Skip to main content
Beantwoord

Weinig bereik met Iphone XSMax

  • June 5, 2020
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Heb net een nieuweiphone,   Als ik 4G gebruik,  slechts 2 balkjes bereik

 als ik 3 G  gebruik,  af en toe vol bereik.

 Onderweg , af en toe geen internet 

snap ik het nu niet?  Hoor toch bij allebei vol bereik te hebben
 

 Nr  *

*Admin: 06-nummer in profiel gezet i.v.m. privacy.   

 

Beste antwoord door Bart_

Hallo @Steb3 Welkom hier! Noordzee legt eigenlijk al heel goed uit hoe het zit. Het bereik op je telefoon is van een aantal zaken afhankelijk. Basisregel is dat hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter het zal worden. Alles wat er tussen die zendmast en jouw telefoon in staat heeft daarbij invloed, want het signaal moet er dwars doorheen. Dus bomen en bebouwing hebben veel invloed. Buiten zul je om die reden meestal beter bereik hebben. Verder: als je beweegt, bijvoorbeeld in een auto zit of in de trein, wissel je ook nog tussen de verschillende zendmasten en ook dat kun je merken. De hoeveelheid bereik hangt dus erg samen met je locatie.  

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2020

Hallo @Steb3 ,

Niet in heel Nederland heb je 100% bereik via 4G (of 2G/3G). Zo heb ik in mijn dorp totaal geen bereik van 2G/3G/4G of mobiele telefoon van KPN.

Je zou de situatie bij jou thuis eens kunnen nakijken op deze dekkingskaart : 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 7, 2020

Dekking is oké.  Had ik al naar gekeken. 


Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2020

Hallo @Steb3 Welkom hier! Noordzee legt eigenlijk al heel goed uit hoe het zit. Het bereik op je telefoon is van een aantal zaken afhankelijk. Basisregel is dat hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter het zal worden. Alles wat er tussen die zendmast en jouw telefoon in staat heeft daarbij invloed, want het signaal moet er dwars doorheen. Dus bomen en bebouwing hebben veel invloed. Buiten zul je om die reden meestal beter bereik hebben. Verder: als je beweegt, bijvoorbeeld in een auto zit of in de trein, wissel je ook nog tussen de verschillende zendmasten en ook dat kun je merken. De hoeveelheid bereik hangt dus erg samen met je locatie.