Skip to main content

Weergave MB's in MijnKPN klopt niet

Momenteel kan het zijn dat de weergave van de databundel anders is dan je gewend bent. Deze maand krijg je 5 GB cadeau van ons en je ziet die bundel in MijnKPN staan. Je normale bundel is er nog steeds, je abonnement zelf is niet veranderd. Als je inlogt op de webversie van MijnKPN en op de Mobiele overzichtspagina klikt op 'Al mijn bundels bekijken’ zal je jouw normale maandbundel zien.

Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

 

Eindtijd

1 december 2021, 14:30: de normale bundel is vanaf u weer te zien.

 

Status

Update #3 - 1-12-2021 14:30: De weergave is aangepast, je zult je normale bundel weer zien.

Update #2 - 1-12-2021 12:05: De juiste weergave is getest door de ontwikkelaars, de verwachting is dat het vanmiddag weer goed getoond wordt.

Update #1 - 1-12-2021 09:30: De ontwikkelaars werken aan een oplossing om de normale bundel weer te tonen.

@Jasper Waarom wordt die 5 GB kadootje niet gewoon bij de bundel van de klant erbij opgeteld? Stel ik heb standaard al 5 GB, en ik krijg 5 GB kado, dan is dat in totaal 10 GB. Laat dit dan ook zien in de app en op de website als je inlogt met MijnKPN. Dan heb je deze vragen en opmerkingen niet. 


vandaag zag ik in de app dat ik 5000mb heb ipv de 15000 van mijn abonnement; na 1 gb te hebben gedeeld kreeg daar een bevestiging sms over waarin stond dat ik nog ruim 13000 mb tegoed heb. 


Hallo @Etd ,

Die 5 Gb is een extraatje, een kado van KPN. Zodra die 5GB op is, dan begin je aan je reguliere bundel. 

 

 

Dit is een deel van het antwoord. Ik mis nog steeds 5Gb van één van mijn mobiele abonnementen vanuit “bekijk bundels in wachtrij”.  Het tonen van dat verbruik (handig om vooraf te communiceren naar je klanten - ik heb geen mail hierover ontvangen) is als functionaliteit aangepast.  


We krijgen het bericht dat de bundels nu weer goed getoond moeten worden. Zouden jullie kijken of het nu weer staat zoals voorheen?


Het staat inderdaad weer goed.

Wel jammer dat je in de app die extra bundel dus niet kunt zien en dus ook niet door hebt dat je 5GB extra data beschikbaar hebt voor de maand december.


Wel jammer dat je in de app die extra bundel dus niet kunt zien en dus ook niet door hebt dat je 5GB extra data beschikbaar hebt voor de maand december.

Dat viel mij inderdaad ook op, terwijl dat KPN wilt dat we veel via de app onze zaakjes regelen. 😉


We krijgen het bericht dat de bundels nu weer goed getoond moeten worden. Zouden jullie kijken of het nu weer staat zoals voorheen?

@Jasper dat werkt weer. 👍🏼😉


Het staat weer goed, bedankt Jasper


We krijgen het bericht dat de bundels nu weer goed getoond moeten worden. Zouden jullie kijken of het nu weer staat zoals voorheen?

@Jasper Bij mij wordt het niet goed getoond. Ik heb halverwege vorige maand mijn abo opnieuw afgesloten, met een databundel van 5Gbm

In MijnKPN staat sinds vanochtend: een databundel van 1333 MB, 7 dagen resterend.

En het cadeau van KPN staat als bundel in de wachtrij. Er staat de volgende mededeling boven: 

Deze bundels zijn al ingegaan maar worden pas actief als uw huidige bundels op zijn of zijn verlopen.

Volgens mij gaat het bij mij dus niet goed. Of zie ik iets over het hoofd?


We krijgen het bericht dat de bundels nu weer goed getoond moeten worden. Zouden jullie kijken of het nu weer staat zoals voorheen?

