Skip to main content

Ik heb de laatste tijd dit probleem. Ik luister graag naar muziek met Spotify onderweg in de auto. In huis en op werk heb ik gewoon wifi en werkt zoals het zou horen. Als ik weer naar buiten stap om in de auto te stappen wil ik mijn telefoon via bluetooth verbinden met mijn auto. In meesteĀ gevallen lukt het, maar er zijn ook momenten waar ik gewoon heel lang moet wachten voor dat mijn telefoon aanspreekt. Misschien is het dat bij het wisselen van wifi naar data dat er iets niet helemaal goed wil verbinden soms.

Dit gebeurd nu al een tijdje. En ik probeer eerst binnen met wifi om mijn gewenste spotify muziek op te zoeken zodat het vanzelf wel aanspringt met bluetooth. Zes van de tien keer zal het dan ook wel lukken. Het is niet het ergste probleem, maar vaak wel irritant als ik naar huis wil rijden met chille muziek en dat ikĀ voor de helft van de rit niks kan luisteren, omdat de verbinding traag op komt . Ik weet niet waar het aan ligt want Ā ik heb nog genoeg internetbundel en ik lijk buiten gewoon goed bereik te hebben. Ik heb een Huawei P20 lite en ik heb dit probleem een jaar geleden nog niet gehad. Alleen dit jaar wil het zo reageren.

Hallo @Endman, welkom op het forum! Net als jij luister ik graag Spotify als ik onderweg ben in de auto. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je ervan baalt dat je een halve rit zonder Spotify zit, omdat er geen verbinding tot stand lijkt te komen. Het is me nog niet helemaal duidelijk of het nou om de dataverbinding gaat die niet tot stand komt, of dat het de bluetooth verbinding is. Ik gok dat eerste, of niet? Ik ben wel benieuwd of de dataverbinding wel goed tot stand komt als je jouw toestel niet via bluetooth verbindt met de auto. Dus kan je wel gewoon Spotify buitenshuis luisteren als je bluetooth uit hebt staan? En ander internetgebruik buitenshuis, werkt dat wel goed?

Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of in jouw simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?

Zou je ookĀ je forumprofielĀ willenĀ aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer?Ā Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™. DeĀ gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.


Dankjewel voor jeĀ reactie. Het werkt nu een aantal dagen wel goed. Het ligt aan het wisselen van wifi naar data. Nog steeds niet duidelijk waarom het nu sneller gaat dan twee maandenĀ geleden. Ā IkĀ  had toen een paar momenten waar zelfs bij het weg rijden nog niks wilde afspelen. Wifi was al te ver en bereik leek wel goed te zijn, maar dan wilde het nog steeds niet verbinden.Ā Misschien werkt het nu beter vanaf nu.


Het kan soms helpen om wifi dan even uit te schakelen, zo weet je zeker dat jouw telefoon voor data kiest en niet nog probeert met wifi te verbinden. Maar fijn dat het nu al een tijdje goed gaat.Ā :blush: