Skip to main content

Hoeveel kost het aanvragen van een duo simkaart 

Volgens mij niks. Maar ik weet het niet zeker... 


Hallo @TomSong ,

Als je gewoon een particulier bent, is een duo-kaart gratis en kun je die in MijnKPN bestellen.

Let er wel op dat je met een duokaart maar met 1 toestel kunt bellen of gebeld worden, niet op beide.

Dus als je het ene toestel gebruikt, moet de andere uit staan en vice versa.


Plaatje erbij:

De DUO sim ondersteund geen NFC begrijp na wat gegoogle? Maar dat schijnt niet te geven want de meeste telefoons hebben zelf NFC ingebouwd?

Ondersteund de DUO sim wel 5G?


Het draait bij een NFC simkaart maar om één ding: een NFC Secure Element, verwerkt in de software van de chip, voor de beveiligde verbinding naar de betaalserver van de contactloze dienst.

Er zijn trouwens drie mogelijke plaatsen voor het Secure Element (bron)

  1. Embedded (in de telefoon zelf)
  2. External (bv. in de simkaart)
  3. In de “cloud” (Host Card Emulation)

Veel (de meeste) wallets gebruiken nu methode 3, waardoor het dus ook werkt zonder "NFC” simkaart. Zolang de telefoon maar NFC heeft.


Twee vragen:

Mijn telefoon gebruikt 5G.
De tweede SIM card wil ik gebruiken in een Android auto systeem. Deze is 4G.

1. Kan ik daarom als tweede SIM card een 4G versie krijgen?

Ik begrijp dat je slechts één apparaat tegelijk kunt gebruiken.

2. Betekent dit dat als ik wil bellen met mijn telefoon ik mijn Android auto systeem uit moet zetten, dus op dat moment bijvoorbeeld geen radio heb?


Hallo @RobHalle, er is geen onderscheid in 4G of 5G simkaarten. Al onze simkaarten zijn compatibel met beide netwerken. Je kunt dus gewoon de generieke simkaart bestellen. 

Met Duo-sim is het inderdaad zo dat slechts 1 apparaat tegelijkertijd verbinding kan maken met het KPN netwerk. Als je dus wil bellen met je telefoon in de auto, dan zal het Android auto systeem uitgeschakeld moeten zijn. 


Hallo Jeroen,

 

Dank voor jouw reactie.

Is het niet voldoende dat ik op het Android auto systeem de apps afsluit die gebruik kunnen maken van de SIM kaart?

Met andere woorden: ik kan gewoon het radio gedeelte gebruiken of het navigatiesysteem met lokaal opgeslagen kaarten?


Je zult de simkaart in zijn geheel uit moeten zetten. Als je een app afsluit maakt de simkaart natuurlijk nog wel verbinding met het netwerk. De dataverbinding dient inactief te zijn, om de andere simkaart weer te kunnen gebruiken. 


Ok, helder, dank je wel.


@Jeroen_dBof andere Moderator,

 

Ik heb mede door beperkingen ( en zelf redzaamheid ) net een Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - WiFi + 5G en daarnaast een GSM ( waar ik niet goed mee kan werken daarom een Galaxy Tab ) , mijn vraag is moet het ene apparaat echt uit staan ( of als ik de ene gebruik schakelt de andere uit / kan niet mee worden gebeld e.d , dat zou oké zijn ) om met de andere te kunnen bellen e.d ?

 

Een Duosimkaart  moet ik nog bestellen ...

Groet,

#B

 


Hallo @Knikker in een tablet behoor je een data-simkaart 097 te gebruiken en mag je geen mobiele simkaart 06 voor gebruiken, dit i.v.m. een tekort aan 06-nummers en er staan sancties op bij overtreding.

Een duosim is dus niet aan de orde in jouw geval.

Een data-simkaart heb je voor €5 per maand inclusief 1 GB aan data per maand.

Je kunt de datasim wel gebruiken voor MB's delen, dus als je op je 06-nummer data over hebt, kun je dat overhevelen naar de data-sim.

 

 


@JanDdank echter,

 

Ik gebruik geen “ data “ en heb geen data en geen data-simkaart nodig, ik verlaat het huis niet en ik heb internet thuis.

Ik wacht op het bericht van een Moderator.

 

Trouwende de Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - WiFi + 5G kan als telefoon worden gebruikt.

 

Groet, #B


@JanDdank echter,

 

Ik gebruik geen “ data “ en heb geen data en geen data-simkaart nodig, ik verlaat het huis niet en ik heb internet thuis.

Ik wacht op het bericht van een Moderator.

 

Groet, #B

Wat moet u dan met een simkaart in de tablet? Bellen kan namelijk niet met een tablet. Je kunt wel via internet met bijvoorbeeld Facebook messenger "Bellen" met de tablet. 

Een simkaart in een tablet is uitsluitend bedoeld voor internet!


@JanDdank echter,

 

Ik gebruik geen “ data “ en heb geen data en geen data-simkaart nodig, ik verlaat het huis niet en ik heb internet thuis.

Ik wacht op het bericht van een Moderator.

 

Groet, #B

Wat moet u dan met een simkaart in de tablet? Bellen kan namelijk niet met een tablet. Je kunt wel via internet met bijvoorbeeld Facebook messenger "Bellen" met de tablet. 

Een simkaart in een tablet is uitsluitend bedoeld voor internet!

Bellen kan wel zie de specs

 


@JanDdank 

 

Bellen kan wel zie de specs

 

Ik heb zelf die tablet en kan u verzekeren dat u er niet mee kan bellen via een simkaart in de tablet.

Alleen bellen via internet is mogelijk! 

Als ik de simkaart van mijn telefoon in de tablet doe ben ik niet bereikbaar op mijn telefoonnummer. Ik heb dan alleen internet via de simkaart.


@JanDdank echter,

 

Ik gebruik geen “ data “ en heb geen data en geen data-simkaart nodig, ik verlaat het huis niet en ik heb internet thuis.

Ik wacht op het bericht van een Moderator.

 

Trouwende de Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - WiFi + 5G kan als telefoon worden gebruikt.

 

Groet, #B

Dan heb je ook geen simkaart voor je tablet nodig als je geen data gebruikt, want met een tablet kun je niet standaard bellen, zoals met een mobiele telefoon.

 


@JanDdank echter,

 

Ik gebruik geen “ data “ en heb geen data en geen data-simkaart nodig, ik verlaat het huis niet en ik heb internet thuis.

Ik wacht op het bericht van een Moderator.

 

Trouwende de Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - WiFi + 5G kan als telefoon worden gebruikt.

 

Groet, #B

Dan heb je ook geen simkaart voor je tablet nodig als je geen data gebruikt, want met een tablet kun je niet standaard bellen, zoals met een mobiele telefoon.

 

“ Dan heb je ook geen simkaart voor je tablet nodig als je geen data gebruikt, “ dat meent u niet