Skip to main content

Hoi hoi, ben eens nieuwschierig wat voor backup telefoon er bij de meesten achter de hand liggen in geval van nood.

Reden waarom, mijn huidige Google Pixel 8 heeft na 5 maanden de wel bekende roze streep in het display zitten (Samsung displays,...) maar goed dit wordt gelukkig opgelost door Google 😅

Maar omwille bereikbaarheid gebruikte ik altijd oude android toestellen, maar mijn backup phone werkt niet meer helaas. 

Enige belangrijke vind ik gewoon de telefonische bereikbaarheid. Whatsapp en andere belangrijke zaken zoals bank apps kunnen wel via tablet of laptop geregeld worden. En vaak is een wissel ivm garantie niet een heel langdurig proces.

Maar dan vindt ik het veelste gek om een los android toestel erbij te kopen, en mocht het vaker gebeuren dan is omwille het update beleid van android, misschien is een zogenaamde dumbphone wel de betere keuze,... Maar is best lastig tegenwoordig om daarin te kiezen 😅 Wat gebruiken jullie zoal?

 

De laatste paar keer dat ik een nieuwe telefoon heb genomen, werkte mijn oude toestel nog best aardig. Dus mijn laatste toestel (mits nog in redelijke staat) ligt in de kast in het geval van nood. 


Als alleen bellen belangrijk is, dan kan je voor 50 euro al een simpele Nokia aanschaffen. 


Mijn backup telefoon is Samsung S3 Mini, in ieder geval tot KPN geen 2G meer ondersteunt. Hij is klein en dient als noodroep telefoon en navigatie.


Mijn reserve phone is een Pixel 7 Pro. In de la liggen ook nog een S20 Ultra en een S8. De phones tussen de S8 en S20 heb ik weggegeven.


Mijn vrouw en ik hebben beiden een Motorola g5G, dus altijd een toestel beschikbaar.

 


Ja jeetje veel bijzondere keuzes inderdaad!

Stiekum kijk ik al naar een Nokia 235 4G. Kost €75,- lijkt mij als noodtelefoon best wel leuk. Lekker Snaken op kantoor tijdens werken , wat we in 2000 op school deden tijdens leren. 4G is voorlopig ook niet verdwenen wat dat betreft. 

Ook gekeken naar een Motorola G04S maar ja ben je naar paar jaar klaar met Android updates en belangrijke apps kunnen op gegeven moment ook niet meer ondersteunt zijn. Dus vind ik dat niet echt een logische keuze.

Ook wel bijzonder hoe we dan 'afhankelijk' zijn geworden, bij alles gebruik ik de smartphone wel, tot en met mobiel betalen als mobiele winkel kaarten enzovoort, maar gelukkig heb ik nog wel mijn secrid pasjes houder met alle belangrijke passen 😋


Nu nog een Nokia 2310 (2G / GSM) met eigen nummer. Dat wordt binnen nu en een half jaar een Nokia 110 (4G, maar hij kan alleen sms en bellen, voor back-up voldoende vind ik).

Door dit topic nog eens op internet gedoken. Ik zie dat er nog steeds 2G only telefoontjes te koop zijn. Echter niet heel slim om die nu nog te kopen. Met nog een jaartje 2G niet echt economisch.


Een iPhone 12 mini als back-up van de iPhone 13! Hoop hem nooit nodig te hebben want de batterij van die iPhone 12 mini is echt heel erg matig na bijna 3 jaar intensief te zijn gebruikt.


Bij mij is een back-up telefoon ontstaan vanuit noodzaak, een registratie in een systeem van de overheid voor mijn (gestopt) oud varkenshouder bedrijfje. Een Samsung met een NFC was nodig om mijn legitimatiebewijs te lezen bij het registreren.

Ik heb al langer als back-up een Oppo A74 met een prepaid kaartje van KPN


Nog een oude iPhone SE liggen en eventueel nog een iPhone 5. 


Heb de Nokia 235 besteld,...  Komt vanavond. Lekker offline en Old-Skool. Geen gedoe met niet werkende apps, brakke software of dat die elk uur aan de lader moet, als je een oud toestel moet gebruiken. En wij hebben alle oude dingen laatst eens weg gedaan. Deels vuilstort, deels op marktplaats.

De Pixel zal gelukkig niet mijn laatste toestel zijn, en er zal vast vaker eens wat gebeuren, daarbij kan een ieder die even zonder zit, deze ook gewoon pakken. 


Reageer