederland was op dat moment. Of in een E.U.-land, Zweden, Noorwegen of Andorra.

Waar de ANDER zich bevindt (Z-Afrika begrijp ik) is voor jouw (verbruik) niet van belang. 


Hallo @Mari5, het is even van belang of jij je in Zuid Afrika bevond of dat jij in Nederland was ten tijde van het gesprek.


Ik ben zelf in Nederland. En wordt video gebeld via Whatsapp. Groetjes


Een videogesprek is, zoals al eerder vermeld, 37,5 MB per minuut. Dat gaat dus in NL van je bundel.