Skip to main content
Beantwoord

Welke abonnementen kan ik opzeggen na de gewijzigde voorwaarden?

• May 19, 2026
  • 9 reacties
  • 183 keer bekeken

Hi, 

Er zijn al meerdere vragen over gesteld en beantwoord maar ik zit zelf met onduidelijkheid over mijn abbonementen en heb inmiddels meerdere keren gebeld met de klantenservice maar krijg steeds een ander antwoord.

Wij als gezin hebben 4 mobiele abbonementen.

Onbeperkt internet abbo, 3GB abbo & 2 abbonementen zonder internet. Deze krijgen de MB gedeelt van het abbonement met onbeperkt internet.

Inmiddels hebben wij 2 mails ontvangen met dat de voorwaarden wijzingen en de 1 euro verhoging.

Dit gaat om het Onbeperkt internet en het abbonement met 3GB daardoor mogen deze 2 opgezegd worden, dit mooet voor begin juni.

Voor de ander 2 abbonement hebben wij tot op heden nog niks ontvangen.

Ik wil graag overstappen. Maar jullie kunnen begrijpen als ik het abbonement met onbeperkt internet opzeg dan kunnen er geen MB's meer gedeelt worden met de andere 2 leden van het gezin.

Ik heb de klantenservice meerder keren gebeld. Werknemer 1 gaf aan dat alle 4 abbonementen ook de 2 zonder GB ook opgezegd kunnen worden, echter de verbinding werd verbroken bij het doorverbinden.

Poging 2.

Opnieuw gebeld met de klantenservice. Deze medewerker zegt dat alleen de 2 abbonement met internet opgezegd kunnen worden. De 2 abbonement zonder internet daar veranderen de voorwaarden niet van, dus mogen niet worden opgezegd.

Ik wil graag duidelijkheid hebben om als gezin een keuze te maken.

Om mijn vraag duidelijk te maken;

Mogen mobiel abonnement zonder internet ook eerder worden opgezegd? Of worden hier de voorwaarden niet van aangepast?

Bedankt voor jullie hulp,

Groet Annika

Beste antwoord door Jeroen van KPN

De verzending van de e-mails met de informatie over de wijzigingen van de Algemene Voorwaarden worden inderdaad per individueel abonnement verstuurd. In elke e-mail staat de datum tot wanneer een abonnement kosteloos opgezegd kan worden. 
Het spijt mij om te horen dat je steeds verschillende informatie hebt ontvangen over de abonnementen en het opzeggen van de abonnementen. Gelukkig is het nu duidelijk voor jou. 

9 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

Alle abonnementen die voor maart 2026 zijn afgesloten krijgen nieuwe voorwaarden. Moderators hebben in andere posts aangegeven dat deze mails in batches worden verstuurd. De batch van 0 GB abonnementen hebben de email nog niet gehad voor zover ik heb begrepen, maar ze krijgen deze nog wel mits voor maart 2026 zijn afgesloten. 

Zorg er wel voor dat je met je abonnementen die de mail al hebben gehad op tijd overstapt, je hebt 30 dagen de tijd na ontvangst van de email. 

JanD
Superuser
  • May 19, 2026

Beste ​@Annika87 per abo krijg je een aparte mail en dan kun je het betreffende abo opzeggen of overstappen binnen de in de mail genoemde termijn, waarin je dus tijdelijk contractvrij bent.

Dus bij meerdere abo's krijg je meerdere mails.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels 6 verschillende mensen aan de telefoon gehad en iedereen zei wat anders. Vandaar mijn verwarring.

Mij is nu ook duidelijk hoe de verdeling van verzenden van email is, makkelijker voor de klant was geweest dit per huishouden te doen! 

Ik had inmiddels al nieuwe abbo's afgesloten, maar wacht nog even op de mail van kpn en anders zal ik het helaas moeten annuleren.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De verzending van de e-mails met de informatie over de wijzigingen van de Algemene Voorwaarden worden inderdaad per individueel abonnement verstuurd. In elke e-mail staat de datum tot wanneer een abonnement kosteloos opgezegd kan worden. 
Het spijt mij om te horen dat je steeds verschillende informatie hebt ontvangen over de abonnementen en het opzeggen van de abonnementen. Gelukkig is het nu duidelijk voor jou. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2026

Bedankt voor je reactie Jeroen.

Gister een email ontvangen voor abbonement nummer 3. Nog 1 abbonement te gaan..

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zal je spoedig daar een e-mail voor ontvangen Annika. Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Dan zal je spoedig daar een e-mail voor ontvangen Annika. Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Gister avond laat de laatste email ontvangen. Vandaag nummer behoud goed gekeurd.

Iedereen bedankt voor jullie antwoorden, helaas na heel wat jaren gaan wij KPN verlaten.

• Helper
  • May 24, 2026

Tot wanneer worden de email batches verstuurd? Met andere woorden hoe lang moet ik nog maximaal geduld hebben?

ik heb internet + tv en wil graag overstappen. Mijn contract loopt tot augustus.

JanD
Superuser
  • May 24, 2026

Tot en met 31 mei ​@peter1969