Skip to main content
Vraag

Wederom geen NL Alert ontvangen

• May 7, 2026
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Vandaag een grote brand in Almere. Er is een NL alert verzonden en weer niets ontvangen. Ik hoorde hem bij sommige collega’s binnenkomen. Neemt kpn dit wel serieus?

10 reacties

• Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Ik heb wederom ook nog niets ontvangen, vorige week niks, en nu ook niet. 😅

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 7, 2026

Hebben jullie wel gecontroleerd of jullie telefoons goed ingesteld staan? Zie de NLalert website.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Ik wist dat deze reactie zou komen. Ja, natuurlijk. De testmeldingen komen altijd probleemloos door. Op allebei mijn telefoons.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 7, 2026

Het laatste proefalarm was van december vorig jaar. Komende maand wordt er weer een testmelding uitgegooid.

Check eerst je instellingen eens.

• Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Staat gewoon netjes aan. Heb de NL-Alert app maar geinstalleerd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Ja, ik heb hem ook net geïnstalleerd. En daar was mijn melding ineens.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Krin en ook ​@Piro81, dank voor de signalen. Het is niet de bedoeling dat je een NL-Alert niet ontvangt, dus het is hartstikke goed dat jullie het aankaarten. 

We nemen het zeker wel serieus en het onderzoek naar wat hier de oorzaak van is, dat loopt, daar zijn we mee bezig. Goed om te lezen dat 't wel goed gaat als je de NL-Alert app installeert.

Krin en Piro, we sturen jullie beide nog even een privébericht met aanvullende vragen voor het onderzoek. Fijn als jullie zo snel mogelijk op het berichtje willen reageren, dankjewel!

• Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Gedaan, hopelijk helpt het 😃

• Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Vorige week werd er in mijn woonplaats een NL Alert verstuurd, niet ontvangen, net als vele andere KPN gebruikers. Vandaag weer, dezelfde woonplaats, collega’s met KPN kregen geen melding, anderen wel. 

Noodmeldingen staat aan op mijn telefoon, de laatste ontvangen op 1-1-26.

Admin: samengevoegd met het lopende topic hierover

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@Shoro, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met een al lopend topic hierover. Ik herhaal even de relevante informatie, dan hoef je niet terug te scrollen:

Je hoort een NL-Alert altijd te ontvangen als je in het gebied van zo'n alert bent. Dus we waarderen het dat je dit komt melden. We doen onderzoek naar hoe dit zit. Daarvoor krijg je zo dadelijk ene privébericht. Als je die zou willen beantwoorden helpt dat ons in het onderzoek.