Skip to main content

Ik ben voornemens weer een abonnement bij KPN te nemen. Daar ik reeds data via mijn werkgever heb, denk ik een 0GB abonnement af te sluiten. De provider van mijn werk is geen KPN en in noodgevallen zou ik wel willen kunnen appen daar waar KPN wel bereik heeft en de provider van het werk niet. Nu kwam ik elders op het forum een verwijzing tegen naar: https://www.kpn.com/service/mobiel/wijzigingabonnement.htm

Hierin staat toch echt dat 0GB abonnement wel beperkte data heeft. Wie heeft hier een verlossend antwoord op?

Hoi @Luigi66, als ik de site lees, klopt het inderdaad dat je (hoogstwaarschijnlijk onbeperkt) data hebt met een 0GB abonnement. De snelheden die daar echter bijhoren zijn extreem laag, waardoor je niks zou kunnen downloaden behalve tekstberichten, maar ik vind het zeker een fijne toevoeging ondanks dat de mogelijkheden ergberg zijn. Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag beantwoord!


Hoi @Luigi66, als ik de site lees, klopt het inderdaad dat je (hoogstwaarschijnlijk onbeperkt) data hebt met een 0GB abonnement. De snelheden die daar echter bijhoren zijn extreem laag, waardoor je niks zou kunnen downloaden behalve tekstberichten, maar ik vind het zeker een fijne toevoeging ondanks dat de mogelijkheden ergberg zijn. Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag beantwoord!

Zo lees ik de site ook @Kindstranger. Echter lees ik elders op dit forum dat dit niet het geval is. Ik wil graag weten of mijn conclusie juist is. Dit hoop ik van een moderator te horen. Wellicht dat er nog 1 voorbij komt...


Hoi @Luigi66, wat is nu waarheid. Wat op het Forum staat, of op de site. Ik begin nu zelf even te twijfelen. Ik ga dit even navragen. Je hoort weer van mij als ik duidelijkheid heb.


Hoi @Luigi66, wat is nu waarheid. Wat op het Forum staat, of op de site. Ik begin nu zelf even te twijfelen. Ik ga dit even navragen. Je hoort weer van mij als ik duidelijkheid heb.

@Bart_Z Waarheid is dat je beperkte data hebt bij een 0GB abonnement. Ik heb sinds een paar dagen dit abonnement en een heeeeeeeele traaaaaage internet. Maar voor mij voldoende😄


Geen data-bundel. Wel 64 Kb/s internet “snelheid” i.c.m. onbeperkt data-gebruik dus.

Net als bij alle abonnementen die voor het einde van de maand door de bundel zijn. Alleen heeft het 0 GB abonnement al meteen geen bundel.

In de bundel hebben de abo’s tot 30 Mb/s (4G. Bij 4G++ tot 100).
Bundel op of geen bundel (0 GB) hebben de abo’s 64 Kb/s.

En via wifi natuurlijk wel lekkere snelheid :wink:  :relaxed: .

Op die pagina, waar Luigi66 naar verwijst staat het toch wel heel duidelijk:

Toegang tot mobiel internet

Wij vinden het belangrijk dat je online bereikbaar bent. Daarom hebben alle mobiele abonnementen zonder databundel, zoals het 0 GB en Budget abonnement, toegang tot mobiel internet, maar wel met een lage internetsnelheid.

Met deze snelheid van 64 kbit/s download en 32 kbit/s upload, kun je WhatsApp berichten versturen en ontvangen. Alleen tekst, dus zonder bijlage, foto’s of video’s. Je bent hierdoor altijd online bereikbaar. Deze snelheid is niet geschikt om spelletjes mee te spelen, te surfen op internet of video’s te streamen.


Ja, daar ben ik nu ook achter. Maar fijn dat je het kan bevestigen. 🙂 Nu weten we het zeker.