Skip to main content
Vandaag meerdere malen contact gehad. Om een (voor mij) onduidelijke reden word een verlenging met nieuw toestel geweigerd wegens een vermeende bkr registratie.



In 08-2017 heb ik een toestel met abonnement aangeschaft en ben ik vlekkeloos door de bkr check gekomen. Nu is dit opeens niet gelukt terwijl er niets in mijn situatie is veranderd.



Antwoord aan de telefoon is dat bkr destijds dan wellicht een andere melding heeft doorgegeven. Ik zet hier vele vraagtekens bij. Bovendien ben ik al vele jaren een trouwe, betalende klant en vind het belachelijk dat ik nu geen nieuw toestel kan nemen met nagenoeg dezelfde abonnementsprijs.
Hallo @AngeliqueVB ,

als je van KPN geen duidelijke reden krijgt waarom je aanvraag in geweigerd kun je ook zelf je gegevens bij de BKR opvragen en vind je misschien het antwoord.

De uitstaande schulden moeten in verhouding blijven tot het inkomen, dreigt dat verstoord te gaan worden dan kan een leverancier een financiering weigeren om te voorkomen dat een persoon in financiële moeilijkheden gaat komen.
Hallo @AngeliqueVB ,

als je van KPN geen duidelijke reden krijgt waarom je aanvraag in geweigerd kun je ook zelf je gegevens bij de BKR opvragen en vind je misschien het antwoord.

De uitstaande schulden moeten in verhouding blijven tot het inkomen, dreigt dat verstoord te gaan worden dan kan een leverancier een financiering weigeren om te voorkomen dat een persoon in financiële moeilijkheden gaat komen.




Bedankt voor de reactie. Het probleem is dat ik een overzicht van de BKR heb gemaild om aan te tonen dat er geen noemenswaardige problemen zijn. Desondanks word het nog steeds geweigerd. Dit terwijl ik al ruim 2 jaar maandelijks een aanzienlijk bedrag betaal.



Ik begrijp er niets van en op de klantenservice kunnen/willen ze mij ook niet meer helpen lijkt het.
Hallo @AngeliqueVB ,

Dan mag je van KPN toch wel een duidelijke uiteenzetting krijgen waarom je aanvraag geweigerd is.

Heb je het als eens via de chat geprobeerd? Dan heb je meteen alles zwart-op-wit, omdat je een transcriptie kunt downloaden van het chatgesprek.

Ik denk dat dat het beste lukt onder werktijd, want het is een financiële acceptatie-afdeling waar KPN op terug moet vallen voor info en dat lukt in het (Paas)weekend uiteraard niet.

Anders kan een moderator je misschien verder helpen, want die heeft meerdere ingangen naar de achterliggende afdelingen c.q. systemen.

Wacht zijn/haar reactie even af.

Succes en laat de afloop even weten.
Hoi @AngeliqueVB

Wij kunnen (en willen zelfs) niet in je financiële gegevens zien, dit is een klanten helpen klanten forum.

Gelukkig is webcare hier ook geregeld aanwezig



Maar het feit ligt wel zo, als de BKR het afwijst kan de KPN je geen lening verstrekken.

Het waarom kun je alleen bij de BKR vragen.



Wil je toch dat een KPN-medewerker dit voor je naziet zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Goedemiddag @AngeliqueVB, Wat raar dat er tot nu toe niet te achterhalen valt waarom je geen abonnement kan afsluiten. Via het forum doen wij geen verkoop omdat je daarvoor direct contact moet hebben met ons. Wil je jouw gegevens achterlaten in je forumprofiel? 06-nummer met bijbehorende klantnummer. Dan zorg ik ervoor dat een collega van mij contact met je opneemt om uit te zoeken waarom het niet lukt.


Hallo Marina,



Bedankt voor je reactie, maar doe geen moeite. Na 4 verschillende antwoorden die kant noch wal raken ben ik er wel een beetje klaar mee. Het sluitende antwoord was dat er sprake zou zijn van een negatieve bkr registratie echter is dit niet het geval. Mijn situatie is exact hetzelfde als toen ik in 08-2017 mijn huidige abonnement afsloot.



Op verzoek heb ik nog een overzicht vd bkr gemaild om aan te tonen dat alle zaken die liepen zijn beëindigd. Zelfs na aanlevering van dit onomstotelijk bewijs blijf ik geweigerd worden.



Als antwoord op mijn vraag waarom het dan in 2017 wel kon en nu niet terwijl er niets is veranderd kreeg ik als antwoord dat het dan wellicht voor 05-2017 is afgesloten. Erg slordig gezien bovenstaande.



Ik ben al jaren een trouwe, betalende klant bij jullie en voel mij erg benadeeld. Derhalve ben ik aan het overwegen om het complete abonnement bij jullie te beëindigen.
Hallo Marina,



Bedankt voor je reactie, maar doe geen moeite. Na 4 verschillende antwoorden die kant noch wal raken ben ik er wel een beetje klaar mee. Het sluitende antwoord was dat er sprake zou zijn van een negatieve bkr registratie echter is dit niet het geval. Mijn situatie is exact hetzelfde als toen ik in 08-2017 mijn huidige abonnement afsloot.



Op verzoek heb ik nog een overzicht vd bkr gemaild om aan te tonen dat alle zaken die liepen zijn beëindigd. Zelfs na aanlevering van dit onomstotelijk bewijs blijf ik geweigerd worden.



Als antwoord op mijn vraag waarom het dan in 2017 wel kon en nu niet terwijl er niets is veranderd kreeg ik als antwoord dat het dan wellicht voor 05-2017 is afgesloten. Erg slordig gezien bovenstaande.



Ik ben al jaren een trouwe, betalende klant bij jullie en voel mij erg benadeeld. Derhalve ben ik aan het overwegen om het complete abonnement bij jullie te beëindigen.






@Marina_ Zie voorgaand bericht voor mijn reactie.
Wat vervelend zeg,

Heb je al geprobeerd om een zelfde abbonement bij een andere provider af te sluiten?



Puur als test zou je kunnen zien of hun ook vallen over de BKR registratie.
Goedemorgen @AngeliqueVB, Wanneer er op basis van jouw gegevens in de ILT-toets en/of de BKR-check een negatieve uitkomst wordt geven, betekent dat het niet mogelijk is het toestel en abonnement met het gekozen krediet te kopen. Dit kan verschillende oorzaken hebben: De maandelijkse kosten van het abonnement zijn financieel niet verantwoord volgens de inkomens- en lastentoets of er is een negatieve BKR-registratie door bijvoorbeeld een betalingsachterstand. Wij kunnen niet nagaan wat de reden is van de negatieve registratie. In dit geval moeten we je doorverwijzen naar de website van het BKR of je financieel adviseur. Aan de hand van jouw gegevens zie ik dat je gesproken hebt met onze afdeling Credit Risk, zij hebben het één en ander met je besproken en uitgesloten. Voordat je besluit om op te zeggen, zou ik het advies van @PoweredByKPN op volgen. Het zou namelijk een ontzettende vervelende situatie zijn wanneer je het abonnement al hebt opgezegd en vervolgens bij een andere provider ook geen abonnement kan afsluiten door deze reden.


@AngeliqueVB, We hebben niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Reageer