Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de mogelijkheden om te bestellen op de Waddeneilanden?

• August 1, 2025
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Goedemorgen, 

er staat geschreven dat het voor het afsluiten van een nieuw abonnement (Mobiel of Glasvezel) noodzakelijk is om een afspraak te maken met AMP koerier. U moet uw identiteitsbewijs scannen, uw bankrekening verifiëren en documenten ondertekenen.

Maar AMP koerier bedient geen van de Waddeneilanden, behalve Texel.

Hoe kan iemand die op de rest van de 4 eilanden woont, uw diensten bestellen? Of moet dat per se op het vasteland? Omdat u uw diensten online kunt bestellen vanaf een adres op een eiland, accepteert KPN dat, alleen annuleert AMP koerier de bezorging.
Waarom kan het dan wel, als u de eilanden niet bedient?

Wat zijn de mogelijkheden voor eilandbewoners?

Beste antwoord door Erik van KPN

Goede vraag, ​@MichalV, welkom hier. 

Het afsluiten van een vast abonnement op de waddeneilanden is gewoon mogelijk. Of dat dan koper of glasvezel gaat zijn hangt af van je precieze adres en wat daar beschikbaar is. De meeste abonnementen zijn doe-het-zelf aansluitingen. Dus dan krijg je via PostNL een installatiepakket thuis bezorgd. Je kunt dan zelf de apparatuur aansluiten. Als het nodig blijkt voor de installatie kan er een monteur komen. Wel kan het dan zijn dat er minder flexibiliteit is in het inplannen van die monteur vanwege de reistijden en - mogelijkheden naar de eilanden.

Voor een volledig nieuw mobiel abonnement mét toestel gebruiken we AMP koeriers in verband met aanvullende verificatie. En, zoals ik inderdaad begrijp, leveren deze niet op de Waddeneilanden. Wel kun je bij het inplannen van de afspraak kiezen voor een alternatief adres. Je zou dan een vastelandadres kunnen kiezen. Wat dan inderdaad wel betekent dat je zelf ook daarheen moet gaan om de bezorging af te ronden.

Als je eenmaal klant bent, en je verlengt met een nieuw abonnement met toestel, dan wordt dit nieuwe toestel door PostNL geleverd. Die bezorgen wel op de Waddeneilanden. De simkaart bij Sim Only abonnementen, helemaal nieuw of een verlenging, kunnen ook op de Waddeneilanden bezorgd worden.

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2025

Hoi ​@MichalV 
Dit is een klanten helpen klanten forum.
Je kunt in dit geval beter de KPN Bellen op 0800 0402 (gratis)
Of vraag een bel-afspraak aan, dan belt de KPN je per direct terug, of op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2025

Hoi huistijger. Ik wil graag klant worden. En waarschijnlijk heeft iemand die al klant is bij KPN en ook op dit forum zit, hetzelfde probleem en kan hij/zij vertellen wat de oplossing was. Daarom heb ik klantenforum gebruikt.

Maar laten we mijn vraag simpeler stellen: kunnen eilandbewoners KPN-diensten bestellen zonder een extra reis naar het vasteland te maken?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 3, 2025

Zoals ik als zei ​@MichalV je kunt een  bel-afspraak (klik de link aan) maken en daar je vragen stellen.
Ook kun je direct bellen met 0800 0402.
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Je kunt ook via facebook of X je wensen kenbaar maken.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Goede vraag, ​@MichalV, welkom hier. 

Het afsluiten van een vast abonnement op de waddeneilanden is gewoon mogelijk. Of dat dan koper of glasvezel gaat zijn hangt af van je precieze adres en wat daar beschikbaar is. De meeste abonnementen zijn doe-het-zelf aansluitingen. Dus dan krijg je via PostNL een installatiepakket thuis bezorgd. Je kunt dan zelf de apparatuur aansluiten. Als het nodig blijkt voor de installatie kan er een monteur komen. Wel kan het dan zijn dat er minder flexibiliteit is in het inplannen van die monteur vanwege de reistijden en - mogelijkheden naar de eilanden.

Voor een volledig nieuw mobiel abonnement mét toestel gebruiken we AMP koeriers in verband met aanvullende verificatie. En, zoals ik inderdaad begrijp, leveren deze niet op de Waddeneilanden. Wel kun je bij het inplannen van de afspraak kiezen voor een alternatief adres. Je zou dan een vastelandadres kunnen kiezen. Wat dan inderdaad wel betekent dat je zelf ook daarheen moet gaan om de bezorging af te ronden.

Als je eenmaal klant bent, en je verlengt met een nieuw abonnement met toestel, dan wordt dit nieuwe toestel door PostNL geleverd. Die bezorgen wel op de Waddeneilanden. De simkaart bij Sim Only abonnementen, helemaal nieuw of een verlenging, kunnen ook op de Waddeneilanden bezorgd worden.