Skip to main content

Hallo,

 

Sinds de overgang van Telfort naar KPN, heb ik geen mobiel internetverbinding meer. Bellen en gebeld worden gaat prima. Een webpagina bezoeken bijvoorbeeld gaat na de overgang naar KPN echter niet meer. Kan iemand helpen?

 

Met vriendelijke groet,

Vincent Maas

Admin: Afgeplitst van verzameltopic, eigen topic voor je aangemaakt

@VMaas Hoi Vincent, wat gek dat je mobiel internet het niet doet. Dat hoort geen probleem te zijn. Heb je voor de zekerheid je toestel al even uitgeschakeld en opnieuw opgestart? Ben je verbonden met het KPN NL netwerk? Kan je eventueel testen of het in een ander toestel wel werkt, of dat je dan hetzelfde bevindt?


@VMaas Hoi Vincent, wat gek dat je mobiel internet het niet doet. Dat hoort geen probleem te zijn. Heb je voor de zekerheid je toestel al even uitgeschakeld en opnieuw opgestart? Ben je verbonden met het KPN NL netwerk? Kan je eventueel testen of het in een ander toestel wel werkt, of dat je dan hetzelfde bevindt?

Dag @Alexa_ . Dank je voor de reactie. Mijn telefoon wordt elke nacht uitgeschakeld en 's ochtends weer ingeschakeld.  Als netwerk operator/mobiel netwerk zie ik in mijn scherm "KPN” staan. Dus zonder de "NL” erachter. Mijn instelling zorgen ervoor dat automatisch het netwerk wordt gekozen. Nu heb ik ook andere netwerken van KPN geprobeerd, zoals de 3G en 2G variant, maar ook dit werkte niet. Ik blijf maar 'offline’. Verder heb ik nu geen mogelijkheid om de SIM (ik neem aan dat dat is wat je voorstelde), te proberen in een ander toestel. Zijn er misschien nog andere suggesties?


@VMaas Hoi Vincent, dat is prima, het is duidelijk dat jouw toestel vaak genoeg opnieuw opgestart wordt :slight_smile: Dan kijken we verder. Om je goed te kunnen helpen heb ik een eigen topic gemaakt van jouw reacties.

Helpt het als je de instellingen van jouw toestel nakijkt aan de hand van onze toestelhulp? Start je toestel daarna voor de zekerheid opnieuw op, als je instellingen hebt aangepast. En vul je voor mij ook je adres en mobiele nummer in je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken als het voorgaande niet helpt.


Hoi @Alexa_ ,

 

Mijn mobiele nummer staat vermeld in mijn forumprofiel.

In de Toestelhulp staat mijn ZTE Axon 7 niet genoemd. Wel heb ik de instelling geprobeerd zoals aangegeven voor de ZTE V9800 Grand Era LTE. Het MCC nummer 08 werkte echter niet en heb nu 12 (KPN/Telfort) ingesteld staan. Deze heb ik hier gevalideerd. Alles lijkt nu te werken. Maar blijft dit nummer (12) wel bestaan?

 

Wellicht ook voor andere gebruikers interessant, zijn mijn AP-instellingen zoals ik ze nu heb opgevoerd:

Naam: KPN Mobiel Internet

APN: internet

MCC: 204

MNC: 12

Verificatieype: PAP of CHAP

APN-type: default

...andere instellingen zijn niet aangepast.


@VMaas Hoi Vincent, fijn om te horen dat het is gelukt via een ander type toestel in de Toestelhulp! Dat is geen probleem verwacht ik, met de instellingen die je noemt. Werkt de verbinding nu goed? Fijn dat je hier ook laat weten welke instellingen je hebt gebruikt, mogelijk zijn andere forumbezoekers daar ook weer mee geholpen :slight_smile:


Hoi @Alexa_ ,

De verbinding werkt tot nu toe prima. Dank voor de reacties.

Groeten,

Vincent