Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de mogelijkheden om mijn skoda auto te voorzien van internet?

• January 10, 2026
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik wil meer uit mijn skoda halen en wil mijn skoda verbinden met internet 

Nu heb ik gehoort dat je daar een nieuwe simkaart voor nodig hebt 

Ik heb zelf een abbonement onbeperkt data moet ik dan een extra simkaart kopen of kan ik ook iets met dit abbonement doen ( ik wil geen hotspot van mijn telefoon maken )

Ik hoor graag de mogelijkheden 

Gerard 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Gerardplop, ik zie al een paar goede tips staan. Voor alle non-voice toepassingen heb je een 097 nummer nodig. Die kun je hier vinden: Data Only abonnement bestellen | KPN Je kunt deze ook voor een maand afsluiten, als het dan niet lukt kun je m gewoon weer opzeggen. Je kunt er ook MB's mee delen vanaf je andere abonnementen.

Hoe het precies werkt met de Skoda heb ik verder geen verstand van. Misschien kunnen zij daar meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd hoe t afloopt!

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 10, 2026

In theorie zou je van je abonnement een duo sim kunnen maken, dan staat jouw nummer op 2 sim kaarten. Zie https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode
Maar dit kent erg veel nadelen, de simkaart werkt altijd maar op 1 device, dat betekend dat je tijdens het rijden je telefoon op vliegtuigstand moet zetten want anders werkt de simkaart van de auto niet. Gevolg is dat je bijvoorbeeld niet kan whatsappen of andere online apps op je telefoon kan gebruiken.

Het beste alternatief is een data only abonnement van 1gb, als je thuis ook internet van KPN hebt kost dit maar 5 euro per maand. In de MijnKPN app kan je dan data delen van je onbeperkt abonnement naar je data-only abonnement. Zo kan je het dus voor elkaar krijgen om tot wel 71gb per maand te hebben voor die 5 euro. (dit ligt aan welk type unlimited je hebt)

• January 10, 2026

Heeft jouw skoda überhaupt een slot voor een simkaart?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Heeft jouw skoda überhaupt een slot voor een simkaart?

Ja, een e-sim maar volgens mij moet je Skoda Connect abonneren. E-Sim sluit ook duo-sim gelijk uit.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 10, 2026

Dit kan je alleen via de dealer afsluiten was bij VW namelijk ook zo

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Hoi ​@Gerardplop, ik zie al een paar goede tips staan. Voor alle non-voice toepassingen heb je een 097 nummer nodig. Die kun je hier vinden: Data Only abonnement bestellen | KPN Je kunt deze ook voor een maand afsluiten, als het dan niet lukt kun je m gewoon weer opzeggen. Je kunt er ook MB's mee delen vanaf je andere abonnementen.

Hoe het precies werkt met de Skoda heb ik verder geen verstand van. Misschien kunnen zij daar meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd hoe t afloopt!

• January 13, 2026

https://www.skoda.nl/connectiviteit/skoda-connect

Skoda Connect lijkt iets anders te zijn dat is diverse opties vanaf de eigen telefoon bedienen.

Waarschijnlijk wordt het volgende bedoeld.

Als je Skoda af-fabriek is voorzien van een Skoda Connect simkaart, kun je in heel Europa ongelimiteerd gebruik maken van de Skoda Connect diensten in de auto. Wanneer je gebruik wil maken van de wifi hotspot en/of online muziek (webradio) in de auto dan is een datapakket nodig.

Via skoda.cubictelecom.com kun je jezelf aanmelden voor een data pakket. Hier vind je tevens verdere informatie over de beschikbare datapakketten.

Dit gaat dus blijkbaar buiten KPN om.

En het is van belang of de bewuste auto een update krijgt vanwege het uitfaseren van 2/3G.  Link.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

De meeste auto met ingebouwde e-sim laat alleen met gecontacteerde provider gebruiken. Omdat bepaalde functionaliteit (OTA update, betaalde functie in/uitzetten, voertuig volgen (anti-diefstal of noodroep-functie)...) moet altijd gegarandeerd worden en het auto alleen een e-sim heeft, laat niet met andere provider een abonnement afsluiten.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 14, 2026

Daarom zei ik het van de week al kan alleen via Dealer ;)