Skip to main content

Ik heb data roaming aanstaan, ondertussen al meerdere keren gewisseld van netwerk (O2 & Vodafone), ik zie 4G of 5G staan, maar heb geen internet in Duitsland terwijl iedereen om me heen wel data kan gebruiken.

APN staat op internet en de iPhone al meerdere keren opnieuw opgestart. 

Wat te doen?

Hoi ​@licorice1978 

Je hebt alleen O2 en Vodafone geprobeerd begrijp ik uit je worden?
Zou je eens je iPhone handmatig op Telekom DE willen zetten, het liefst met 4G of 5G (afhankelijk wat er beschikbaar is op de plek waar je bent).

Telekom DE heeft in Duitsland de beste dekking op 4G en 5G, in elk geval beter dan O2 en bijna gelijkwaardig als Vodafone DE.

Zorg inderdaad dat “(Data-) Roaming” aanstaat, maar ook “Mobiele Data”.
Ben benieuwd of je wel kunt internetten via het Telekom DE netwerk.

In de APN instellingen IPv6 eens uitzetten?

Mobile Country Code is 204  ?

Mobile Network Code is 08 ?

In de APN instellingen IPv6 eens uitzetten?

Mobile Country Code is 204  ?

Mobile Network Code is 08 ?

@Pieter van Ieperen Je kunt alleen IPv6 uitzetten als je een Android toestel hebt. In dit geval gaat het om een iPhone en is dit dus niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor Mobile Country en Network code.

@Pieter van Ieperen Je kunt alleen IPv6 uitzetten als je een Android toestel hebt. In dit geval gaat het om een iPhone en is dit dus niet mogelijk.

Op iPhone als je in netwerk instelling ipv van automatisch of 5g alleen 3G of LTE kiest, wordt IPv6 automatisch deactiveert. BTW portalmmm.nl is een IPv4 only APN

Het lijkt erop dat het allemaal weer werkt. Gisteren een off day in Duitsland qua data ;-)

Dank voor de suggesties en hulp.

Het blijft een work around maar inderdaad als je geen ipv6 nodig hebt voor bijvoorbeeld vpn is dit een werkende aanpassing voor zolang er nog steeds geen oplossing van KPN komt. 

@Pieter van Ieperen Je kunt alleen IPv6 uitzetten als je een Android toestel hebt. In dit geval gaat het om een iPhone en is dit dus niet mogelijk.

Op iPhone als je in netwerk instelling ipv van automatisch of 5g alleen 3G of LTE kiest, wordt IPv6 automatisch deactiveert. BTW portalmmm.nl is een IPv4 only APN

@TDN  ​@Francoix 

Ik heb dit geprobeerd op een iPhone 14. Heb alleen de opties 4G, 5G On en 5G Auto. Ik heb het toestel op 4G gezet en uit/aangezet. Maar ik zie nog steeds een IPv6 adres. Het lijkt erop dat dit voor een iPhone 14 niet werkt. Verwacht dan dat dit voor andere iPhones niet de oplossing is. In het geval van ​@licorice1978 denk ik dat het iets anders is geweest. 

Goedemiddag ​@licorice1978, fijn dat het dan toch gelukt is! Hopelijk blijft de verbinding nu stabiel, maar mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten, we helpen graag!

Reageer