Skip to main content

We hebben een mifi voor de camping gekocht. Welk abonnement kan ik daar het beste voor aanschaffen?

We hebben 3 mobiele abonnementen waarvan 1 unlimited. Misschien een tweede simkaart? En kan ik dan tegelijk bellen en gebruik maken van de mifi?

Hoi @Crissie32. 
De mobiele abonnementem voor Mifi routers kun je op deze pagina vinden: Mobiel internet sim only
Duosim is hier niet echt geschikt voor omdat er maar 1 van de simkaarten tegelijk verbonden kan zijn met het netwerk. Zolang je de Mifi router verbonden is je telefoon dat dus niet. 


Hallo @Crissie32 , je hebt dan een speciale data-sim nodig die met 097 begint.

Een gewoon 06-numer mag je voor data-only-toepassingen niet (meer) gebruiken vanwege een tekort aan 06-nummers.

CC: @Thomas 


Waarom niet de Hotspot van de mobiel met het Unlimited Data abonnement op de camping gebruiken. Zelfde effect als mifi modem namelijk wifi via 4G internet.
Maar zonder het nadeel dat je voor de mifi wéér een (extra) abonnement moet nemen.

Maar: als er ook tv over kijkt ook voor de mifi Unlimited. Want dat is per dag 5 GB en aanvulbaar met gratis 1 GB (1000 MB) bundels.
Voor de camping dan misschien wel op maandbasis nemen. Dan is 't al na één maand opzegbaar. Wel wat duurder maar je bespaart er mogelijk vele maanden '’voor niks'’ betalen mee als je niet op de camping bent.
Anders heb je een maandbundel van zeg 25 GB (hoogste abo op Unlimited na). Aanvulbaar maar zeker niet gratis aanvulbaar (€ 8 per 1000 MB).


Hallo @Crissie32 , je hebt dan een speciale data-sim nodig die met 097 begint.

Een gewoon 06-numer mag je voor data-only-toepassingen niet (meer) gebruiken vanwege een tekort aan 06-nummers.

CC: @Thomas 

Dan betaal ik €20,- voor 10 gb en unlimited is € 25,-  

lijkt me niet de bedoeling. Wil gewoon unlimited


Waarom niet de Hotspot van de mobiel met het Unlimited Data abonnement op de camping gebruiken. Zelfde effect als mifi modem namelijk wifi via 4G internet.
Maar zonder het nadeel dat je voor de mifi wéér een (extra) abonnement moet nemen.

Maar: als er ook tv over kijkt ook voor de mifi Unlimited. Want dat is per dag 5 GB en aanvulbaar met gratis 1 GB (1000 MB) bundels.
Voor de camping dan misschien wel op maandbasis nemen. Dan is 't al na één maand opzegbaar. Wel wat duurder maar je bespaart er mogelijk vele maanden '’voor niks'’ betalen mee als je niet op de camping bent.
Anders heb je een maandbundel van zeg 25 GB (hoogste abo op Unlimited na). Aanvulbaar maar zeker niet gratis aanvulbaar (€ 8 per 1000 MB).

Alleen met mijn unlimited abbo werkt niet want ben niet 24/7 op de camping. Mijn man heeft geen MB’s bij zijn abbo. Die komen van mijn unlimited abbo. Hij kan dan geen netflix oid kijken als ik er niet ben. 
Wil daar gewoon 24/7 unlimited internet hebben en dat wordt dan toch denk ik een mobiel abbo. Als ik ‘m dan zonder belminuten doe en maandelijks opzegbaar kost me dat € 26,50 per mnd. 


Hoi @Crissie32. 
De mobiele abonnementem voor Mifi routers kun je op deze pagina vinden: Mobiel internet sim only
Duosim is hier niet echt geschikt voor omdat er maar 1 van de simkaarten tegelijk verbonden kan zijn met het netwerk. Zolang je de Mifi router verbonden is je telefoon dat dus niet. 

Waarom kan dit niet met een gewoon mobiel abonnement? Bovenstaande zijn veel duurder?


Kan wel, maar houd er rekening mee dat het na 5Gb verbruik over is met de pret, hoe ga je de aanvullers activeren, je kan met een mifi router geen sms versturen of ontvangen.


Kan wel, maar houd er rekening mee dat het na 5Gb verbruik over is met de pret, hoe ga je de aanvullers activeren, je kan met een mifi router geen sms versturen of ontvangen.

Die kan ik toevoegen aan mijn KPN. Van daaruit regel ik nu ook alles voor 3 abbo’s


Hoi @Crissie32. 
De mobiele abonnementem voor Mifi routers kun je op deze pagina vinden: Mobiel internet sim only
Duosim is hier niet echt geschikt voor omdat er maar 1 van de simkaarten tegelijk verbonden kan zijn met het netwerk. Zolang je de Mifi router verbonden is je telefoon dat dus niet. 

Waarom niet gewoon een unlimited mobiel abonnement. Het is de bedoeling dat mijn man en onze dochter hier ook mb’s van kunnen gebruiken. 


Hoi @Crissie32, dat mag helaas niet van het ACM. Meer informatie daarover kun je vinden op deze pagina: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data 


Hoi @Crissie32, dat mag helaas niet van het ACM. Meer informatie daarover kun je vinden op deze pagina: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data 

Die data abbo’s zijn max 10 gb. Geen idee of we daar mee uitkomen. Is dat nog uit te breiden?


Hoi @Crissie32, dat mag helaas niet van het ACM. Meer informatie daarover kun je vinden op deze pagina: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data 

Die data abbo’s zijn max 10 gb. Geen idee of we daar mee uitkomen. Is dat nog uit te breiden?

Ik zie dus net dat bij andere providers men wel unlimited aanbiedt. Hebben we kpn compleet inclusief 3 mobiele abbo en dan moeten we daarvoor naar een ander? Daar is toch wel wat voor te regelen?


Helaas zijn dit de enige mobiele abonnementen met data only die wij aanbieden. Daar heb ik geen alternatief voor.


Tja, meest geschikt: T-mobile met 4G voor Thuis. 

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Aangezien je al de mifi hebt: abo 4G voor Thuis Sim Only.

Je krijgt een maandbundel van, naar ik meen, 150 GB. Is die op voor het eind van de maand dan heb je gratis aanvullers.

Overigens '’merk'’ je er natuurlijk niks van dat je dat via een andere provider hebt.

KPN heeft geen vergelijkbare dienst. Alleen dus DATA sim met een maandbundel van 10 GB.