@Jasper Bij mij wordt het niet goed getoond. Ik heb halverwege vorige maand mijn abo opnieuw afgesloten, met een databundel van 5Gbm

In MijnKPN staat sinds vanochtend: een databundel van 1333 MB, 7 dagen resterend.

En het cadeau van KPN staat als bundel in de wachtrij. Er staat de volgende mededeling boven: 

Deze bundels zijn al ingegaan maar worden pas actief als uw huidige bundels op zijn of zijn verlopen.

Volgens mij gaat het bij mij dus niet goed. Of zie ik iets over het hoofd?

En dat is dus precies zoals het moet zijn.

Dit is overigens wel een hele "lullige" situatie want wat gebeurt er op 1 januari als jij in december je gewone bundel helemaal verbruikt hebt om zo gebruik te kunnen maken van die extra 5GB.


En dat is dus precies zoals het moet zijn.

Dit is overigens wel een hele "lullige" situatie want wat gebeurt er op 1 januari als jij in december je gewone bundel helemaal verbruikt hebt om zo gebruik te kunnen maken van die extra 5GB.

Maar, mijn nieuwe abo is ingegaan op 16/11. En ik zag toen keurig dat ik voor de resterende tijd van de (halve) maand november de helft van mijn databundel. Dan zou je toch verwachten dat ik vandaag (1e van de maand) als databundel zou zien 5 Gb. Maar nu zie ik het onderstaande.

Begrijp ik het dan zo verkeerd?

 


 


In de app en op de site zie je jouw gewone databundel zolang die niet volledig verbruikt is. Pas als de MB vsn de gewone databundel verbruikt zijn gaat de 5GB extra bundel in.

Als jij een gewone databundel van 5GB hebt die vandaag is ingegaan dan zou je inderdaad verwachten dat die getoond wordt. Waar die 1333MB dan vandaan komen is me.een raadsel.


In de app en op de site zie je jouw gewone databundel zolang die niet volledig verbruikt is. Pas als de MB vsn de gewone databundel verbruikt zijn gaat de 5GB extra bundel in.

Als jij een gewone databundel van 5GB hebt die vandaag is ingegaan dan zou je inderdaad verwachten dat die getoond wordt. Waar die 1333MB dan vandaan komen is me.een raadsel.

Dank @wjb ik dacht al even dat ik ergens iets gigantisch over het hoofd zag.

Dan blijft dus de vraag aan @Jasper : Waar komt bij mij die 1333MB vandaan?


Het is ingewikkeld bij jou, maar ik ga het proberen uit te leggen, @Katana321. Je hebt op 16/11 een verlenging gedaan, maar jouw factuurperiode loopt van de 9e tot de 9e, zie ik. Dus je hebt nu inderdaad 1333 GB naar rato tot de 8e, vandaar ‘nog 7 dagen geldig’ en op de 9e krijg je je eerste volledige bundel. 


Het is ingewikkeld bij jou, maar ik ga het proberen uit te leggen, @Katana321. Je hebt op 16/11 een verlenging gedaan, maar jouw factuurperiode loopt van de 9e tot de 9e, zie ik. Dus je hebt nu inderdaad 1333 GB naar rato tot de 8e, vandaar ‘nog 7 dagen geldig’ en op de 9e krijg je je eerste volledige bundel. 

En dan nu de hamvraag @Marcia_, tot welke datum loopt die eerste volledige bundel?


En dan nu de hamvraag @Marcia_, tot welke datum loopt die eerste volledige bundel?

En dan een andere hamvraag @Marcia_ 

In het verleden had ik altijd de factuurdatum op de 10e van de maand. Maar mijn databundel ging altijd op de 1e van de maand in. Waarom is dat nu dan anders?


@Marcia_ Ik zie nu hetzelfde bij het abo van mijn vrouw. Haar huidige databundel is ook 7 dagen geldig maar zij heeft vorige maand niet haar abo verlengd... Jouw verklaring gaat volgens mij dan ook niet op.

Kan het zijn dat het cadeau van KPN, die 5GB, bij ons ingaat over 7 dagen? Dus ongeacht of onze databundel op is of niet?

De huidige databundel van mijn zoon is trouwens wel de hele maand geldig.

Al met al is het dus niet helemaal (of helemaal niet) duidelijk.

Wellicht dat er vanuit KPN iets meer gecommuniceerd zou moeten worden? 


Om de twee hamvragen even gezamenlijk te beantwoorden: bij verlengingen en nieuwe abonnementen loopt je abonnement niet meer van de 1e tot de 1e, maar per een ‘eigen’ datum. Jouw datum is nu de 9e geworden: per die datum ga je ook de nieuwe factuur krijgen. 

 

Wel vind ik het gek dat je bij je vrouw nu ook die zeven dagen ziet. Kan je aangeven welk telefoonnummer (de laatste drie cijfers) die van haar is? Dan kijk ik daar ook naar.


---

Wel vind ik het gek dat je bij je vrouw nu ook die zeven dagen ziet. Kan je aangeven welk telefoonnummer (de laatste drie cijfers) die van haar is? Dan kijk ik daar ook naar.

Dat is: 001


Om de twee hamvragen even gezamenlijk te beantwoorden: bij verlengingen en nieuwe abonnementen loopt je abonnement niet meer van de 1e tot de 1e, maar per een ‘eigen’ datum.

@Marcia_, Dan wordt hij nu interessant. Om gebruik te kunnen maken van de extra 5GB (het kadootje) moet de gewone bundel eerst opgemaakt worden.

Dat betekent in dat geval wel dat @Katana321 de eerste 9 dagen van januari dus geen data meer beschikbaar heeft.

Vind je dat niet een beetje vreemd?


---

Dat betekent in dat geval wel dat @Katana321 de eerste 9 dagen van januari dus geen data meer beschikbaar heeft.

Vind je dat niet een beetje vreemd?

Maar, als ik het bericht van @Marcia_ goed begrijp zou mijn nieuwe databundel pas op 9 januari ingaan. Maar dat lijkt me zo vreemd dat ik denk dat Marcia wat anders bedoelt. 


Om de twee hamvragen even gezamenlijk te beantwoorden: bij verlengingen en nieuwe abonnementen loopt je abonnement niet meer van de 1e tot de 1e, maar per een ‘eigen’ datum.

@Marcia_, Dan wordt hij nu interessant. Om gebruik te kunnen maken van de extra 5GB (het kadootje) moet de gewone bundel eerst opgemaakt worden.

Dat betekent in dat geval wel dat @Katana321 de eerste 9 dagen van januari dus geen data meer beschikbaar heeft.

Vind je dat niet een beetje vreemd?

We vragen even na hoe dit zit, het lijkt een beetje naar op deze manier :grimacing:

---

Wel vind ik het gek dat je bij je vrouw nu ook die zeven dagen ziet. Kan je aangeven welk telefoonnummer (de laatste drie cijfers) die van haar is? Dan kijk ik daar ook naar.

Dat is: 001

De bundel van dit nummer loopt voor zover ik kan zien nog gewoon vanaf de 1e van de maand, ik heb er dus geen verklaring voor dat jullie wat ander te zien krijgen. Ik stuur je even een PB met een aanvullende vraag!

 


@Maja_  Done. Dank alvast voor je hulp.


In goede orde ontvangen @Katana321, ik ga er mee aan de slag!


Ik heb de verklaring @Katana321! Je vrouw maakt gebruik van door jou gedeelde Mb's, en die hebben dezelfde ‘houdbaarheidsdatum’ als jouw bundel. Nadat jouw nieuwe bundel in is gegaan, zullen de gedeelde Mb's vervallen en zal haar eigen bundel weer in het overzicht weer worden gegeven, met de normale einddatum :slight_smile:

Als je later weer Mb's met haar deelt, zal de geldigheid van die Mb's weer worden getoond, maar dat staat gelukkig dus los van haar eigen abonnement!